Gå til innhold

Hm - hva kaller jenter musa si nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk. Fint det ikke bare er meg som blir indignert over dialektdøvheten som råder hos 90% av alle folk på og rundt østlandet :-)

"..........................................."

ja, de herre veit dæm itj!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes hun skal fortsette å si "muff". Skulle ønske vi hadde et liknende ord på norsk.

Jeg og mine venninner i Oslo har aldri sagt noe annet enn "tissen", "skrittet" eller "der nede" når vi snakker om våre egne.

Om andres kan man si "NN var bare ute etter fitta/musa hennes", men jeg sier aldri sånt. :)

Tipper 15-åringer bruker ganske mye intern slang.

Skrevet

Nå er jeg mer enn dobbelt så gammel, men da jeg var 15 tror jeg faktisk jeg ville sagt skjeden.

Skrevet

Nå er jeg mer enn dobbelt så gammel, men da jeg var 15 tror jeg faktisk jeg ville sagt skjeden.

køddikke'a? :)

laguna1365380434
Skrevet

Hm..jeg bruker nå dusken sånn i ikke seksuell sammenheng..Men vi/jeg er ikke femten, og det er godt mulig det er teit! :-D

Skrevet

Hm..jeg bruker nå dusken sånn i ikke seksuell sammenheng..Men vi/jeg er ikke femten, og det er godt mulig det er teit! :-D

Dusken når den er barbrt også? :)

laguna1365380434
Skrevet

Dusken når den er barbrt også? :)

Jupp..Det har nå liksom alltid hett det..,-)

Med eller uten hår..Hvor irrasjonellt det enn virker..Jeg har til og med hørt paradoksale utalser som noen mener at de har nybarbert dusk..;-P

Jg vet ikke..musa synes jeg høres skikkelig feil ut, og det ville ikke ramle meg inn å omtale den sånn i NOEN sammenheng..Vetkje hvorfor.

Skrevet

Jupp..Det har nå liksom alltid hett det..,-)

Med eller uten hår..Hvor irrasjonellt det enn virker..Jeg har til og med hørt paradoksale utalser som noen mener at de har nybarbert dusk..;-P

Jg vet ikke..musa synes jeg høres skikkelig feil ut, og det ville ikke ramle meg inn å omtale den sånn i NOEN sammenheng..Vetkje hvorfor.

Ikke jeg heller - det blir for "småpikeaktig".

Jeg sier "gamla" eller "godta" .) hehe

Skrevet

Det heter bare "der nede" og har hett det i alle år. Høres helt idiotisk ut :o)

laguna1365380434
Skrevet

Ikke jeg heller - det blir for "småpikeaktig".

Jeg sier "gamla" eller "godta" .) hehe

Jammen..Gamla..Det hørtes ikke HELT bra ut det heller da, i min ører..;-p

Her aksepteres dusken, kanskje pusen og om jeg jeg føler meg riktig oppesen, fitten...Men da skal jeg kjenne folk godt, eller være full..;-P

ellers er det vel omskrivninger som gjelder mest..Og dessuten er det sjelden jeg egentlig benevner området om det da altså ikke er i en seksuell situasjon..;-)

Gjest koseknappen
Skrevet

"Musa" er det beste ordet.

"Fitta" kan oppfattes som vulgært.

"Tissen" høres bare pedofilt ut når voksne mennesker bruker det ordet om sitt eget / andre voksnes kjønnsorgan.

Nei, "musa" er best. ;-)

Mvh

Svært mange opplever nok "musa" som like vulgært som "fitte".

Jeg sier i alle fall "koseknappen" om klitoris.

Skrevet

Det heter bare "der nede" og har hett det i alle år. Høres helt idiotisk ut :o)

Nå har jeg vært ute av huset halve dagen og møtt mange jeg kjenner, på et møte og i en handlesituasjon der jeg traff søstera mi og venninnen hennes.

Tilsammen sikkert ti kvinner i alder fra 27 og til 65. Dette er sånne jeg kjenner godt, da.

Ikke en av dem (fra litt forskjellige kanter av landet også)var komfortabel med NOE navn på ...ja, det der nede.

Ikke jeg heller.En ting er hva man sier på fleip eller til mann eller kjæreste, en helt annen hva man si er i vanlig dagligtalen med søstre/venninner.

Der nede. Underlivet.

Til legen bruker jeg de latinske uttrykkene. Ikke ellers.Det sier jo litt om kvinners syn på seg sjøl. Så kan man jo lure på hvor det stammer fra. Faktisk mest våre mødre og bakover, tror jeg. Og litt guttene man vokste opp med, som alltid var ute med skittkjeft for å kjekke seg.

Til trønderne blant oss: jadda, jeg er blitt retta på allerede. Heter ikke fætte på trøndersk, nei.

Skrevet

Nå har jeg vært ute av huset halve dagen og møtt mange jeg kjenner, på et møte og i en handlesituasjon der jeg traff søstera mi og venninnen hennes.

Tilsammen sikkert ti kvinner i alder fra 27 og til 65. Dette er sånne jeg kjenner godt, da.

Ikke en av dem (fra litt forskjellige kanter av landet også)var komfortabel med NOE navn på ...ja, det der nede.

Ikke jeg heller.En ting er hva man sier på fleip eller til mann eller kjæreste, en helt annen hva man si er i vanlig dagligtalen med søstre/venninner.

Der nede. Underlivet.

Til legen bruker jeg de latinske uttrykkene. Ikke ellers.Det sier jo litt om kvinners syn på seg sjøl. Så kan man jo lure på hvor det stammer fra. Faktisk mest våre mødre og bakover, tror jeg. Og litt guttene man vokste opp med, som alltid var ute med skittkjeft for å kjekke seg.

Til trønderne blant oss: jadda, jeg er blitt retta på allerede. Heter ikke fætte på trøndersk, nei.

Nei, det er jo det jeg sier. Nevner nå helst ikke de delene. Men jeg synes ikke det er noe galt i å ikke nevne det, ser ingen situasjoner hvor det vil falle seg naturlig :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...