Gå til innhold

Help me please!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma fyller 50 år om noen uker og ettersom jeg holdt tale i pappas bursdag så forventes det nok at jeg finner på noe denne gangen også. Men hva??? Helt vanlig standard tale om livet hennes osv er uakuelt for jeg regner med at pappa holder en slik tale. Jeg tenkte på å lage sang... men tja.. noen som har tips? Jeg vil isåfall være evig takknemlig for akkurat nå er jeg helt BLANK!!

*tenker så den knaker*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en prisutdeling?

Av typen "den store mammaprisen", eller noe med litt mer swvung.

Så legger du opp talen din punktvis som "juryens begrunnelse".

Skrevet

Hva med en prisutdeling?

Av typen "den store mammaprisen", eller noe med litt mer swvung.

Så legger du opp talen din punktvis som "juryens begrunnelse".

Hey det der var en god idé!! Kan du gi meg noen ekspemler på juryens begrunnelse.. just to get me started? :)

Skrevet

Skriv sang, men ikke en sånn tradisjonell skrytesang. Innled med at nå skal du røpe hvordan det virkelig var, og så gjør du det - forteller om livet med moren din sett gjennom et barns øyne, og med mye humor.

Det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener, men eksempelvis: Hvis du har en søster eller bror som er litt yngre enn deg, framstiller du dette som om hun ville ha et nytt barn straks fordi du var så søt, enkel og grei, dessuten slapp hun alt bryderiet med den nye babyen fordi det stort sett var du som tok deg av den. Gjort med litt stil får du sagt at du nå forstår at det må ha vært et slit iblant, men at hun fikset det flott.

Eller f.eks. når dere reiste til den lille hytta i feriene, så fikk dere masse besøk av familien, og det var kjekt for moren din så slapp hun å kjede seg (underforstått: Du forstår nå at hun antakelig hadde minst ferie av dere alle).

Dette virker sikkert som noe rør, men du får kanskje noen ideer ut av det...

Skrevet

Hey det der var en god idé!! Kan du gi meg noen ekspemler på juryens begrunnelse.. just to get me started? :)

Tja, det er ikke så lett når jeg overhodet ikke vet hvordan moren din er, da. ;o)

Men prøv å kladde ned noen punkter som kjennetegner henne som person og som mor. Og så "oversetter" du dem til klassisk jury/prisutdelerspråk.

Dersom hun feks ringer og formaner deg om ting ofte, kan du skrive "prisvinneren deler raust og uoppfordret av sine erfaringer fra et langt liv, slik at hennes hjelpeløse datter ikke skal vansmekte i voksenlivet"

Skrevet

Tja, det er ikke så lett når jeg overhodet ikke vet hvordan moren din er, da. ;o)

Men prøv å kladde ned noen punkter som kjennetegner henne som person og som mor. Og så "oversetter" du dem til klassisk jury/prisutdelerspråk.

Dersom hun feks ringer og formaner deg om ting ofte, kan du skrive "prisvinneren deler raust og uoppfordret av sine erfaringer fra et langt liv, slik at hennes hjelpeløse datter ikke skal vansmekte i voksenlivet"

Kjempe bra! Takk skal du ha :)

Skrevet

Skriv sang, men ikke en sånn tradisjonell skrytesang. Innled med at nå skal du røpe hvordan det virkelig var, og så gjør du det - forteller om livet med moren din sett gjennom et barns øyne, og med mye humor.

Det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener, men eksempelvis: Hvis du har en søster eller bror som er litt yngre enn deg, framstiller du dette som om hun ville ha et nytt barn straks fordi du var så søt, enkel og grei, dessuten slapp hun alt bryderiet med den nye babyen fordi det stort sett var du som tok deg av den. Gjort med litt stil får du sagt at du nå forstår at det må ha vært et slit iblant, men at hun fikset det flott.

Eller f.eks. når dere reiste til den lille hytta i feriene, så fikk dere masse besøk av familien, og det var kjekt for moren din så slapp hun å kjede seg (underforstått: Du forstår nå at hun antakelig hadde minst ferie av dere alle).

Dette virker sikkert som noe rør, men du får kanskje noen ideer ut av det...

Tusen takk for tips :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...