Gå til innhold

Flink til å sjekke brystene?

Anbefalte innlegg

Gjest brystkreft i familien
Skrevet

Hei, lurer bare på om dere andre damer her er flinke til å sjekke dere selv for kreft i bryst?

Og har dere noengang trodd det var en kul der?

Selv må jeg innrømme jeg syns det er vanskelig å kjenne hva som evt skulle vært en kul-.Det føles jo som om det er småkuletr over hele puppen liksom! Sikkert kjertler og fettvev og alt det der, men den dagen det faktisk ER en kul, kjenner man forskjell da egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er slik at du kjenner en ny kul, du ikke har kjent før. Og at den er hard.

og tror en skal sjekke samme tid på mnd, rett etter menstruasjonen eller noe (?)i Dusjen med armen opp og andre arm føler fra armhule og ned bryst

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg er ikke flink til å sjekke brystene mine. Prøver å gjøre det av og til, men synes det er svært vanskelig. Mange kjertler.

Men jeg vet at det er viktig å undersøke brystene på samme tidspunkt hver måned, gjerne rett etter menstruasjonen.

Skrevet

Leste noe om det i et blad i går kveld og mumlet noe for mannen min om at jeg kanskje burde bli flinkere til å sjekke brystene (gjør det kanskje en gang i året...), hvorpå han svarte at det ikke var noen fare, han "sjekker" dem jo flere ganger i uka, og det er ingenting i veien med dem:)

Så jeg får satse på at han sier i fra om det dukker opp noe mystisk der;)

Skrevet

Eg er 0% flink, for eg gjer det aldri. Vi har heldigvis ingen kreft av noko slag bakover i familien. Det går i hjarte-kar her hos oss...

I alle fall. Vi hadde "treningsbryst" å øve oss på på sjukepleierskolen. Eg trur vel du skal kjenne at det er noko som er annleis dersom den dagen kjem. Men naturlegvis, ein har jo ikkje akkurat same anatomi som ei prøvedokke, og det er fullt av glidande overgangar mellom å kjennes slik og kjennes sånn, så ein kan ikkje pårekne å kjenne *kva* det er, men *at* det er noko som har dukka opp, det trur eg heilt sikkert - dersom ein faktisk kjenner etter, vel å merke...

Skrevet

Leste noe om det i et blad i går kveld og mumlet noe for mannen min om at jeg kanskje burde bli flinkere til å sjekke brystene (gjør det kanskje en gang i året...), hvorpå han svarte at det ikke var noen fare, han "sjekker" dem jo flere ganger i uka, og det er ingenting i veien med dem:)

Så jeg får satse på at han sier i fra om det dukker opp noe mystisk der;)

Da vi hadde sjukdomslære på spl.skolen, hugsar eg godt at legen som underviste oss fortalde at det var mange tilfeller der a) Dama kom til undersøking av kul i brystet fordi mannen hennar hadde oppdaga den og B) Mannen kom til undersøking for kul i testikkelen fordi dama hadde oppdaga den. Så gubben din har nok noko rett i det han seier -mannfolka blir vel kanskje vel så kjende med puppestellet vårt som oss ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...