Gå til innhold

Stiv og støl, men ellers ok.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi, mannen min og jeg, ble påkjørt bakfra på fredagen.

Ubehagelig var det, men jeg er mest glad for at ikke ungene var med! Bilen som kjørte på oss, rakk ikke å stoppe. Hadde vel en fart på mellom 30 og 40 km/ t, tenker jeg, mens vi sto stille.

Støl og litt mørbanka i nakke- og ryggmusklaturen er vi begge, men verre er det ikke.

Kjør forsiktig, alle sammen, husk bilbelte og god avstand til forankjørende!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt at det gikk så bra.

Jeg ble utsatt for akkurat det samme på vei til jobb for et par uker siden. Stod stille på rødt lys - og ble påkjørt bakfra av en uoppmerksom bilist. Den hadde nok ikke så stor fart som bilen som kjørte på dere, men jeg fikk meg et skikkelig rykk jeg også. Men ikke så ille at jeg merka noe til det i ettertid.

Ved første øyekast så det ikke ut som at det var noen særlige skader på bilen min (påkjøreren knuste en lykt og ødela støtfangeren sin), men ved nærmere ettersyn på verksted var bakplata ødelagt (ikke spør meg hva det er, jeg vet bare at det er en omfattende operasjon å få det fiksa).

Jeg leverte bilen på verksted i dag tidlig, og skal kjøre leiebil helt til fredag.

God bedring!

ostepop1365380989
Skrevet

Når jeg tenker på hvor mange som blir skadet og drept i trafikken hver dag virker det svært så bagatellmessig at bilen min ble rygget på her for noen dager siden...

Gjest god bedring
Skrevet

Moren min og broren min ble påkjørt bakfra av en stor lastebil... Han hadde for stor fart og stakk av.

Gjest godt det gikk bra !
Skrevet

Godt at det gikk bra med dere.

Håper at dere har vært til legen og fått registrert smellen .... ellers kan dere måtte slite hvis det dukker opp plager med nakke o.l. senere.

Skrevet

Godt at det gikk bra med dere.

Håper at dere har vært til legen og fått registrert smellen .... ellers kan dere måtte slite hvis det dukker opp plager med nakke o.l. senere.

Ja, vi var innom og fikk registrert at vi hadde vært i en liten krasj. Bare for sikkerhets skyld. Men tror ikke noe er galt.

Skrevet

Når jeg tenker på hvor mange som blir skadet og drept i trafikken hver dag virker det svært så bagatellmessig at bilen min ble rygget på her for noen dager siden...

Sant det. Men støtet var ganske hardt. Tenk deg hvis bilen bak hadde holdt 70 km/ t (som var fartsgrensa) da det smalt.

Heldigvis rakk han å bremse ned!

Skrevet

Sant det. Men støtet var ganske hardt. Tenk deg hvis bilen bak hadde holdt 70 km/ t (som var fartsgrensa) da det smalt.

Heldigvis rakk han å bremse ned!

Jeg mener ikke å være frekk, men hvorfor sto dere stille i veien i en 70-sone?

Skrevet

Jeg vet jo ikke, men jeg ville gjettet

kø!

:)

*erfaren kø-ståer*

Skrevet

Jeg vet jo ikke, men jeg ville gjettet

kø!

:)

*erfaren kø-ståer*

Joda, har dultet borti i kø selv jeg (som passasjer da), men det virket som om vedkommende som kom bak kom i ganske stort fart og bare såvidt rakk å bremse ned noe.

Skrevet

Joda, har dultet borti i kø selv jeg (som passasjer da), men det virket som om vedkommende som kom bak kom i ganske stort fart og bare såvidt rakk å bremse ned noe.

Det skjer hele tiden, at trafikken glir i jevn hastighet, for så å stoppe brått opp.

Skrevet

Ikke frekt det.

Den forankjørende bilen skulle blinke til venstre, og sto og ventet på at det skulle bli klart.

Det var så trangt på høyresida, at vi kom oss ikke forbi der.

Skrevet

Ikke frekt det.

Den forankjørende bilen skulle blinke til venstre, og sto og ventet på at det skulle bli klart.

Det var så trangt på høyresida, at vi kom oss ikke forbi der.

Akkurat. Uff, det er skummelt med slike stiuasjoner!

Vi var på vei hjem fra hytta i vinter da vi hadde en bmw i baken en lang stund, på smale, svingete bygdeveier. Så tilfeldigvis la den seg litt lenger bak like før vi rundet en sving og der - rett bak svingen sto en bil midt i veien! Den sto ved siden av en innkjørsel, men hadde ikke kjørt opp i den. Det kom en bil imot også så vi kunne ikke slenge bilen til venstre heller! Heldigvis hadde vi såpass lite fart at det gikk bra, men hadde den bmw'en fremdeles ligget like nært bak oss så hadde det smelt...

Gjest godt det gikk bra !
Skrevet

Ja, vi var innom og fikk registrert at vi hadde vært i en liten krasj. Bare for sikkerhets skyld. Men tror ikke noe er galt.

Det var bra.

Sånne "baksmeller" er litt skumle, problemene kan komme flere år i ettertid, det er derfor det er så viktig at det er registrert hos legen når det skjer.

Skrevet

Ikke moro, bra at det gikk bra også.

Ett lite tips, sjekk alltid hvordan det går med bilen bak ved hard oppbremsing eller stopp, og slakk på fremover hvis det er mulig. Bare to meter kan gjøre underverker. Jeg har unngått flere påkjørsler bakfra ved at jeg har kommet meg fremover. De to meterne eller mer jeg har hatt har vært nok til å unngå sammenstøt.

Gjest tilsynelatende uskadd
Skrevet

....det trodde jeg også, men er i dag, 4 år etter, ufør pågrunn av nakkesleng.

Så følg med om om stivheten og stølheten gir seg, og at dere får andre symptomer som prikking i hender, kvalme, influensalignende symptomer og hodepine osv. i etterkant.

Skrevet

....det trodde jeg også, men er i dag, 4 år etter, ufør pågrunn av nakkesleng.

Så følg med om om stivheten og stølheten gir seg, og at dere får andre symptomer som prikking i hender, kvalme, influensalignende symptomer og hodepine osv. i etterkant.

Kvalme og hodepine har vi begge hatt, ja. Men nå er vi bra (tror jeg).

Takk for rådet, det er gull verdt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...