Gå til innhold

reservere mot telefonsalg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar. :)

Jeg registrerte visst for et år siden, men det ringer enda av og til selgere...

Absolutt ikke alle om innhenter navnelistene sine derifra.

Kan hende at du er abbonene / medlem et sted, og at de har hentet navnelister derifra.

Vi registrerte oss der for to år siden, og vi har kun noen få selgere på tråden.

Telenor f.eks., de ringer oss ofte fordi vi engang har hatt telefonene våre via dem.

Du vil nok aldri helt få de bort.

Skrevet

Vi var visst registrert begge to, men det ringer av og til telefonselgere.

De har ikke lov å ringe deg hvis du har reservert deg. Alle telefonsalg-bedrifter har plikt til å jevnlig oppdatere listene sine opp mot Brønnøysundregistrene. Men det er jo klart, hva skal man gjøre med det annet enn å gjøre oppmerksom på at man faktisk har registrert seg mot sånt?

Skrevet

Vi var visst registrert begge to, men det ringer av og til telefonselgere.

Når telefonselgere ringer sier jeg bare at vi har reservert oss for telefonsalg, og da avslutter de samtalen.

Hilsen

hare1365380455
Skrevet

Når telefonselgere ringer sier jeg bare at vi har reservert oss for telefonsalg, og da avslutter de samtalen.

Hilsen

Jeg får gjøre det. Mannen min tok telefonen og de ville ha svar på fem spørsmål. Det ble til at de ville komme hit og demonstrere en støvsuger...

Skrevet

De har ikke lov å ringe deg hvis du har reservert deg. Alle telefonsalg-bedrifter har plikt til å jevnlig oppdatere listene sine opp mot Brønnøysundregistrene. Men det er jo klart, hva skal man gjøre med det annet enn å gjøre oppmerksom på at man faktisk har registrert seg mot sånt?

Man kan true med å melde dem til Datatilsynet. Veldig effektivt, da slenger de som regel på røret, og ringer aldri igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...