Gå til innhold

Oppsigelse leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart si opp leiligheta mi. Jeg har en mnd oppsigelse, og det jeg lurer på er når jeg skal si den opp får å unngå at det blir to mnd..

Skal jeg da si opp den 1. i mnd eller den 30. 31.?

Mange jeg har spurt som sier forskjellige ting....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa opp ei leilighet den 30. i en mnd for å være på den sikre siden

Skrevet

Den siste i måneden er vanlig, altså før en ny måned begynner.

Skrevet

Med forbehold om at kontrakten din sier noe annet: ved 1 mnd. oppsigelse gjelder det fra den datoen du sier opp. Dvs. sier du opp den 15, så går tiden ut den 15. neste måned. MEN - det er viktig å være obs på at enkelte kontrakter sier noe annet.

Mange huseiere vil nok også være uenige i denne tolkingen av husleieloven (selv om det er sikker rett), og for å unngå diskusjon og bråk, anbefaler jeg å si opp den 30/31 i måneden.

Skrevet

Jeg har alltid sagt opp et par dager før den 1., bare for å være sikker.

Skrevet

Jeg sa opp ei leilighet den 30. i en mnd for å være på den sikre siden

Ok.da vet jeg det. Da blir det den 30./31 :-)

Men husværten sa oppsigelsen gjaldt fra 1.- 1., men sier jeg opp f.eks 30. så slipper jeg vel 2 mnd siden jeg sier opp _før_ en ny mnd starter ja?ok... :-)

Skrevet

Oppsigelsen gjelder nok i fra den 1 i hver måned. Men sjekk hva som står i kontrakten.

Det vil si at du må si opp senest den 30 eller 31.

Men det gjør at da ikke noe du sier opp lenge før. Oppsigelsen gjelder fra den 1. likevel.

Husk skriftlig oppsigelse som er datert.

Skrevet

Oppsigelsen gjelder nok i fra den 1 i hver måned. Men sjekk hva som står i kontrakten.

Det vil si at du må si opp senest den 30 eller 31.

Men det gjør at da ikke noe du sier opp lenge før. Oppsigelsen gjelder fra den 1. likevel.

Husk skriftlig oppsigelse som er datert.

Dersom det ikke er spesifisert i kontrakten, så gjelder oppsigelsen fra dato til dato når det er 1 mnd oppsigelse. Dvs, sier du opp den 10,, så går oppsigelsestiden ut den 10, neste måned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...