Gå til innhold

September, en skjult skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe forhold til denne måneden. September er bare en måned som kommer etter august.

Hva forbinder dere september med? Det er ikke sommer ennå, og ikke høst heller. Midt i mellom, regn og sol om hverandre.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

26

• jubalong70

3

• Mista nikket

2

• EllaJo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Forbinder september med regn, kaldt, høststormer, men også dager innimellom med varme, sol. Blader på trær forandrer farge fra grønt til rødt og gult. Det er kaldere om morgenen og kvelden, mørket kommer tidligere og tidligere.

En fin mnd med overgang fra sommer mot høst (og vinter).

Skrevet

September betyr foreldremøter her og der, samt høstfest på døvesenteret....

Skrevet

September henger liksom i luften. Etter at slutten av august har ristet en brutalt ut v sommer og ferie så henger man der. Lurer på hva som skjer. Hvordan blir høsten. September er forventningen og usikkerhetens måned. For meg.

Skrevet

September er litt vemodig fordi sommeren er over, samtidig som det er deilig å gå turer i skogen og fjellet, og fargene er nydelige. Det er forsatt ikke altfor kaldt, og kveldene er mørke og koselige, med stearinlys inne, eller bålkos utenfor hytta i helgene:) Etterhvert kommer den klare, rene, friske høst-lufta, og deilige minner om å gå høygravid, føde, ligge på barsel og trille de første turene,mens man kunne nyte lufta og fargene og en nyfødt baby, fordi et av barna mine er født i september.

Skrevet

September er litt vemodig fordi sommeren er over, samtidig som det er deilig å gå turer i skogen og fjellet, og fargene er nydelige. Det er forsatt ikke altfor kaldt, og kveldene er mørke og koselige, med stearinlys inne, eller bålkos utenfor hytta i helgene:) Etterhvert kommer den klare, rene, friske høst-lufta, og deilige minner om å gå høygravid, føde, ligge på barsel og trille de første turene,mens man kunne nyte lufta og fargene og en nyfødt baby, fordi et av barna mine er født i september.

...og september er etterhvert blitt en måned man sitter alene lørdag og søndag fordi gubben flyr rundt i fjellet etter ryper...

Skrevet

September henger liksom i luften. Etter at slutten av august har ristet en brutalt ut v sommer og ferie så henger man der. Lurer på hva som skjer. Hvordan blir høsten. September er forventningen og usikkerhetens måned. For meg.

Der sa du det. Akkurat slik føler jeg også at det er. Starten på en ny høst der mye kan skje men samtidig veldig usikkert. Lurer på hva de gjorde i "gamle dager". Brant bål for å holde varmen, gikk i skogen i september?

Skrevet

September betyr foreldremøter her og der, samt høstfest på døvesenteret....

Foreldremøter har jeg aldri vært på, men det hørtes fryktelig gørr ut.. Høstfest, allerede?

Skrevet

Forbinder september med regn, kaldt, høststormer, men også dager innimellom med varme, sol. Blader på trær forandrer farge fra grønt til rødt og gult. Det er kaldere om morgenen og kvelden, mørket kommer tidligere og tidligere.

En fin mnd med overgang fra sommer mot høst (og vinter).

Overgangen mellom sommer til høst. Ja, det er september. Er det noe spesielt man gjør? Kanskje begynne å strikke.

Skrevet

...og september er etterhvert blitt en måned man sitter alene lørdag og søndag fordi gubben flyr rundt i fjellet etter ryper...

Hehe. Nå fikk jeg lyst til å gå på fjellet og brenne bål og sånn.

Skrevet

Der sa du det. Akkurat slik føler jeg også at det er. Starten på en ny høst der mye kan skje men samtidig veldig usikkert. Lurer på hva de gjorde i "gamle dager". Brant bål for å holde varmen, gikk i skogen i september?

Og høstet inn, fikk mat i hus til vinteren kanskje. Håpet det var nok. Forbinder tradisjonellt september med innhøsting.

Her er det "erkeseptember" nå. Skifter fra blå himmel og sol til mørk himmel og striregn fra ene timen til den andre. Og jeg lurer som aldri før!

Skrevet

*Ser ut av vinduet* Ikke mye høststas her nei, alt jeg kan se er grå skyer og høljregn!

Men september kan være nydelig da om den er tørr og lufta er klar og fin og trærne får høstfargene på.

Og om kvelden kan man sitte i mørket med stearinlys, en kopp varm sjokolade, under et ullteppe og lese en god bok i sofakroken. Det er kos! :o)

Skrevet

Og høstet inn, fikk mat i hus til vinteren kanskje. Håpet det var nok. Forbinder tradisjonellt september med innhøsting.

Her er det "erkeseptember" nå. Skifter fra blå himmel og sol til mørk himmel og striregn fra ene timen til den andre. Og jeg lurer som aldri før!

Jeg kom til å tenke på sopp. Kanskje det er masse sopp i skogen nå som man kan høste inn, bare at sopp er litt skummelt syns jeg.

Himmelen har humørsvingninger og under himmelen sitter vi her og lurer:-) masse.

Skrevet

September forbinder jeg med kantareller! Plukke kantareller og steke med bacon. Nam!

Skrevet

Min lille jente på snart ett år er født i september, så nå forbinder jeg måneden med henne.

Tidligere har jeg tenkt på september på måneden der man full av forventning nettopp har tatt fatt på et nytt semester, og hvor det fortsatt er leeenge til eksamen og man kan slappe litt av og unne seg en myk start, hehe.

Skrevet

*Ser ut av vinduet* Ikke mye høststas her nei, alt jeg kan se er grå skyer og høljregn!

Men september kan være nydelig da om den er tørr og lufta er klar og fin og trærne får høstfargene på.

Og om kvelden kan man sitte i mørket med stearinlys, en kopp varm sjokolade, under et ullteppe og lese en god bok i sofakroken. Det er kos! :o)

Det hørtes koselig ut! Jeg digger swiss-miss (kakaoblanding). Før brukte jeg å lage det ofte på høst og vinter, og brenne masse duftlys, Og innvitere folk på besøk.

Skrevet

Å, september har i mange år vært min favorittmåned!! Nå kommer alle fargene. Det er fremdeles ikke så veldig kaldt, men som det lir på kommer det mer og mer dugg på gresset om morgenen. Plutselig en dag et det is på sølepyttene, og det knaser under de nye støvlettene. Men utpå dagen kommer sola og smelter det bort, og vi tar av oss jakkene og nyter varmen i ansiktet. Ingenting er så vakkert som den første rimen, og ingenting dufter så barndoms-nostalgisk som den første vedfyringa i det nyfikne tussmørket om kvelden.

Noen som lurer på om jeg er glad i september??

:)

Skrevet

Min lille jente på snart ett år er født i september, så nå forbinder jeg måneden med henne.

Tidligere har jeg tenkt på september på måneden der man full av forventning nettopp har tatt fatt på et nytt semester, og hvor det fortsatt er leeenge til eksamen og man kan slappe litt av og unne seg en myk start, hehe.

Septemberbarn altså:-)

Jeg har også begynt på et nytt semester med x'er og y'er og andre formler som må pugges og skrus inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...