Gå til innhold

September, en skjult skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

September forbinder jeg med kantareller! Plukke kantareller og steke med bacon. Nam!

Kantarell, det kan absolutt være en av de skjulte skattene!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

26

• jubalong70

3

• Mista nikket

2

• EllaJo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Foreldremøter har jeg aldri vært på, men det hørtes fryktelig gørr ut.. Høstfest, allerede?

Foreldremøter er okei det, må jo vite litt om hvordan gullungenes hverdag er ;-)

I slutten av september (eller var det i oktober?) er det høstfest, ja. Hmm, invitasjonen har ikke kommet ennå, så kanskje jeg har bomma med en måned? Jaja...

Skrevet

Foreldremøter er okei det, må jo vite litt om hvordan gullungenes hverdag er ;-)

I slutten av september (eller var det i oktober?) er det høstfest, ja. Hmm, invitasjonen har ikke kommet ennå, så kanskje jeg har bomma med en måned? Jaja...

Hehe:)

Høstfest hørtes kult ut! Nesten som jeg syns alle skulle få en fri dag i september for å ha en fest, og ta farvel med sommeren.

Skrevet

Nydelige trær i skjønne høstfarger. Morgendugg og nydelig frisk luft om morgenen. Nattefrost som blir til varme septemberettermiddager. Regn ute, kakao og boller inne.

Skogturer.

Skrevet

Å, september har i mange år vært min favorittmåned!! Nå kommer alle fargene. Det er fremdeles ikke så veldig kaldt, men som det lir på kommer det mer og mer dugg på gresset om morgenen. Plutselig en dag et det is på sølepyttene, og det knaser under de nye støvlettene. Men utpå dagen kommer sola og smelter det bort, og vi tar av oss jakkene og nyter varmen i ansiktet. Ingenting er så vakkert som den første rimen, og ingenting dufter så barndoms-nostalgisk som den første vedfyringa i det nyfikne tussmørket om kvelden.

Noen som lurer på om jeg er glad i september??

:)

:-)

Dette er jo *flytte fra byen*-grunnlag.

Skrevet

Å, september har i mange år vært min favorittmåned!! Nå kommer alle fargene. Det er fremdeles ikke så veldig kaldt, men som det lir på kommer det mer og mer dugg på gresset om morgenen. Plutselig en dag et det is på sølepyttene, og det knaser under de nye støvlettene. Men utpå dagen kommer sola og smelter det bort, og vi tar av oss jakkene og nyter varmen i ansiktet. Ingenting er så vakkert som den første rimen, og ingenting dufter så barndoms-nostalgisk som den første vedfyringa i det nyfikne tussmørket om kvelden.

Skrevet

Skrevet

Jeg kom til å tenke på sopp. Kanskje det er masse sopp i skogen nå som man kan høste inn, bare at sopp er litt skummelt syns jeg.

Himmelen har humørsvingninger og under himmelen sitter vi her og lurer:-) masse.

Sopp er litt skummelt ja.. Skulle gjerne hatt peiling! Kanskje neste høst blir sopphøst?

Men har epletre på hytten som skal høstes snart kom jeg på. Ikke stort, bare 10-15 epler ca, men.. Litt fint å tenke på! Har beskåret det i vår og tynnet i sommer, og nå er eplene snart deilige og søte. Ble litt glad i september plutselig jeg! :)

Skrevet

Sopp er litt skummelt ja.. Skulle gjerne hatt peiling! Kanskje neste høst blir sopphøst?

Men har epletre på hytten som skal høstes snart kom jeg på. Ikke stort, bare 10-15 epler ca, men.. Litt fint å tenke på! Har beskåret det i vår og tynnet i sommer, og nå er eplene snart deilige og søte. Ble litt glad i september plutselig jeg! :)

Epler kan bli til eplekake:-)

Skrevet

Nydelige trær i skjønne høstfarger. Morgendugg og nydelig frisk luft om morgenen. Nattefrost som blir til varme septemberettermiddager. Regn ute, kakao og boller inne.

Skogturer.

Jeg får ikke med meg sånne ting. Tror jeg flytter ut i skogen!

Gjest Debra irl
Skrevet

september= lange varme middager inne med gode venner. Etterpå er det spillkveld.

Skrevet

Epler kan bli til eplekake:-)

Ooooo.. Smuldre eplekake m is. Og de selger Haagendachs (skrives det sånn mon tro?) på 7/11.. Og sopp skulle være farlig liksom..

Skrevet

plommer, de første frostnettene, gress som liksom er "sprøtt" av rim, gulnende blader, deilig kjølig luft, høstrydding i hagen...

-også har jeg bursdag! Hurra for meg!

Skrevet

Hehe:)

Høstfest hørtes kult ut! Nesten som jeg syns alle skulle få en fri dag i september for å ha en fest, og ta farvel med sommeren.

Jepp, hos oss skjer det på lørda'n da - og ungene holder seg hjemme (for ordens skyld: med barnevakt;-))

Vi spiser reker og koser oss. Faktisk mistenker jeg komiteen for å velge reker for å spare penger. Det går ikke an å pelle reker samtidig som man skravler (vi er tross alt i tegnspråkland). Vi spiser derfor ikke så mye og foreninga sparer penger ;-)

Skrevet

Jepp, hos oss skjer det på lørda'n da - og ungene holder seg hjemme (for ordens skyld: med barnevakt;-))

Vi spiser reker og koser oss. Faktisk mistenker jeg komiteen for å velge reker for å spare penger. Det går ikke an å pelle reker samtidig som man skravler (vi er tross alt i tegnspråkland). Vi spiser derfor ikke så mye og foreninga sparer penger ;-)

"Faktisk mistenker jeg komiteen for å velge reker for å spare penger. Det går ikke an å pelle reker samtidig som man skravler (vi er tross alt i tegnspråkland). Vi spiser derfor ikke så mye og foreninga sparer penger ;-)"

*LOL* Du har bra humor togli :)

Skrevet

Jeg får ikke med meg sånne ting. Tror jeg flytter ut i skogen!

Det holder jo å være nær skogen, behøver ikke å bo inni'n!

Skrevet

"Faktisk mistenker jeg komiteen for å velge reker for å spare penger. Det går ikke an å pelle reker samtidig som man skravler (vi er tross alt i tegnspråkland). Vi spiser derfor ikke så mye og foreninga sparer penger ;-)"

*LOL* Du har bra humor togli :)

Det er ikke så altfor mange år siden forstå-seg-på'erne mente at døve ikke hadde humor, så nå er det motbevist ;-)

ikke fast nick
Skrevet

Skurtreskeren på jordet!

Korntørkeren som bråker så naboene ikke får sove om natta.

Alle fargene i naturen!

Deilig temperatur, akkurat passe for meg som liker verken sommer eller vinter.

Katta begynner å få vinterpels og får fettlaget under huden på plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...