zupernova Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Jeg fikk en blomst av sambo i går, og nå vil jeg gjerne stelle pent med den, men vet ikke hva den heter..Så: den ser nærmest ut som en jungelplante, grønnstripete blader, og med en blomst(blader som blomstrer) som er rosa, mange blader som ligger utenpå hverandre og danner en flat avlang topp. De finnes i mange blomsterbutikker, i rødt/oransje/gult/rosa osv. Noen som skjønner hva jeg mener og vet hva de heter/hvordan jeg skal stelle? (Har hatt en lignende for lenge siden og mener å huske at man skal vanne oppi de grønne bladene). 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Jeg tror det er en plante i ananas-familien. hadde en sånn selv en periode mens vi studerte, og den overlevde lenge. Tror også den skal vannes forsiktig oppi bladene, ikke på jorda. 0 Siter
mynaeve Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Jeg husker ikke navnet, men den skal vannes i bladene ja. Det kjedelige med den typen blomster er at de bare får én blomst (altså den knallrosa-delen). Når den dør, så blir planten heller kjedelig. Men som blomstermannen sa; den dør veldig sakte da 0 Siter
zupernova Skrevet 4. september 2006 Forfatter Skrevet 4. september 2006 Jeg husker ikke navnet, men den skal vannes i bladene ja. Det kjedelige med den typen blomster er at de bare får én blomst (altså den knallrosa-delen). Når den dør, så blir planten heller kjedelig. Men som blomstermannen sa; den dør veldig sakte da Takk for svar ) da skal jeg vanne forsiktig oppi bladene og se om den liker det ;o) *ikke kjempegrønne fingre nei..dessverre* 0 Siter
zupernova Skrevet 4. september 2006 Forfatter Skrevet 4. september 2006 Jeg tror det er en plante i ananas-familien. hadde en sånn selv en periode mens vi studerte, og den overlevde lenge. Tror også den skal vannes forsiktig oppi bladene, ikke på jorda. Ok, takk for svar. Skal prøve og se om den liker det. Har nettopp bragt en Yuccapalme tilbake fra døden, så skal nok klare denne også, hihi ) 0 Siter
TrineE Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Høres ut som Vresia på beskrivelsen din. Den har sikkert et norskt navn,men jeg kommer ikke på noe nå.. http://images.google.com/images?svnum=10&hl=no&lr=&q=vresia&btnG=S%C3%B8k 0 Siter
zupernova Skrevet 4. september 2006 Forfatter Skrevet 4. september 2006 Høres ut som Vresia på beskrivelsen din. Den har sikkert et norskt navn,men jeg kommer ikke på noe nå.. http://images.google.com/images?svnum=10&hl=no&lr=&q=vresia&btnG=S%C3%B8k Takk ) Det er nok vresia splendens jeg har. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.