Gå til innhold

Eksotisk blomst - tror jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en blomst av sambo i går, og nå vil jeg gjerne stelle pent med den, men vet ikke hva den heter..Så: den ser nærmest ut som en jungelplante, grønnstripete blader, og med en blomst(blader som blomstrer) som er rosa, mange blader som ligger utenpå hverandre og danner en flat avlang topp. De finnes i mange blomsterbutikker, i rødt/oransje/gult/rosa osv. Noen som skjønner hva jeg mener og vet hva de heter/hvordan jeg skal stelle? (Har hatt en lignende for lenge siden og mener å huske at man skal vanne oppi de grønne bladene).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er en plante i ananas-familien. hadde en sånn selv en periode mens vi studerte, og den overlevde lenge. Tror også den skal vannes forsiktig oppi bladene, ikke på jorda.

Skrevet

Jeg husker ikke navnet, men den skal vannes i bladene ja.

Det kjedelige med den typen blomster er at de bare får én blomst (altså den knallrosa-delen). Når den dør, så blir planten heller kjedelig.

Men som blomstermannen sa; den dør veldig sakte da ;)

Skrevet

Jeg husker ikke navnet, men den skal vannes i bladene ja.

Det kjedelige med den typen blomster er at de bare får én blomst (altså den knallrosa-delen). Når den dør, så blir planten heller kjedelig.

Men som blomstermannen sa; den dør veldig sakte da ;)

Takk for svar :o) da skal jeg vanne forsiktig oppi bladene og se om den liker det ;o) *ikke kjempegrønne fingre nei..dessverre*

Skrevet

Jeg tror det er en plante i ananas-familien. hadde en sånn selv en periode mens vi studerte, og den overlevde lenge. Tror også den skal vannes forsiktig oppi bladene, ikke på jorda.

Ok, takk for svar. Skal prøve og se om den liker det. Har nettopp bragt en Yuccapalme tilbake fra døden, så skal nok klare denne også, hihi :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...