Gå til innhold

Krone som stadig løsner

Anbefalte innlegg

Fikk i 96 satt inn en fortann på krone i overmunnen,og i de første 5 årene fungerte det kjempebra.Men så,i februar 01,løsnet denne tannen så vidt,slik at min tannlege tok den ut,renset og satte den på plass igjen.Siden da har tannen løsnet 4 ganger og av og til dunker det fælt.Hva kan jeg foreta meg for at tannen på nytt skal bli sittende fast permanent?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24451-krone-som-stadig-l%C3%B8sner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Du må gå til tannlegen med problemet igjen.

Dersom tannen dunker kan dette syldes en betennelse i tannens nerve. I så fall er det mulig at tannen må rotfylles. Da er det en fordel at kronen er løs slik at man ikke trenger ødelegge den for å rotfylle tannen.

En annen ting er det at en krone skal ikke løsne til stadighet. Jeg har mistanke om at det som er igjen av tann gir den for dårlig feste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...