Gå til innhold

ta ut av konto eller få forbrukslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke følger kan det få?

Ikke annet enn at det kan koste noe i gebyr å ta ut pengene, avhengig av hvilke avtale du har på kontoen.

Men som regel kan du ta ut penger noen få ganger i året uten at det vilkårene endres.

Eller at renten går ned på det gjenstående beløpet, noe som kanskje er tvilsomt.

Videoannonse
Annonse
Gjest trenger økonomiråd
Skrevet

Ikke annet enn at det kan koste noe i gebyr å ta ut pengene, avhengig av hvilke avtale du har på kontoen.

Men som regel kan du ta ut penger noen få ganger i året uten at det vilkårene endres.

Eller at renten går ned på det gjenstående beløpet, noe som kanskje er tvilsomt.

Jeg er virkelig i tvil om hva vi bør gjøre (både ang. uttak og valg av varme). Stua er nesten femti kvadrat, så det er mye som må varmes opp. Det blir kun godt å varmt i hele huset om vi fyrer i peisen, så det kan være en mulighet det også.

Skrevet

Jeg er virkelig i tvil om hva vi bør gjøre (både ang. uttak og valg av varme). Stua er nesten femti kvadrat, så det er mye som må varmes opp. Det blir kun godt å varmt i hele huset om vi fyrer i peisen, så det kan være en mulighet det også.

Fyrer dere mye med strøm så lønner det seg med varmepumpe hvis den kan plasseres slik at den gir varme til mesteparten av huset.

Har der gratis tilgang til ved og det varmer opp hele huset, så er det selvsagt det billigste.

Gjest trenger økonomiråd
Skrevet

Fyrer dere mye med strøm så lønner det seg med varmepumpe hvis den kan plasseres slik at den gir varme til mesteparten av huset.

Har der gratis tilgang til ved og det varmer opp hele huset, så er det selvsagt det billigste.

Vi må kjøpe ved, og det koster fra 1800 for en favn.

Skrevet

det er gruuuuusomt å fyre opp. takke meg til varmekabler.

Jeg har alltid hatt vedovn jeg, og nå bor jeg i en leilighet hvor jeg bare har strømfyring.

Jeg savner så den deilige lune varmen fra vedovnen, og den koselige sprakinga i ovnen.

Gruer meg litt til vinteren med de varslede strømprisene, jeg har ingen muligheter for ved/pellets etc da jeg ikke har pipe.

Skrevet

Vi må kjøpe ved, og det koster fra 1800 for en favn.

Da vil det lønne seg å kjøpe varmepumpe hvis den kan plasseres slik at dere varmer opp det meste av huset.

Dere kan få ved billig eller gratis hvis dere er interessert i å jobbe litt med det.

Skrevet

Jeg har alltid hatt vedovn jeg, og nå bor jeg i en leilighet hvor jeg bare har strømfyring.

Jeg savner så den deilige lune varmen fra vedovnen, og den koselige sprakinga i ovnen.

Gruer meg litt til vinteren med de varslede strømprisene, jeg har ingen muligheter for ved/pellets etc da jeg ikke har pipe.

savner ikke ovnen et øyeblikk -hadde det i 14 år - så bygde vi med varmekabler over hele - deiiiiilig!

Skrevet

Det er snakk om en varmepumpe.

Ok, kan jo forstå at det kan gå på en "MÅ" i disse tider.

Jeg ville nok uansett tatt de pengene jeg hadde, med mindre dere vet dere har mulighet til å nedbetale forbrukslånet innen 2-3 mnd.

Skrevet

For 15 000 får dere en luft-til-luft varmepumpe. Dere vil dermed ikke få noen støtte fra staten.

Det tar mange år før en slik har betalt seg.

Leser lenger ned at dere har ovn. Da ville jeg heller brukt den. Fyr med alt dere har/får av papir. Aviser varmer godt. Kjøp billig ved. Siden dere har ovnen slipper dere å investere penger.

Men dersom dere MÅ ha varmepumpe vil det lønne seg å bruke pengene dere har. Men husk da å sette av en viss sum i måneden (minst likt det dere sparer på strøm + litt til) slik at dere får litt oppsparte midler igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...