Gå til innhold

Verden har egentlig ikke kommet langt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nemlig. ;o)

Synes i grunn litt synd på gutten allerede, som ikke fikk leke med det han interesserte seg for.

Ja, han har jo noen krav å leve opp til der. Får vondt av barn som har det slik.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

19

• flisa

9

• Mrs. Wallace

8

• mrxx

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Persille
Skrevet

Jeg kjenner jo noen i barselgruppen din da - og da dette kom opp tok jeg deg i forsvar, og sa at jeg gjorde omtrent det samme (etter 6. mndr, men jeg ammet) fordi jeg holdt på å bli gal av å gå hjemme.

Ingen skjønte noen ting, de bare ristet på hodet...

Jeg valgte riktig for oss - Billa var ikke tjent med å være hjemme med meg alene når jeg ikke trivdes med det, og kombinasjonen vi fikk til passet oss alle perfekt!

Men ingen andre mammaer har forståelse for det...

Skrevet

Du er nok inne på noe. Men jeg er av dem som tror på biologiske forskjeller. Vi er like mye verdt, men likevel veldig forskjellige.

I min familie har det aldri vært snakk om at mannen min skulle være hjemme. Han er ikke av dem som ønsker det. På samme måte som det er kvinner som ikke ønsker å være hjemme så veldig mye.

Jeg er av dem som faktisk liker å være hjemme med barna. Hadde mannen min ytret ønske om forlenget barselspermisjon, hadde jeg selvsagt gått med på det, men jeg hadde følt det som et voldsomt savn å ikke kunne være den som var hjemme.

At det er flere kvinner som er hjemme tror jeg er fordi det er flere kvinner enn menn som har lyst til det. Jeg tror det er noe biologisk som gjør at kvinner oftere føler trang til å være sammen med barna, mens mannen oftere føler trang til å "jakte", altså jobbe og tjene penger.

Men for all del, absolutt ikke alle er slik. Og jeg er absolutt for at menn tar sin del av fødselspermisjonen, og gjerne mye mer hvis alle parter er enige om det.

Og at du får negative reaksjoner på det valget dere har tatt, det vitner om at de ikke klarer å se at folk er forskjellige...

Skrevet

Nemlig. ;o)

Synes i grunn litt synd på gutten allerede, som ikke fikk leke med det han interesserte seg for.

Datteren min hadde et søtt stykke i tyskboka si ifjor, om en gutt som ønsket seg en dokke. Det fikk han selvsagt ikke, og han ble mobbet av alle da han sparte penger og kjøpte en selv.

Men han hvisket til dokka at hun ikke skulle bry seg om alle disse menneskene som ikke ville at hun skulle ha en far...

Skrevet

Datteren min hadde et søtt stykke i tyskboka si ifjor, om en gutt som ønsket seg en dokke. Det fikk han selvsagt ikke, og han ble mobbet av alle da han sparte penger og kjøpte en selv.

Men han hvisket til dokka at hun ikke skulle bry seg om alle disse menneskene som ikke ville at hun skulle ha en far...

;o)

Kjempesøtt!

Skrevet

Jeg kjenner jo noen i barselgruppen din da - og da dette kom opp tok jeg deg i forsvar, og sa at jeg gjorde omtrent det samme (etter 6. mndr, men jeg ammet) fordi jeg holdt på å bli gal av å gå hjemme.

Jeg valgte riktig for oss - Billa var ikke tjent med å være hjemme med meg alene når jeg ikke trivdes med det, og kombinasjonen vi fikk til passet oss alle perfekt!

Jeg kan ikke skjønne at dette skal være noe å forklare i det hele tatt. I vår situasjon så måtte jeg skaffe meg jobb eller vi måtte på sosialkontoret. Man skulle tro jeg lot ungen gå for lut og kaldt vann slik de mødrene reagerte.

Men vi får anta at de hadde litt overskuddshormoner fra svangerskapet ;)

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at dette skal være noe å forklare i det hele tatt. I vår situasjon så måtte jeg skaffe meg jobb eller vi måtte på sosialkontoret. Man skulle tro jeg lot ungen gå for lut og kaldt vann slik de mødrene reagerte.

Og se hva som skjer når du er hjemme med ungen og får støtte...

Damned if you do and damned if you don't.

Skrevet

Heh, ja, ikke sant...

Men jeg husker at her på DOL var det også noen som mente at sosialkontoret var i så fall en bedre løsning. _Alt_ er lov for å forhindre at pappaen skal være hjemme med babyen, virker det som ;)

Skrevet

Men er det snakk om å slenge ett-åringen rundt til forskjellige, tilfeldige barnevakter eller en uregistrert dagmamma, ja, da er det bare å sette i gang. For jobbe skal man ;)

Skrevet

Jeg har forståelse. Når vi fikk førstemann hadde vi ikke noe valg og jeg var hjemme. Når vi fikk andremann sa jeg klart fra at hvis vi skal det så vil ikke jeg være hjemme, jeg studerte og hadde ikke noen god erfaring fra hjemmetilværelsen med førstemann.

Det fantes ikke slike fødselpermisjoner som det er nå så vi sparte i 1 år for at mannen min skulle være hjemme og det er det beste halvåret han noensinne har hatt. Andremann var nemlig den drømmebabyen :).

Vi har alltid vært likestilt og det er vanvittig deilig for jeg ser at ungene mine går like mye til mannen min som til meg når det er noe.

Alle våre venner har hatt forståelse for valgene våre, men jeg fikk mye negativt fra folk jeg ikke kjente så godt.

Gjest Persille
Skrevet

Du må huske på at de er noe eldre enn oss, og fra dette stedet også - vi snakker ikke om hvilke som helst damer heller!

:)

Skrevet

Du må huske på at de er noe eldre enn oss, og fra dette stedet også - vi snakker ikke om hvilke som helst damer heller!

:)

-ler- Nei. Snakket nettopp med en venninne av meg. Og som hun sa: "Vi snakker om kvinner som bor på x, da! Hva forventer du!" :P

Gjest Persille
Skrevet

-ler- Nei. Snakket nettopp med en venninne av meg. Og som hun sa: "Vi snakker om kvinner som bor på x, da! Hva forventer du!" :P

Jeg er vokst opp her - så jeg har kjent dette på kroppen i mange år!

Du kan tro hvor stas det var å flytte fra samboeren med en ettåring på slep...

Men, den som ler sist ler best! Se hva jeg har nå, hva jeg har oppnådd - og se hva de andre "barna" gjør...

Skrevet

Jeg er vokst opp her - så jeg har kjent dette på kroppen i mange år!

Du kan tro hvor stas det var å flytte fra samboeren med en ettåring på slep...

Men, den som ler sist ler best! Se hva jeg har nå, hva jeg har oppnådd - og se hva de andre "barna" gjør...

Ja, det må ha vært slitsomt å ikke passe inn blant de andre med "hus og hjem og ektemann" drømmer. Jeg er så glad for at du tør å være deg selv og at virkelig får ting til :)

Gjest Persille
Skrevet

Ja, det må ha vært slitsomt å ikke passe inn blant de andre med "hus og hjem og ektemann" drømmer. Jeg er så glad for at du tør å være deg selv og at virkelig får ting til :)

Vi passer fortsatt ikke inn :)

Hverken mamma eller jeg passer inn i dette nabolaget, men det har nok vært tøffere for henne enn for meg på mange områder.

Hennes yrke gir jo verken status eller penger - og da har man ingenting her å gjøre (iflg. enkelte).

Og når jeg sier vi har jobbet og slitt for alt vi har, så er det ingen som tror det - vi har arvet en enorm sum penger etter mormor (minstepensjonisten) visstnok...

Folk er rare :)

Men selvironien er på topp! Jeg elsker å tulle med at jeg er herfra, skryte på meg masse greier og dikte historier i vildens sky :)

Skrevet

Vi passer fortsatt ikke inn :)

Hverken mamma eller jeg passer inn i dette nabolaget, men det har nok vært tøffere for henne enn for meg på mange områder.

Hennes yrke gir jo verken status eller penger - og da har man ingenting her å gjøre (iflg. enkelte).

Og når jeg sier vi har jobbet og slitt for alt vi har, så er det ingen som tror det - vi har arvet en enorm sum penger etter mormor (minstepensjonisten) visstnok...

Folk er rare :)

Men selvironien er på topp! Jeg elsker å tulle med at jeg er herfra, skryte på meg masse greier og dikte historier i vildens sky :)

-ler- Bra gjort.

Jeg følte ikke at jeg passet inn i det hele tatt der, følte meg rett og slett malplassert. Særlig etter den barselgruppa, tror jeg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...