Gå til innhold

Elting med kjøkkenmaskin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel Kenwood som jeg brukte for første gang idag(har arvet den)

Jeg prøvde med en slik 1-2-3 brød pakke.

Men da jeg satte maskinen igang så ble deigen bare snurret rund den vispen.

Blir deigen eltet da eller..?

Er ikke sikker på om det var riktig krok jeg brukte,men jeg prøvde med 2 forskjellige og det samme hendte med begge to.

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Flystripa
Skrevet

Det følger med 3 forskjellige dingser til Kenwood'en: en visp (til krem, eggedosis etc), en K-spade (til røre av sjokoladekakerøe etc) og en eltekrok (til deig). Brukte du riktig dings?

Skrevet

Jeg prøvde selvfølgelig de 2 andre :-(

Skal jeg bare prøve å elte videre med den riktige eller..?

Den ahr vel kanskje hevet seg i 20 minutter?

der må jeg legge inn årene - brød er jeg dårlig på :)

Skrevet

Det følger med 3 forskjellige dingser til Kenwood'en: en visp (til krem, eggedosis etc), en K-spade (til røre av sjokoladekakerøe etc) og en eltekrok (til deig). Brukte du riktig dings?

Jeg brukte selvfølgelig de 2 som var feil. :-(

Syns du jeg skal elte videre eller?

Deigen har hevet seg i ca 20 minutter.

Skrevet

Jeg brukte selvfølgelig de 2 som var feil. :-(

Syns du jeg skal elte videre eller?

Deigen har hevet seg i ca 20 minutter.

Jeg tror jeg ville gjort det, grovbrød hever seg svært dårlig med for lite elting.

Skrevet

Jeg tror jeg ville gjort det, grovbrød hever seg svært dårlig med for lite elting.

Takk.

Da prøver jeg på det.

Skrevet

har også en slik, tror den er 30 år gammel, men den er sterk som en bjørn for det.

med sånn ferdigpakke, tørrgjær, vann og kenwood med eltekrok går brødbaking som en drøm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...