Gå til innhold

Fastlegen og henvisning til psykolog.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til fastlegen min i dag for å spørre om henvisning til psykolog. Må jeg fortelle mye om problemene mine slik at h*n får vurdert om jeg trenger det, eller tar legen mitt ord på at jeg har det vanskelig? Har ikke så lyst til å fortelle så mye. Ny og ukjent fastlege..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger kanskje ikke fortelle alt, men du må nok fortelle litt.

Skrevet

Jeg la alle kortene på bordet og fikk den etterlengtede henvisningen men foreløpig (2 år etter) har traumene ikke sluppet taket (les "prestefaen" under overgrep)

Bør kansje bytt ut psykologen min.

Gjest lykke til
Skrevet

Mener begreper som at du har "redusert livskvalitet" skal være grunn god nok til å få henvisning. Du må kanskje fortelle bittelitt, men ikke noe ned i detaljer. Har ikke inntrykk av at leger er noe tilbakeholden, så jeg vil ikke tro at du blir nektet en henvisninger.

Gjest Anonym for denne gang
Skrevet

Etter en stressendeperiode (på over ett år) der sjefen min psyket meg (og andre ansatte) ut av arbeidsplassen, gikk jeg til legen for å få henvisning til psykolog. Jeg la ALLE kortene på bordet fordi jeg ble ganske ødelagt av det. Jeg slet meg angst for å gå ut å treffe folk og naboer, "hørte" alle snakke negativt om meg hvis jeg gikk ute på gaten, redd for døden og for at andre skulle dø og myyye annet.. redd for å kjøre bil på lange strekninger... jah som sagt; MYE. 3 ganger fikk jeg henvisning, men fikk avslag alle gangene... Går til psykiatrisk sykepleier en gang annenhver uke, men det hjelper ikke, det eneste de gjør er å høre på problemene og høre DEG komme med løsninger på dine egne problemer...

Så nå sitter jeg her da... jeg føler fortsatt et sterkt behov for psykolog da jeg også har en nyfødt baby å ta meg av. Jeg trenger å få orden på problemene mine da jeg er redd de skal gå utover jenta mi... men helse-norge nekter meg, så jeg aner ikke lenger hvor jeg skal henvende meg... ;( lykke til...

Skrevet

Etter en stressendeperiode (på over ett år) der sjefen min psyket meg (og andre ansatte) ut av arbeidsplassen, gikk jeg til legen for å få henvisning til psykolog. Jeg la ALLE kortene på bordet fordi jeg ble ganske ødelagt av det. Jeg slet meg angst for å gå ut å treffe folk og naboer, "hørte" alle snakke negativt om meg hvis jeg gikk ute på gaten, redd for døden og for at andre skulle dø og myyye annet.. redd for å kjøre bil på lange strekninger... jah som sagt; MYE. 3 ganger fikk jeg henvisning, men fikk avslag alle gangene... Går til psykiatrisk sykepleier en gang annenhver uke, men det hjelper ikke, det eneste de gjør er å høre på problemene og høre DEG komme med løsninger på dine egne problemer...

Så nå sitter jeg her da... jeg føler fortsatt et sterkt behov for psykolog da jeg også har en nyfødt baby å ta meg av. Jeg trenger å få orden på problemene mine da jeg er redd de skal gå utover jenta mi... men helse-norge nekter meg, så jeg aner ikke lenger hvor jeg skal henvende meg... ;( lykke til...

Fikk du henvisning og så fikk du ikke time hos psykolog? Eller fikk du henvisning? Jeg fikk henvisning med en gang i går. Det var deilig..

Gjest Anonym for denne gang
Skrevet

Fikk du henvisning og så fikk du ikke time hos psykolog? Eller fikk du henvisning? Jeg fikk henvisning med en gang i går. Det var deilig..

Jeg fikk henvisning hos fastlege. Men ble avvist alle tre gangene fordi de mente dette ikke var alvorlig nok.... jeg må tydligvis bli skikkelig syk før jeg får lov å komme. Slik er det her i norge. Man tenker ikke på forebygging i psykiatrien. Irriterer meg. Men nå har jeg skiftet fastlege, kanskje det kan hjelpe.

Skrevet

Du trenger ikke fortelle noen ting til fastlegen din. Bare si at du har psykiske problemer så gir hun deg en henvisning. MEN det er som regel laaang ventetid hos psykologer så jeg vil anbefale deg å kontakte en privat da de har noe mer kapasitet. Det koster litt mer da...

Ellers, for å få akutt psykologisk hjelp må du ha "store problemer" og fastlegen din må vurdere dette...

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...