Gå til innhold

Trakkasert av saksbehandler i Lindorff

Anbefalte innlegg

Gjest Utslittt
Skrevet

Hva slags rettigheter har man egentlig ovenfor Lindorff? Jeg har blitt regelrett trakassert av en saksbehandler fra Lindorff i siden 2005. Hun går ikke med på noen løsninger, er ikke medgjørlig i det hele tatt, selv om jeg gjør mitt beste til å ordne opp. Hun skal ha hele summen noe som er helt umulig, går ikke med på noe annet, er alltid kort og virker som hun rett og slett gjør alt for å gjøre det mer vanskelig for meg. Jeg vil gjerne gjøre opp for meg men hun gjør det rett og slett umulig for meg. Slenger bare mer og mer renter og gebyrer hele tiden. Når hun sender brev så sender hun de for sent i forhold til dato som står på brevet hennes, også får jeg svarfrist til dagen etter at jeg har mottatt brevet. Noe annet er uaktuelt for henne.Hva gjør man når man føler seg rett og slett urettferdig behandlet? Jeg er så langt nede på grunn av denne damen at jeg ikke klarer å fungere i hverdagen lenger. Kan jeg kreve å få en ny saksbehandler? Har jeg noen rettigheter på det? Skulle så gjerne hatt en advokat som kunne sett på hele saken, for alle jeg snakker med sier hun har gått ulovlig fram hele veien, og det er surt at jeg skal måtte betale for det. Men advokater er dyre så det har jeg ikke råd til. Er så fortvilet nå at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed til Lindorff om at du vil ha en annen saksbehandler, hun der høres ikke helt god ut.

Skrevet

Få hjelp hos en økonomisk rådgiver på sosialkontoret i kommunen din - så kan de ringe opp for deg og forklare situasjonen og smelle i bordet et budsjett.

evnt. kontakt disse;

http://www.gjeldsoffer-alliansen.no/

de har en krisetelefon.

det skal nok gå bra skal du se :)

Skrevet

Ta imot flisa's råd. Og be om ny saksbehandler er og be om mere bråk. De er alle like.

Gjest Pro-Lite
Skrevet

Jepp. Sosialkontoret er ikke bare for å "tigge om penger". Der jobber også folk med solid økonomisk og juridisk kompetanse, med en betydelig autoritet. Saksbehandlerne ved Lindorff liker dem ikke.

Søk hjelp der.

Skrevet

desverre er det nå slik at mange folk med sadistiske tendenser velger å jobbe i disse type yrker..

Skrevet

Jepp. Sosialkontoret er ikke bare for å "tigge om penger". Der jobber også folk med solid økonomisk og juridisk kompetanse, med en betydelig autoritet. Saksbehandlerne ved Lindorff liker dem ikke.

Søk hjelp der.

De burde gjort slike tjenester mye bedre kjent - jeg gløder for sånt jeg - det sitter så mange mennesker rundt omkring som har slutta å åpne posten i ren skrekk - og de har skjemafrykt og autoritetsfrykt. En sånn jobb hadde jeg kunnet hatt - hjulpet folk med å "ta rotta på byråkratiet" - det burde vært sånn at alle fikk en "fast-kommunal-person" på samme linje som en fastlege - jaggu.

Skrevet

Lindorff er blant de mer useriøse selskapene jeg har støtt borti - har snakket med dem en gang i forbindelse med Tiscali-saken for noen år tilbake, da Tiscali samlet opp fakturaer for et år og sendte ut samleregning med 7 dagers betalingsfrist.

Selskapet og selskapets ansatte er veldig klar over at de lever av gebyrene, og prøver å legge til rette forholdene for å få på flest mulig gebyrer før de begynner å snakke levelige ordninger.

Så det å bytte saksbehandler vil ha liten effekt desverre; Lindorff skal ha inn flest mulig gebyrer om de så må gå over lik for å få dem.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

først: gå på www.forbrukerportalen.no, og søk på inkasso. det skal ligge ute lover/normer om inkassokrav(hvilke frister som gjelder/ikke gjelder osv).

skjønner godt hvordan du har det. selv fikk jeg et inkassokrav jeg mente var urettmessig, og jeg kranglet i over et halvt år både med dem og firmaet som hadde oversendt fakturaen til dem. og jeg var bare 19 år...

jeg ble helt utslitt....

jeg mente jeg aldri hadde mottat regningen, og det derfor ikke var lov å sende inkasso.(noe som er lovpålagt)jeg hadde altså sendt adresseendringsskjema de ikke hade registrert. saksbehandlerne ved det opprinnelige firmaet løy til meg når jeg ba dem oppgi min registrerte adresse hos dem på tidspunktet , så jeg la på og ringte kundesenteret sentralt og lekte uskyldig spørrende. og gjett hva: de hadde den adressen likevel....

det endte med at jeg fikk medhold, og en beklagelse på 1 setning av det opprinnelige firmaet....etter over et halvt år utpsyking...

jeg mener å huske at man ikke har krav på fri rettshjelp i inkassosker, men sjekk med forbrukerombudet. de får mange henvendelser, så ikke fortell dem din personlige historie- bare be om noen faktaopplysninger.

håper du finner en lov som sier det hun gjør er ulovlig!

Skrevet

først: gå på www.forbrukerportalen.no, og søk på inkasso. det skal ligge ute lover/normer om inkassokrav(hvilke frister som gjelder/ikke gjelder osv).

skjønner godt hvordan du har det. selv fikk jeg et inkassokrav jeg mente var urettmessig, og jeg kranglet i over et halvt år både med dem og firmaet som hadde oversendt fakturaen til dem. og jeg var bare 19 år...

jeg ble helt utslitt....

jeg mente jeg aldri hadde mottat regningen, og det derfor ikke var lov å sende inkasso.(noe som er lovpålagt)jeg hadde altså sendt adresseendringsskjema de ikke hade registrert. saksbehandlerne ved det opprinnelige firmaet løy til meg når jeg ba dem oppgi min registrerte adresse hos dem på tidspunktet , så jeg la på og ringte kundesenteret sentralt og lekte uskyldig spørrende. og gjett hva: de hadde den adressen likevel....

det endte med at jeg fikk medhold, og en beklagelse på 1 setning av det opprinnelige firmaet....etter over et halvt år utpsyking...

jeg mener å huske at man ikke har krav på fri rettshjelp i inkassosker, men sjekk med forbrukerombudet. de får mange henvendelser, så ikke fortell dem din personlige historie- bare be om noen faktaopplysninger.

håper du finner en lov som sier det hun gjør er ulovlig!

Nå kom jeg til å tenke på boken "Triggerhappy". Én setning over 17 linjer (!)

"........................................."

Skrevet

Lindorff er det inkassoselskapet vi liker minst på jobben. Men i sommer traff jeg faktisk på en hyggelig person! Kan jo ha vært en sommervikar...

Dreier det seg om krav vi ikke skal betale i det hele tatt, hjelper det å sende en skriftlig klage.

Gjest Utslittt...Til flisa
Skrevet

Få hjelp hos en økonomisk rådgiver på sosialkontoret i kommunen din - så kan de ringe opp for deg og forklare situasjonen og smelle i bordet et budsjett.

evnt. kontakt disse;

http://www.gjeldsoffer-alliansen.no/

de har en krisetelefon.

det skal nok gå bra skal du se :)

Tusen takk for tips. Har ikke en gang tenkt tanken på at det går ann å få hjelp av økonomiske rådgivere på sosialkontoret. Skal jammen meg melde meg inn i den foreningen til gjeldsoffere også!

Jeg føler jeg trenger noen som kan den juridiske loven godt nok til å se at Lindorff helt fra starten av har behandlet meg helt feil og påkostet meg sikkert nærmere en halv million, det er helt tragisk! Jeg vet hverken ute eller inn...

Skal ringe sosialkontoret i morgen å be om hjelp, slik at en evnt.jurist kan se på saken helt fra dens begynnelse.

Tusen takk for svar fra alle! :-)

Skrevet

Tusen takk for tips. Har ikke en gang tenkt tanken på at det går ann å få hjelp av økonomiske rådgivere på sosialkontoret. Skal jammen meg melde meg inn i den foreningen til gjeldsoffere også!

Jeg føler jeg trenger noen som kan den juridiske loven godt nok til å se at Lindorff helt fra starten av har behandlet meg helt feil og påkostet meg sikkert nærmere en halv million, det er helt tragisk! Jeg vet hverken ute eller inn...

Skal ringe sosialkontoret i morgen å be om hjelp, slik at en evnt.jurist kan se på saken helt fra dens begynnelse.

Tusen takk for svar fra alle! :-)

Ønsker deg lykke til! :) det er i motbakke det går oppover vet du!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...