Gå til innhold

Så mye er et barneliv verdt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uflaks for et barn å havne et sted hvor syke mennesker er samlet, og i feil kombinasjonav sykdommer.

Jeg ser ikke hvordan noen kan si at de ikke er syke. Er ikke handlingene et symptom på noe?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Den saken er så tragisk at jeg føler trang til å gråte når jeg leser om den. Stakkars, stakkars, stakkars gutt!

ylvali1365381015
Skrevet

Sverige har helt tragisk lave straffer for drap.

og for voldtekt, incest, og vold generelt. like oppgitt over tilstanden i norge og i verden generelt. barn og kvinner, ja mennesket generelt er vel lit verdt skal man dømme etter straffenivået for dlike forbrytelser. hvitsnippkriminalitet og narko derimot, er verre forbrytelser sett på bakgrunn av straffene det gir...

:-(((

Skrevet

Uflaks for et barn å havne et sted hvor syke mennesker er samlet, og i feil kombinasjonav sykdommer.

Jeg ser ikke hvordan noen kan si at de ikke er syke. Er ikke handlingene et symptom på noe?

det samme tenkte jeg.

Skrevet

det samme tenkte jeg.

Psykiatrien har visst litt annet innhold i definisjoner enn jeg.

Folk som gjør slikt er ikke normale. Normale har sperrer oppe i hodet sitt for det meste som er galt.

Hvordan skal psykiaterne si om en er normal når de ikke kan teste vedkommende med levende barn i det miljø der det skjedde?

Tenk: "Vi viste vedkommende et barn, men vedkomennde slo det ikke, derfor er vedkommende frisk"?

Eller: "Hun er ikke pedofil, for hun har ikke forgrepet seg på barn mens vi så det!"

Skrevet

Psykiatrien har visst litt annet innhold i definisjoner enn jeg.

Folk som gjør slikt er ikke normale. Normale har sperrer oppe i hodet sitt for det meste som er galt.

Hvordan skal psykiaterne si om en er normal når de ikke kan teste vedkommende med levende barn i det miljø der det skjedde?

Tenk: "Vi viste vedkommende et barn, men vedkomennde slo det ikke, derfor er vedkommende frisk"?

Eller: "Hun er ikke pedofil, for hun har ikke forgrepet seg på barn mens vi så det!"

En diagnose enten den er medisinsk eller psykiatrisk krever at visse kriterier er oppfylt.

Grusomme handlinger er ikke i seg selv ikke nok. Men ett eller annet alvorlig personlighetsavik må jo nødvendigvis ha.

Skrevet

En diagnose enten den er medisinsk eller psykiatrisk krever at visse kriterier er oppfylt.

Grusomme handlinger er ikke i seg selv ikke nok. Men ett eller annet alvorlig personlighetsavik må jo nødvendigvis ha.

Med andre ord, ja.

Skrevet

Synes ikke de fortjener mer jeg.

For skal barne-forbrytelser straffes hardere enn andre straffer liksom?

Barn er da for helvete ikke verdt mer enn deg eller meg!

Skrevet

Du syns ikke tortur med døden til følge er verdt mer enn 10 år???

*rystet*

Jo jeg syns det er verre med slike forbrytelser utført mot barn. Barn er forsvarsløse, uskyldige og slike hendelser som beskrevet i denne saken kan (dersom man overlever) prege både liv og utvikling i mye større grad enn hos en voksen. Den voksne vil tross alt ha bedre begrep om hva som foregår, og til en viss grad hvorfor ("det er ikke min feil" etc).

Jeg er helt og fullstendig uenig med deg her!

Skrevet

Jeg tror at Bobbys mamma var glad i gutten sin selvom jeg er i tvil. Jeg håper i hvertfall at hun følte noe for han. 10 år er ikke lenge i fengsel for en slik forbrytelse, men hun skal leve resten av livet sitt å vite at hun lot barnet sitt bli misshandlet til døde og i tillegg var med på å skjule forbrytelsen. Jeg kan ikke tro noe annet enn at det må være tøft å skulle leve videre med.

Skrevet

Her snakker vi om et barn, altså en vergeløs person, som er prisgitt disse voksne menneskene. Barnet hadde ingen valg. Han hadde ingen andre. De skulle beskytte ham. Det er foreldres rolle.

Om du ikke innser det graverende i det, er du jaggu meg ganske nære å trenge en verge selv

Skrevet

Jeg tror at Bobbys mamma var glad i gutten sin selvom jeg er i tvil. Jeg håper i hvertfall at hun følte noe for han. 10 år er ikke lenge i fengsel for en slik forbrytelse, men hun skal leve resten av livet sitt å vite at hun lot barnet sitt bli misshandlet til døde og i tillegg var med på å skjule forbrytelsen. Jeg kan ikke tro noe annet enn at det må være tøft å skulle leve videre med.

Ja, jeg håper jda inderlig at det er tøft å leve med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...