Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Stineb

Hei.

For et år siden fikk jeg en datter. (mitt første barn)

Hun ble født i løpet av 2 1/2 times tid. Fødselen gikk greit.

En måneds tid etter fødselen, begynte jeg å få vondt nederst i ryggen. Kiropraktoren mente det var bekkenlåsning.

Nå for ca. 2 mnd. siden, var jeg hos en homøopat som mente at jeg hadde fått en livmorskade. Derfor plager i ryggen. Jeg fortalte dette videre til legen min. Hun tok gyn. undersøkelse på meg, og fortalte at jeg hadde en "arrete livmor". Nå skal jeg videre til ultralyd. gyn.

Hva menes med arrete livmor eller livmor-skade??

Håper du kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24459-livmorskade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For det første synes jeg det var en rar beskjed du fikk hos homøopaten, for de er ikke utdannet til å stille diagnose (har jeg fått opplyst av en velutdannet homøopat). For det andre skjønner jeg ikke riktig hva din lege mente med 'arret livmor', for et slikt begrep bruker man ikke. Iblant er livmorhalsen litt uregelmessig etter en fødsel, men det har ingen praktisk betydning, og det er ikke noe man ser med ultralyd, det ses direkte ved den gynekologiske undersøkelse.

Så min konklusjon er: begrepet 'skadet livmor' finnes ikke og evt. forandringer på livmoren gir ikke ryggsmerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24459-livmorskade/#findComment-102672
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...