Gå til innhold

Kan noen berolige meg...???

Anbefalte innlegg

Gjest Gravid og tankefull

Hei!

Jeg er nå 11 uker på vei. Gleder meg veldig til jeg passerer 12 uker og er mer på "den sikre siden"... Men i dag er jeg ikke så sikker på at jeg når dit... :(

Jeg har siden søndag hatt en tung følelse i nedre deler av magen og mensmurringer. Skulle nesten tro jeg fikk mensen hvert øyeblikk. Av og til er det litt sterkere menssmerter jeg kjenner. Det er ikke direkte vondt, men litt ubehagelig. Jeg har ikke hatt noen blødninger, bare litt gul utflod.

Er det vanlig med sånne smerter eller er det tegn på at noe galt er på gang? Veldig bekymret...

Jeg har i tillegg veldig hard avføring og må bruke mye muskler og krefter for å få dette ut. Kan det skade fosteret på noen måte å trykke hardt når jeg er på do? Kan dette ha gjort at jeg har vondt nå? Har jeg satt i gang noe?

Huff, jeg er veldig bekymret for tiden, men det er vel ikke uvanlig å bekymre seg i denne tiden. Dette har vært en fryktelig dag med alle tankene som kverner rundt i hodet.

Håper noen vil ta seg tid å svare.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244599-kan-noen-berolige-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ti uker på vei og kjenner ofte sånne smerter/murringer som du beskriver. Det er helt normalt. Jeg har også økt utflod, noen ganger så mye at jeg tror jeg blør... Fosteret tar ikke skade av at du trykker mye på do, men du kan få hemmorider av det. Sørg for å få i deg nok vann og fiber, og mosjon er også bra mot forstoppelse

Det er så kjedelig å ikke ha kommet langt nok til å kjenne bevegelser, og bare måtte stole på at det går sikkert bra med spiren..

Men jeg gikk også en liten periode rundt og følte det som om jeg hadde svelget en vannmelon hel.

For å være helt sikker på at det er liv der inne så kan du enten kontakte helsestasjonen slik at de kan lytte etter hjertelyd, eller bestille en ultralyd hos gynekolog. Koster jo noen kroner, men det kan vøre verdt det om man er veldig bekymra!

Når det gjelder magen - kiwi er avførende. Prøv å spise minst 2 om dagen.

Start dagen med en fiberfrokostblanding med yoghurt naturell eller en type surmelk som Cultura eller Biola, er veldig bra. Jeg blander havregryn, All Bran og mandler, heller på sur skummet melk og drysser på kanel. Synes det er kjempegodt, og magen holdes stabil. Drikk mye vann.

Trykking skader nok ikke fosteret, men du kan få hemorroider og blødninger.

Svisker og annen tørket frukt er også avførende. Det er ikke voksesmerter du har da? Jeg hadde det mellom uke 7 og 10 og det var ufattelig smertefullt. Alt gikk fint og tulla er 1 år nå.

Er du veldig bekymret så kontakt helsesøster eller lege. Og når du når 12 uker slutter du ikke bekymre deg alikevel. Da gleder du deg til 25 uker, så til fullgått svangerskap. Så blir barnet født og du blir bekymret for krybbedød. Så blir du bekymret for alt mulig annet.

Men heldigvis går det nesten alltid bra hele veien. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...