Gå til innhold

Invandrerbutikker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

15

• ylvali1365381015

9

• Prozak

4

• ShitDiddelyDo

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest grønnsak
Skrevet

men vi alle handler da der, bedre utvalg av grønt og kvalitet og rimeligere!

Skrevet

Ja, det er tydligvis ikke rart at det er rimeligere. Tyve\smuglegods pleier å være det.

Gjest grønnsak
Skrevet

Ja, det er tydligvis ikke rart at det er rimeligere. Tyve\smuglegods pleier å være det.

men det er tydelig at det er market for det da, kanskje vi burde slutte å handle der, gi dem en skikkelig lærepenge!!

Skrevet

Det skapes paralelle samfunn, paralelle nettverk og distribusjon på siden av samfunnet.

S k gjøkungesamfunn og -nettverk.

De som gjør dette gjør det fordi de kan gjøre det. De vurderer risiko og muligheter fortløpende.

Hvordan tror du et helt vognlass, over 3 tonn goudaost kan bli stjålet og forsvinne sporløst i Oslo? Hvordan bli kvitt en bil med 7-800 kg frossent smuglerkjøtt på et par timer?

Skrevet

De handler direkte (mye svart) av bøndene i store mengder og er oppe kl 4 om morran for å få det fort i butikkene. De bønda som selger grønnsaker har så lite inntekt på papiret at de burde vært døde.

Gjest grønnsak
Skrevet

De handler direkte (mye svart) av bøndene i store mengder og er oppe kl 4 om morran for å få det fort i butikkene. De bønda som selger grønnsaker har så lite inntekt på papiret at de burde vært døde.

men da burde de tenke seg om og slutte og selge til dem, de oppmuntrer kriminalitet.

Skrevet

men da burde de tenke seg om og slutte og selge til dem, de oppmuntrer kriminalitet.

Myndighetene har ikke maktmidler nok. Selv Stalin maktet ikke å ta knekken på svartebørs, smugling og mafia. Til slutt ble mafiaen større enn staten, og blir sannsynligvis en stat selv. En slags underlig metamorfose.

Skrevet

At kan finne feil hos de fleste er jeg ikke forundret over. De kan nok finne noe hos nesten alle norske firmaer også. (Er regnskapsfører selv, og vet at selv om du gjør så godt du kan blir det alltid noe som ikke er 100%)

MEN når nesten 1/3 er så grove at de skal blir politiannmelt får jeg sjokk.....

Skrevet

Her hos meg kan jeg nå kjøpe alt fra kjøtt til motordeler, øl og sprit på svartebørs. Jeg tror nesten alt kan skaffes. Slik var det ikke for 10 år siden. Politiet vet ingenting om hva som foregår.

Naboen kjøpte 4 nye spesialdekk som jeg ikke kan fatte hvor kom fra.

Skrevet

men det er tydelig at det er market for det da, kanskje vi burde slutte å handle der, gi dem en skikkelig lærepenge!!

Strengt tatt ja, for det er jo tydelig at man er med på å undergrave samfunnsøkonomien.

Skrevet

Myndighetene har ikke maktmidler nok. Selv Stalin maktet ikke å ta knekken på svartebørs, smugling og mafia. Til slutt ble mafiaen større enn staten, og blir sannsynligvis en stat selv. En slags underlig metamorfose.

¨Til slutt ble mafiaen større enn staten¨

Korrupsjon finnes overalt inkludert i den norske regjeringen. Du personlig prøver alltid å finne syndebukker og vi har skjønt at du har dine favoritter, kanskje det er på tide å renske litt gouda ost ut av ørene og finne litt ut av ting før du dømmer?1

ylvali1365381015
Skrevet

Det skapes paralelle samfunn, paralelle nettverk og distribusjon på siden av samfunnet.

S k gjøkungesamfunn og -nettverk.

De som gjør dette gjør det fordi de kan gjøre det. De vurderer risiko og muligheter fortløpende.

Hvordan tror du et helt vognlass, over 3 tonn goudaost kan bli stjålet og forsvinne sporløst i Oslo? Hvordan bli kvitt en bil med 7-800 kg frossent smuglerkjøtt på et par timer?

begynner å bli så lei av disse som stadig vekk starter tråder der de er ute etter å få bekreftet sine forutintatte holdninger. leter dere dagen lang etter ett eller annet tema som kan linkes opp til innvandrere og den pesten de representerer i deres liv?

er dette en sammensvergelse, et skjult nettverk? en (selvopplevd?) ressurssterk og snakkesalig gruppe mennesker som infiltrerer nettet i ulike forum?

rart det der: når man snur aket og ser på den motsatte siden, er det like mannge ekstremister og fordømmende mennesker der, som har sittet og forfattet lange utlegg med sverte-propaganda.

som en annen foreslo: kan du ikke like gjerne stille til valg? din retorikk hører hjemme i politikken- forenklet og tabloid.

og nå var det retorikken jeg refererte til ja!

Gjest grønnsak
Skrevet

Strengt tatt ja, for det er jo tydelig at man er med på å undergrave samfunnsøkonomien.

Jeg oppfordrer alle til å gå tilbake til poteteter og appelsiner hos Rimi igjen, uffameg..

Skrevet

¨Til slutt ble mafiaen større enn staten¨

Korrupsjon finnes overalt inkludert i den norske regjeringen. Du personlig prøver alltid å finne syndebukker og vi har skjønt at du har dine favoritter, kanskje det er på tide å renske litt gouda ost ut av ørene og finne litt ut av ting før du dømmer?1

F eks korrupsjon i kommuneadministrasjoner er vanlig i Norge, hvis du vil skrive om det heller. Men det har vi alltid hatt. Dette som omtales her er helt nytt, og kommer -i tillegg- til alt det vi hadde før.

Vi hadde en svart økonomi før også, men det nye er at nå er det mangedoblet på bare få år.

ylvali1365381015
Skrevet

Her hos meg kan jeg nå kjøpe alt fra kjøtt til motordeler, øl og sprit på svartebørs. Jeg tror nesten alt kan skaffes. Slik var det ikke for 10 år siden. Politiet vet ingenting om hva som foregår.

Naboen kjøpte 4 nye spesialdekk som jeg ikke kan fatte hvor kom fra.

og når naboen din gjør noe illegalt, koker du ihop en teori om at innvandrerne har skylda?

til syvende og sist har de nok en finger med i alt som er gæli i dette landet, ikke sant?

apropos tveita-gjengen...

Skrevet

At kan finne feil hos de fleste er jeg ikke forundret over. De kan nok finne noe hos nesten alle norske firmaer også. (Er regnskapsfører selv, og vet at selv om du gjør så godt du kan blir det alltid noe som ikke er 100%)

MEN når nesten 1/3 er så grove at de skal blir politiannmelt får jeg sjokk.....

Det erj o velkjent at disse butikkene har gjort livet for de narkomene lettere..så noe positivt er det da i dette.

Tidligere måtte de stjele bilstereoer. mobiltelefoner, gull o.l. som de måtte prøve å finne en kjøper til. Nå er dte bare å stjele hva som helst på Rema eller Kiwi og selge det i invandrersjappa på hjørnet. Raskt, enkelt og greit.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg oppfordrer alle til å gå tilbake til poteteter og appelsiner hos Rimi igjen, uffameg..

herregud! skal du begynne å handle hos de store, dyre kjedene med dårlig utvalg bare fordi noen innbitte duster spekulerer i samfunnsmekanismer med sitt begrensede klarsyn?

er det så lett å innbille andre ting skjønner jeg plutselig hvorfor de er så aktive med propagandaen sin her på dol!

tenk sjøl da. og vær litt kritisk. hvilke motiver tror du de har for slike hårreisende beskyldninger? uansett sak er standpunktet det samme.

skremmende tråd.

før brente folk spriten sin sjøl og solgte til dem som ikke gjorde det. og se på alle de velbeslåtte folkene som leier in n polakker til skampris og lar dem oppholde seg her uten arb-tillatelse og anstendige levevilkår. det er utnyttelse av fattidom det- melk dem for det de er verdt og kast dem ut etterpå...

Skrevet

begynner å bli så lei av disse som stadig vekk starter tråder der de er ute etter å få bekreftet sine forutintatte holdninger. leter dere dagen lang etter ett eller annet tema som kan linkes opp til innvandrere og den pesten de representerer i deres liv?

er dette en sammensvergelse, et skjult nettverk? en (selvopplevd?) ressurssterk og snakkesalig gruppe mennesker som infiltrerer nettet i ulike forum?

rart det der: når man snur aket og ser på den motsatte siden, er det like mannge ekstremister og fordømmende mennesker der, som har sittet og forfattet lange utlegg med sverte-propaganda.

som en annen foreslo: kan du ikke like gjerne stille til valg? din retorikk hører hjemme i politikken- forenklet og tabloid.

og nå var det retorikken jeg refererte til ja!

Er det ikke irriterende?

Du får ikke fjernet meg eller mine innlegg.

Jeg ønsker ikke kneble noen. Alle kan uttale seg om hva de vil, og intressere seg for hva de vil.

Ikke minst: alle kan la være å like eller interessere seg for det de vil. Jeg liker ikke utenlandsk kultur, derfor oppmuntrer jeg ikke til det, og oppsøker ikke steder der det bedrives. Det samme gjør visst store deler av Oslos befolkning? Det ser sånn ut på den amssive migreringen.

Skrevet

og når naboen din gjør noe illegalt, koker du ihop en teori om at innvandrerne har skylda?

til syvende og sist har de nok en finger med i alt som er gæli i dette landet, ikke sant?

apropos tveita-gjengen...

Jeg snakker om paralellsamfunn og svartebørs, og at jeg ikke aner hvor det kommer fra. Jeg har ikke sett noen utenlandske her som driver med det. De 5-6 tusen som er sysselsatt med smugling og annen distribusjon i Norge ser nordmenn. Det blir fler og fler utlendinger høyt oppe i systemene, som også sørger for at det utvider seg. Før lå smuglerne og ditributørene lavt, i dag operer de nesten åpenlyst. Noe har endret seg kraftig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...