Gå til innhold

Invandrerbutikker

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

Er det ikke irriterende?

Du får ikke fjernet meg eller mine innlegg.

Jeg ønsker ikke kneble noen. Alle kan uttale seg om hva de vil, og intressere seg for hva de vil.

Ikke minst: alle kan la være å like eller interessere seg for det de vil. Jeg liker ikke utenlandsk kultur, derfor oppmuntrer jeg ikke til det, og oppsøker ikke steder der det bedrives. Det samme gjør visst store deler av Oslos befolkning? Det ser sånn ut på den amssive migreringen.

ønsker ikke å fjerne noe som helst. bare uttale meg jeg også, selv om du ikk får lange støtteerklæringer for de utrolige innleggene dine.

mvh,

Videoannonse
Annonse
  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

15

• ylvali1365381015

9

• Prozak

4

• ShitDiddelyDo

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest grønnsak
Skrevet

Er det ikke irriterende?

Jeg ønsker ikke kneble noen. Alle kan uttale seg om hva de vil, og intressere seg for hva de vil.

Ikke minst: alle kan la være å like eller interessere seg for det de vil. Jeg liker ikke utenlandsk kultur, derfor oppmuntrer jeg ikke til det, og oppsøker ikke steder der det bedrives. Det samme gjør visst store deler av Oslos befolkning? Det ser sånn ut på den amssive migreringen.

¨Jeg liker ikke utenlandsk kultur, derfor oppmuntrer jeg ikke til det, og oppsøker ikke steder der det bedrives¨

Jeg trodde naboene dine var utenlandske??

Har du ikke råd til å flytte?? stakkars pinet katt

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg snakker om paralellsamfunn og svartebørs, og at jeg ikke aner hvor det kommer fra. Jeg har ikke sett noen utenlandske her som driver med det. De 5-6 tusen som er sysselsatt med smugling og annen distribusjon i Norge ser nordmenn. Det blir fler og fler utlendinger høyt oppe i systemene, som også sørger for at det utvider seg. Før lå smuglerne og ditributørene lavt, i dag operer de nesten åpenlyst. Noe har endret seg kraftig.

ja det kan være.

Skrevet

herregud! skal du begynne å handle hos de store, dyre kjedene med dårlig utvalg bare fordi noen innbitte duster spekulerer i samfunnsmekanismer med sitt begrensede klarsyn?

er det så lett å innbille andre ting skjønner jeg plutselig hvorfor de er så aktive med propagandaen sin her på dol!

tenk sjøl da. og vær litt kritisk. hvilke motiver tror du de har for slike hårreisende beskyldninger? uansett sak er standpunktet det samme.

skremmende tråd.

før brente folk spriten sin sjøl og solgte til dem som ikke gjorde det. og se på alle de velbeslåtte folkene som leier in n polakker til skampris og lar dem oppholde seg her uten arb-tillatelse og anstendige levevilkår. det er utnyttelse av fattidom det- melk dem for det de er verdt og kast dem ut etterpå...

Hva er motivet med å framlegge så hårreisende fakta og omtale gjeldende situasjon så klart?

Hva er motivet med å belyse noe ubehagelig i det hele tatt?

Hvis det går et jordras på Dovre, hva er motivet med å omtale det? Hva er vitsen med å forhindre nye jordras?

Skrevet

ønsker ikke å fjerne noe som helst. bare uttale meg jeg også, selv om du ikk får lange støtteerklæringer for de utrolige innleggene dine.

mvh,

Du er mer opptatt av person enn sak. Jeg vil gjerne få uttale meg om mine intensjoner selv takk, det er nemlig bare jeg som vet det. Spør meg - i stedet for å spekulere og demonisere ut fra fantasien.

Gjest reglene gjelder for alle
Skrevet

begynner å bli så lei av disse som stadig vekk starter tråder der de er ute etter å få bekreftet sine forutintatte holdninger. leter dere dagen lang etter ett eller annet tema som kan linkes opp til innvandrere og den pesten de representerer i deres liv?

er dette en sammensvergelse, et skjult nettverk? en (selvopplevd?) ressurssterk og snakkesalig gruppe mennesker som infiltrerer nettet i ulike forum?

rart det der: når man snur aket og ser på den motsatte siden, er det like mannge ekstremister og fordømmende mennesker der, som har sittet og forfattet lange utlegg med sverte-propaganda.

som en annen foreslo: kan du ikke like gjerne stille til valg? din retorikk hører hjemme i politikken- forenklet og tabloid.

og nå var det retorikken jeg refererte til ja!

så det er ikke et problem at veldig mange av eierne av innvandrerbutikker bidrar til svart økonomi? okey...

Skrevet

Er det ikke irriterende?

Nå er jeg spent! "Jeg liker ikke utenlandsk kultur". Hva er "utenlandsk kultur"? Og ikke minst hva er norsk kultur? Jeg kunne forstått deg om vi levde for 100 år siden, men ikke i en tid der samfunnet og kulturen er i så stor forandring fra år til år som den er nå. Det er lite i Norge i dag som kan sies å være skikkelig norsk. Stort sett utenom brunost og bunad da....

Men noe sier meg at du sitter der i bunaden og gnager på en brunost selv...

ylvali1365381015
Skrevet

Du er mer opptatt av person enn sak. Jeg vil gjerne få uttale meg om mine intensjoner selv takk, det er nemlig bare jeg som vet det. Spør meg - i stedet for å spekulere og demonisere ut fra fantasien.

les lenger ned på siden, så vil du se at jeg ikke nødv er uenig i sak.

ikke min intensjon å sette fokus på person, derimot kommentere på metanivå. beklager om du føler deg tråkket på eller noe.

mvh,

Skrevet

Enhver samfunnsbevisst borger bør avstå fra å handle med kriminelle. Dessuten er heleri straffbart. Det er overveiende sannsynlig (ref undersøkelsen) at man bidrar til økonomisk kriminalitet når man handler slike steder.

Grunnen til at det er så mye penger i denne kriminaliteten, er selvsagt blant annet at de seriøse handlende, som forholder seg til regelverket, må betale inn perverse mengder skatter og avgifter fra sin virksomhet.

Og verre blir det...bare vent til de røde får lagt fram neste års statsbudsjett.

Skrevet

Nå er jeg spent! "Jeg liker ikke utenlandsk kultur". Hva er "utenlandsk kultur"? Og ikke minst hva er norsk kultur? Jeg kunne forstått deg om vi levde for 100 år siden, men ikke i en tid der samfunnet og kulturen er i så stor forandring fra år til år som den er nå. Det er lite i Norge i dag som kan sies å være skikkelig norsk. Stort sett utenom brunost og bunad da....

Men noe sier meg at du sitter der i bunaden og gnager på en brunost selv...

Utlendinger møter heller ikke opp på norsk kultur, bare se på TV fra Holmenkollsøndag eller ski- og turgåere i marka. Ganske påfallende.

Still deg så opp på Oslo S for å se hvem som er der. Påfallende forskjell gitt.

Hvorfor i all verden er det slik?

Kan det være at noen ikke liker det samme som nordmenn?

Burde vi tvinge noen til å gå (ski)tur på søndager? Slik som skoleelever tvinges til å se på utenlandsk kultur (faktisk)? Er det utenom skoletida, så kommer de ikke. Og det er påfallende hvem som (ikke) møter opp for å se på norsk kuluturopptreden, folkedans.

Det er også påfallende hvem som (ikke) gifter seg med nordmenn.

Kulturforskjeller er dype forskjeller, og ofte ikke kompatible. Så inkompatible at folk flytter frivillig.

Ingen tør forske på dette. Forskere vil ikke ha navnet sitt på slikt, av redsel for å bli ilagt hensikter, ingen får midler til slik forskning i Norge, og ingen tør søke.

De er redde.

Skrevet

les lenger ned på siden, så vil du se at jeg ikke nødv er uenig i sak.

ikke min intensjon å sette fokus på person, derimot kommentere på metanivå. beklager om du føler deg tråkket på eller noe.

mvh,

Alt i orden.

Men det er påfallende hvordan man blir stemplet på grunnlag av spekulasjoner, uten å bli spurt. Faktisk unngår debattanter å spørre, for de vil heller ilegge andre det de syns passer.

Jeg har ingenting å skjule, det er bare å spørre.

Skrevet

De handler direkte (mye svart) av bøndene i store mengder og er oppe kl 4 om morran for å få det fort i butikkene. De bønda som selger grønnsaker har så lite inntekt på papiret at de burde vært døde.

Hvorfor ikke svare på saken, når du blit forlagt poenger? Må det ikke to stk. kriminelle til for at en innvandrerbutikk skal handle svarte grønnsaker utenom det vanlige markedet? Bonden som selger, og kjøpmannen som kjøper? Hvorfor ikke spandere en linje på førstnevnte også?

"........................................"

Skrevet

herregud! skal du begynne å handle hos de store, dyre kjedene med dårlig utvalg bare fordi noen innbitte duster spekulerer i samfunnsmekanismer med sitt begrensede klarsyn?

er det så lett å innbille andre ting skjønner jeg plutselig hvorfor de er så aktive med propagandaen sin her på dol!

tenk sjøl da. og vær litt kritisk. hvilke motiver tror du de har for slike hårreisende beskyldninger? uansett sak er standpunktet det samme.

skremmende tråd.

før brente folk spriten sin sjøl og solgte til dem som ikke gjorde det. og se på alle de velbeslåtte folkene som leier in n polakker til skampris og lar dem oppholde seg her uten arb-tillatelse og anstendige levevilkår. det er utnyttelse av fattidom det- melk dem for det de er verdt og kast dem ut etterpå...

"hvilke motiver tror du de har for slike hårreisende beskyldninger?"

Hårreisende beskyldninger? Når 61 av 62 kontrollerte butikker brøt løven, og 2/3 av disse var så alvorlige at det ble politianmeldt? Hvordan i all verden klarer du å vri det til å være feilaktige beskyldninger?

".........................................."

Skrevet

Hvorfor ikke svare på saken, når du blit forlagt poenger? Må det ikke to stk. kriminelle til for at en innvandrerbutikk skal handle svarte grønnsaker utenom det vanlige markedet? Bonden som selger, og kjøpmannen som kjøper? Hvorfor ikke spandere en linje på førstnevnte også?

"........................................"

Men det har jeg gjort.

Norske bønder selger enormt mye svart. Det har de alltid gjort. En pølsekioskeier putter to tredeler av omsetningen rett i lomma og kjøper svart av slaktere. Det har han alltid gjort. Frisøren slår ikke inn på kassa, det gjør han aldri når jeg betaler. Alle er norske.

Men det forandrer ikke saken det skrives om i artikkelen.

Skrevet

At nesten alle snyter litt for egens vinning skyld bør vel ikke komme som noen overraskelse på noen.

Kjenner du f.eks. til en eneste håndverker som alltid har fulgt loven til punkt og prikke? Det gjør ikke jeg.

På Tex Burger like utenfor byen har jeg opplevd at sedlene vi la på disken ble lagt under kassaapparatet. Burgerne vi spiste ble rimelig sikkert avskrevet som svinn.

Men dropper jeg å spise norges beste burger av den grunn? Naturligvis ikke.

Skrevet

At nesten alle snyter litt for egens vinning skyld bør vel ikke komme som noen overraskelse på noen.

Kjenner du f.eks. til en eneste håndverker som alltid har fulgt loven til punkt og prikke? Det gjør ikke jeg.

På Tex Burger like utenfor byen har jeg opplevd at sedlene vi la på disken ble lagt under kassaapparatet. Burgerne vi spiste ble rimelig sikkert avskrevet som svinn.

Sammelign med noe sammenlignbart i stedet. Eller innrøm at det for deg ikke spiller noen rolle om 61 av 62 nordmenn slutter å betale skatt.

Skrevet

At det er Norges beste burger, er helt forbannet sikkert.

*slafse*

Du har jaggu god smak i både burger og film, du SDD.

Skrevet

Sammelign med noe sammenlignbart i stedet. Eller innrøm at det for deg ikke spiller noen rolle om 61 av 62 nordmenn slutter å betale skatt.

Selvfølgelig spiller det noen rolle for meg og samfunnet.

Hvorfor er ikke håndverkere som snyter sammenlignbart?

Skrevet

Selvfølgelig spiller det noen rolle for meg og samfunnet.

Hvorfor er ikke håndverkere som snyter sammenlignbart?

I punktet om skatt er det sammenlignbart, ellers ikke.

Skrevet

Jeg er litt usikker på om et var 62 tilfeldig utvalgte butikker, og i tilfelle ikke, hvordan de ble valgt.

Det står at de gikk gatelangs, og da tipper jeg de valgte et bestemt område?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...