Gå til innhold

Hasj

Gjest Hjelp vær så snill........!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til og slutte. Har store problemer med og klare det. Og hvis jeg ikke klarer det drar samboern min fra meg. Men jeg klarer rett og slett ikke, hva skal jeg gjøre? Dette holder på og ødelegge både meg og min samboer. Røyker hver dag.

Vær så snill gi meg noen tips.Trenger hjelp.Får angst når jeg er uten hasj og har det helt grusomt.

Skrevet

Du får hoppe over på rusterapiforumet her på dol, sikkert mange gode råd der.

Gjest Ikke i dag nei
Skrevet

Min mann sliter men alkoholen. Blir litt samme problem.

Han begynte med å oppsøke fastlegen sin, og ble henvist videre til Sosialmedisinsk Poliklinikk.

Har vært der 2 ganger nå, og jeg synes det er veldig positivt. (Jeg er også med)

Dette tar jo litt tid å få startet med, men din samboer holder kanskje ut når ho ser at du virkelig tar tak i problemet.

Jeg hadde helt gitt opp, men jeg har nå fortsatt ikke flyttet.....

Skrevet

Min mann sliter men alkoholen. Blir litt samme problem.

Han begynte med å oppsøke fastlegen sin, og ble henvist videre til Sosialmedisinsk Poliklinikk.

Har vært der 2 ganger nå, og jeg synes det er veldig positivt. (Jeg er også med)

Dette tar jo litt tid å få startet med, men din samboer holder kanskje ut når ho ser at du virkelig tar tak i problemet.

Jeg hadde helt gitt opp, men jeg har nå fortsatt ikke flyttet.....

Er du ****** kjerringa mi?

Skrevet

Kanskje,hvilket fylke bor du i?

Skrevet

Du får hoppe over på rusterapiforumet her på dol, sikkert mange gode råd der.

Har gjort det men fikk ingen svar.

Skrevet

Beklager misforsto deg

Skrevet

Har gjort det men fikk ingen svar.

Det er under 1.5 time siden du postet innlegget der. Litt tolmodighet, kanskje?

"......................................."

Skrevet

Man blir ikke fysisk avhengig av hasj, bare psykisk. Det kan selvfølgelig kreve en del viljestyrke å slutte allikevel, men det er en del grep du kan gjøre for å gjøre det lettere for deg selv.

1. Kast all hasjen du har.

2. Slett alle nummere på telefonen til mennesker som kan selge deg eller skaffe noen som kan selge deg hasj.

3. Fyll kveldene med aktiviteter i en ukes tid.

4. Spis sunt og tren. Dette for å føle deg generelt bedre. Trening spesielt demper angst og gjør deg lykkeligere.

5. Ha noen du kan ringe til om lysten blir for sterk.

I bunn og grunn så må du ville det selv, ikke bare gjøre det fordi kjæresten din skal gå fra deg.

Lykke til :)

Skrevet

Man blir ikke fysisk avhengig av hasj, bare psykisk. Det kan selvfølgelig kreve en del viljestyrke å slutte allikevel, men det er en del grep du kan gjøre for å gjøre det lettere for deg selv.

1. Kast all hasjen du har.

2. Slett alle nummere på telefonen til mennesker som kan selge deg eller skaffe noen som kan selge deg hasj.

3. Fyll kveldene med aktiviteter i en ukes tid.

4. Spis sunt og tren. Dette for å føle deg generelt bedre. Trening spesielt demper angst og gjør deg lykkeligere.

5. Ha noen du kan ringe til om lysten blir for sterk.

I bunn og grunn så må du ville det selv, ikke bare gjøre det fordi kjæresten din skal gå fra deg.

Lykke til :)

Hm - hvor har du det fra at man ikke blir fysisk avhengig av hasj?

Det siste jeg leste om forskning på området, tilsa at det var individuelt hvorvidt man ble regelrett fysisk avhengig eller ikke (stor eller liten avhengighet) - og at psyken i større eller mindre grad økte avhengigheten.

Skulle gjerne likt å ha link til dokumentasjon på dette at man ikke blir fysisk avhengig; da det er noe jeg ikke har fått med meg.

Skrevet

Det siste jeg leste om forskning på området, tilsa at det var individuelt hvorvidt man ble regelrett fysisk avhengig eller ikke (stor eller liten avhengighet) - og at psyken i større eller mindre grad økte avhengigheten.

Skulle gjerne likt å ha link til dokumentasjon på dette at man ikke blir fysisk avhengig; da det er noe jeg ikke har fått med meg.

All forskning jeg har lest sier at man ikke blir fysisk avhengig av hasj. Jeg orker ikke lete etter linker nå, men om du har linken som sier det motsatte, så er jeg veldig interessert :)

Får bare beklage feilinformasjonen.

Skrevet

Såvidt jeg vet så finnes det ingen forskning som viser noen fysisk avhengighet av cannabis. Men det kommer kanskje an på hvilken grad av avhengighet som må til før det får en slik status? Man blir jo fysisk avhengig av tobakk også, men det er jo noe som går over etter veldig kort tid.

Psykisk avhengighet kan jo forøvrig også gi fysiske symptomer, selv om avhengigheten pr.def. ikke er fysisk.

"........................................"

Skrevet

All forskning jeg har lest sier at man ikke blir fysisk avhengig av hasj. Jeg orker ikke lete etter linker nå, men om du har linken som sier det motsatte, så er jeg veldig interessert :)

Får bare beklage feilinformasjonen.

Orker ikke å lete frem forskning akkurat nå, men litt søking på wikipedia og linker videre derfra ledet meg frem til denne:

http://tinyurl.com/oghq8

som sier litt om temaet.

Skrevet

Såvidt jeg vet så finnes det ingen forskning som viser noen fysisk avhengighet av cannabis. Men det kommer kanskje an på hvilken grad av avhengighet som må til før det får en slik status? Man blir jo fysisk avhengig av tobakk også, men det er jo noe som går over etter veldig kort tid.

Psykisk avhengighet kan jo forøvrig også gi fysiske symptomer, selv om avhengigheten pr.def. ikke er fysisk.

Tobakk blir faktisk sett på som noe som gir sterk vanedannelse; i forhold til å slutte med det sammenlignes det av enkelte med heroin.

Men igjen er det individuelle forskjeller - noen er lettere disponible for sterk avhengighet enn andre.

Med ditto forskjeller mht. hvor vanskelig/lett det er å slutte.

Skrevet

Tobakk blir faktisk sett på som noe som gir sterk vanedannelse; i forhold til å slutte med det sammenlignes det av enkelte med heroin.

Men igjen er det individuelle forskjeller - noen er lettere disponible for sterk avhengighet enn andre.

Med tilsvarende forskjeller mht. hvor vanskelig/lett det er å slutte.

Skrevet

Orker ikke å lete frem forskning akkurat nå, men litt søking på wikipedia og linker videre derfra ledet meg frem til denne:

http://tinyurl.com/oghq8

som sier litt om temaet.

Slik jeg forstår det som sies her, så er det ikke sånn at det kvalifiseres for fysisk avhengighet. Alt psykisk kan jo linkes til en fysisk reaksjon i hjernen. Folk som er disponible for denne typen avhengighet kan jo dermed bli avhengig av alt som utløser serotiner i hjernen. Slik sett vil jo da trening, sex, positive relasjoner og så videre skape en lignende avhengighetsfølelse.

Gjest MilleBilla
Skrevet

Om jeg var deg, så hadde jeg bare bitt i det sure eplet, og kutta tvert, og detoxifisert kroppen i noen uker, der du kanskje vil ha nytte av å ta en break med kjæresten...

Det blir nok bedre etter noen harde uker, men du må også fokusere på det kognitive, legge om tankemønstrene du har opparbeidet deg rundt det med å røyke etc.

Meditasjon kan sikkert også være bra, men du er kanskje ikke typen....?

Men..det er nok hardt, sånn er det bare. Men bedre å gå igjennom det, en å finne dårlige snarveier.

Gjest Ikke i dag nei
Skrevet

Vet ikke????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...