Goliath Skrevet 5. september 2006 Skrevet 5. september 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128815 I rushtiden så overstiger jo uansett ikke farten noe særlig mer enn gangfart grunnet all køen. Når man nå innfører dette så vil det bare bli tidligere kø, og den vil vare lenger. Når man samtidig vet at biler som går på tomgang/sneglefart forurenser vesentlig mer enn hva de gjør i noe mer "normal" fart, så blir dette nok et "høl i hue" forslag - som kun vil bidra til økte kostnader og enda mer frustrerte billister og arbeidsgivere...... 0 Siter
Gjest hmmmf Skrevet 5. september 2006 Skrevet 5. september 2006 Her er det vel lite vinning for politikerne selv, så det må være en eller annen grunn til at de faktisk innfører dette. Man trenger ikke alltid tro at man vet mer enn dem som sitter med fagekspertisen, de har garantert undersøkt dette og tenkt på flere sider av saken. 0 Siter
Goliath Skrevet 6. september 2006 Forfatter Skrevet 6. september 2006 Her er det vel lite vinning for politikerne selv, så det må være en eller annen grunn til at de faktisk innfører dette. Man trenger ikke alltid tro at man vet mer enn dem som sitter med fagekspertisen, de har garantert undersøkt dette og tenkt på flere sider av saken. Joda - de viser blant annet til riksvei 4 og de erfaringer som ble gjort der. "Problemet" er bare at riksvei 4 ikke kan sammenliknes med ringveien når det gjelder trafikk og den faktiske hastigheten som holdes på de mest trafikerte tider - i tillegg til at de var usedvanlig flinke til å feie rent på riksvei 4 (ved målestasjonene) i perioden målingene ble utført. Det er ingen grunn til å ha tillitt til politikeres beslutninger, hvis de ikke stemmer overens med det du ellers kan finne av informasjon. Det viser desverre så alt for mye av tidligere erfaringer med disse...... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.