Gå til innhold

Innpåsliten fyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et flittig brukt uttrykk, om den lokale befolkningen, hvor det nok enn måtte være.

I denne betydningen, siktet jeg til et klabblag uten like (sosiale tilfeller med alskens rare problemer, som ikke eier sosiale antenner), som har tilhold rundt jobben til Lillemus.

Du, Prozak, kan jeg kanskje finne på å kalle for "en lokal Dol-indianer" *hehe*

*Hehe* Er det god-gutta mine du snakker om? ;o)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• MsSophie

4

• flisa

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som om han har gjort noe galt, annet enn at han ville snakke.

Skrevet

Å ta på seg øreklokkene og snu ryggen til når noen prøver å prate med deg, er vel det jeg vil kalle relativt korte sosiale antenner, totalt uavhengig om man liker personen eller ikke.

Og du reagerer på en 8 åring som sier han ikke liker gulrøtter....jøss!

Skrevet

Å ta på seg øreklokkene og snu ryggen til når noen prøver å prate med deg, er vel det jeg vil kalle relativt korte sosiale antenner, totalt uavhengig om man liker personen eller ikke.

Jeg har _null_ interesse av å prate med denne fyren og jeg kan rett og slett ikke fatte hvorfor han skulle ha så stor interesse av å prate med meg heller. Vi har _ingenting_ til felles bortsett fra at han sannsynligvis bor like ved der jeg jobber.

Skrevet

Jeg har _null_ interesse av å prate med denne fyren og jeg kan rett og slett ikke fatte hvorfor han skulle ha så stor interesse av å prate med meg heller. Vi har _ingenting_ til felles bortsett fra at han sannsynligvis bor like ved der jeg jobber.

Beklager, men for meg er dette mangel på normal folkeskikk.

Skrevet

Skal man ikke være hyggelig om man har type?

Nei, da skal man spytte på andre menn :)

Skrevet

Flisa?

"....................................."

ja, hva er det? :)

Gjest MilleBilla
Skrevet

Det er nok sant at han var innpåsliten og hadde korte sosiale antenner. Forstår at du reagerte.

Men når det er sagt syns jeg likevel at det var uhøflig av deg å sette på deg øreklokkene og å snu ryggen til. Du var typisk norsk? Jeg også kan være slik avvisende av og til, men jeg har prøvd å ta meg litt sammen. Har funnet ut at jeg ikke "dauer" av å snakke om været og å se på bilder av barnebarn som gamle damer på bussen drar frem.

Det kan jo forreste være at denne innpåslitne fyren så at du virka sur og avvisende. Og så ble han litt desperat etter å få deg til å like han?

Jeg syns det er koselig å prate med fremmede mennekser. Blir som regel veldig positivt overasket når noen oppegående mennesker kan trå litt ut av det typsike norske, reserverte skallet og faktisk faktisk ta kontakt. Vi er da medmennesker. Men nå er jeg veldig interessert i mennesker, og har også en jobb der jeg jobber med mennesker. Kan jo ha noe med det å gjøre...

Jeg elsker f.eks å slå av en prat med gamle, koselige damer, om det så er om vær og vind.

Skrevet

Jeg syns det er koselig å prate med fremmede mennekser. Blir som regel veldig positivt overasket når noen oppegående mennesker kan trå litt ut av det typsike norske, reserverte skallet og faktisk faktisk ta kontakt. Vi er da medmennesker. Men nå er jeg veldig interessert i mennesker, og har også en jobb der jeg jobber med mennesker. Kan jo ha noe med det å gjøre...

Jeg elsker f.eks å slå av en prat med gamle, koselige damer, om det så er om vær og vind.

Jgg er også sånn - så jeg kunne nok vært den mannen ;)

Skrevet

Beklager, men for meg er dette mangel på normal folkeskikk.

Så det er _jeg_ som er den frekke? Som ikke gidder snakke med en utrolig innpåsliten fyr som ikke tar opptil mange hint om at jeg ikke ønsker kontakt? Jaja.

Skrevet

Det er mange av mine kunder jeg mer enn gjerne hadde sludret om vær og vind og ditt og datt med, men ikke denne fyren, han er virkelig noe for seg selv.

Skrevet

Jgg er også sånn - så jeg kunne nok vært den mannen ;)

Tro meg, Flisa - hadde dennen fyren vært som du så hadde jeg definitivt jabbet med ham! Men han er noe helt for seg selv og jeg har overhode ikke noe ønske om å slippe ham inn i min private sfære.

Gjest Innpåsliten dame?
Skrevet

Jeg vet ikke hva du har i mot fyren, men jeg syns du var direkte uhøflig ved å ta på deg øreklokkene og snu ryggen til han.

Tenker på om det hadde vært meg selv som fikk samme respons om jeg prøvde å føre en samtale med noen. Jeg ville da begynne å spekulere på om det var noe galt med meg, og det ville bli lenge til at jeg tok kontakt med noen igjen. Det skal så lite til å være trivelig til noen.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har i mot fyren, men jeg syns du var direkte uhøflig ved å ta på deg øreklokkene og snu ryggen til han.

Tenker på om det hadde vært meg selv som fikk samme respons om jeg prøvde å føre en samtale med noen. Jeg ville da begynne å spekulere på om det var noe galt med meg, og det ville bli lenge til at jeg tok kontakt med noen igjen. Det skal så lite til å være trivelig til noen.

Han trakk seg noen skritt unna mellom hver gang han spurte meg om noe og da tok jeg på øretelefonene. Og så gikk det et halvt minutt kanskje og så kom han bort til meg igjen, gang på gang.

Skrevet

Han trakk seg noen skritt unna mellom hver gang han spurte meg om noe og da tok jeg på øretelefonene. Og så gikk det et halvt minutt kanskje og så kom han bort til meg igjen, gang på gang.

Ja, men så ikke ta på høretelefonene igjen og følg opp samtalen i stedet for?

Jeg forstår at du ikke vil ha noe med denne mannen å gjøre, men begrunnelsen din virker noe tynn. Det hadde ikke kostet deg noe og det hadde mest sannsynlig gledet han.

Gjest Innpåsliten dame?
Skrevet

Virket litt spesiell ja. Kanskje det var så vel at han ikke ble såret av at du snudde ryggen til han, ettersom han fortsatt ville ha kontakt :)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg kom ned på bussholdeplassen med øreklokkene på og så begynte han å snakke med meg og jeg måtte ta dem av, gang på gang.

Ok det var på den måten. Vanskelig med slike folk ja.

Skrevet

Den der var vel litt unødvendig krass.

Etter hva jeg forstod tok Lillemus av seg øreklokkene, svarte høflig på det mannen spurte om, for så å avslutte samtalen med å gå tilbake til det hun holdt på med, nemlig å høre på musikk.

Sammenligner du dette med en åtteåring som ikke spiser gulrøtter, forøvrig?

Skrevet

Den der var vel litt unødvendig krass.

Etter hva jeg forstod tok Lillemus av seg øreklokkene, svarte høflig på det mannen spurte om, for så å avslutte samtalen med å gå tilbake til det hun holdt på med, nemlig å høre på musikk.

Sammenligner du dette med en åtteåring som ikke spiser gulrøtter, forøvrig?

- jeg syntes overhodet ikke det var spesielt krast å påpeke at det er gangske uhøffelig å ta på seg øreklokkene og snu ryggen til folk som prøver å prate med en.

Det blir derfor et paradoks for meg når en voksen dame kan oppføre seg slik, spesielt når den samme voksne dama blir sjokkert over barn som forteller at de ikke liker gulrøtter ved middagsbordet.

Du står selvfølgelig fritt i å mene noe helt annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...