Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk bekreftet at jeg var gravid for en uke siden. (siste mens var 30 juli ). Dette kom litt brått på. Jeg har aldri tidligere fullført et svangerskap og vet egentlig ganske lite hva som er normalt og ikke. Jeg har hatt en søster som har hatt svangerskap utenfor livmoren og er derfor ekstra bekymret.Natt til mandag fikk jeg veldig vondt i magen, og jeg trodde jeg kom til å spontanabortere. Jeg hadde ingen blødninger, men sterke mensenliknende smerter i nedre mage og rygg. Jeg dro på legevakten dagen etter, og var sikker på at noe galt hadde skjedd. Jeg ble ikke undersøkt gynekologisk, men legen mente jeg hadde bare lett urinveisinfeksjon - og at magesmerter er normalt. Det var ikke noen tegn til infeksjon i blodet. Er alt vel så lenge jeg ikke har hatt noen blødninger? Jeg har fortsatt murringer i magen, og vondt i ryggen. Jeg har også vært tett i ørene en stund. (Ørebetennelse) Har brukt nesedråper et par ganger. Har nå mens jeg har lest meg opp oppdaget at det kan være skadelig for fosteret? Gjelder det alle type nesedråper? I tillegg lurer jeg på når man tidligst kan ta ultralyd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244627-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke uvanlig å ha litt smerter som minner om menssmerter tidlig i svangerskapet. Noen ganger ledsages smertene av blødninger og da er det nærliggende å tenke abort. Slik du forteller det, virker det som om det du kjenner ikke har sammenheng med noen truende abort, men er du veldig engstelig, kan du ta kontakt med legen din for å evt. ta en blodprøve med noen dagers mellomrom. Da vil man se om svangerskapshormonet Hcg stiger som forventet. Svangerskap utenfor livmoren kjenner man etter noen ukers svangerskap og da med veldig sterke smerter lokalisert til en side av nedre del av magen. Disse smertene gir seg ikke og blir bare verre og verre. I slike tilfeller skal man alltid oppsøke lege/legevakt.

Urinveisinfeksjon kan gjøre vondt over blære som legger rett foran livmoren.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244627-bekymret/#findComment-1908021
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...