Gå til innhold

Terrorcelle avslørt i Danmark

Anbefalte innlegg

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Nærmer seg Norge, mener du?

Foreløpig synes jeg vi har nok med A-gjengen og B-gjengen, håper virkelig ikke vi får den galskapen her også... Særlig når vi ser hvilke utrolige ressurser politiet har å stille til rådighet!!!

:-0

Skrevet

Jeg fant selv... http://www.berlingske.dk/

De hadde kjøpt inn stoffer til å lage bomber.

Alle som kjøper kjemikalier til bombemakerier og narko blir registrert i nesten alle land de siste 20 åra.

Visse typer nitrogenholdig gjødsel og salg av disse blir overvåket.

Skrevet

Nærmer seg Norge, mener du?

Foreløpig synes jeg vi har nok med A-gjengen og B-gjengen, håper virkelig ikke vi får den galskapen her også... Særlig når vi ser hvilke utrolige ressurser politiet har å stille til rådighet!!!

:-0

Politiet sliter skikkelig.

Ingen av de arresterte var registrert i Danmark eller kjent av politi eller andre.

Når de kan kjøre 800 kg kjøtt fra Polen til Oslo, så kan de kjøre 800 kg sprengstoff også.

Skrevet

Politiet sliter skikkelig.

Ingen av de arresterte var registrert i Danmark eller kjent av politi eller andre.

Når de kan kjøre 800 kg kjøtt fra Polen til Oslo, så kan de kjøre 800 kg sprengstoff også.

Spørsmålet er hvorfor noen skulle finne på å sprenge noe i Norge. Vi har ikke lagt oss ut med noen.

I motsetning til hva tilfellet er med land hvor terrorfaren er høy og det stadig vekk smeller eller blir avverget angrep.

Men hvis noen vil er det naturligvis verdens enkleste sak å dra med seg noen bagger fylt til randen med sprengstoff og smelle danskebåten til helvete midtsjøs.

Skrevet

Spørsmålet er hvorfor noen skulle finne på å sprenge noe i Norge. Vi har ikke lagt oss ut med noen.

I motsetning til hva tilfellet er med land hvor terrorfaren er høy og det stadig vekk smeller eller blir avverget angrep.

Men hvis noen vil er det naturligvis verdens enkleste sak å dra med seg noen bagger fylt til randen med sprengstoff og smelle danskebåten til helvete midtsjøs.

En fyr med parykk trykket Muhammedtegningene i sin avis.

For 15 år siden gikk 4-5 tusen sinte unge menn i tog midt i Oslo og ropte drapstrusler mot nordmenn og en bokfyr ble senere nesten henrettet/drept.

I dag kan de trolig stille 20 tusen.

Tror du ikke at det blant disse fins noen som vil hjelpe noen bombemakere med profetsympatier, eller stile opp med selvmordstjenster? I GB var det ganske vanlige menn som eksploderte.

Skrevet

En fyr med parykk trykket Muhammedtegningene i sin avis.

For 15 år siden gikk 4-5 tusen sinte unge menn i tog midt i Oslo og ropte drapstrusler mot nordmenn og en bokfyr ble senere nesten henrettet/drept.

I dag kan de trolig stille 20 tusen.

Tror du ikke at det blant disse fins noen som vil hjelpe noen bombemakere med profetsympatier, eller stile opp med selvmordstjenster? I GB var det ganske vanlige menn som eksploderte.

Jo, det finnes helt sikkert en eller annen gærning som kan finne på å sprenge noe også her, men da snakker vi nok ganske sikker om en psykisk ustabil fyr som handler alene.

Ikke organisert terror.

I hvert fall ikke ennå.

Skrevet

Jo, det finnes helt sikkert en eller annen gærning som kan finne på å sprenge noe også her, men da snakker vi nok ganske sikker om en psykisk ustabil fyr som handler alene.

Ikke organisert terror.

I hvert fall ikke ennå.

En norsk imam på NRK1 nettopp satt og forsvarte selvmordsbombere. Kvinneundertrykkingen, kvinneforakten og kvinnenes manglende innflytelse hadde han skikkelige problemer med å rettferdiggjøre. Han var tydelig helt låst fast i bøkenes regler. I tillegg sa han at Saddam ikke hadde drept noen! Han mente vel muslimer? Hvis Saddam ikke har drept muslimer, så har han egentlig ikke drept noen? Jeg tipper det er klipt vekk en god del.

Og til slutt: ikke et smil, ikke en personlig mening. En zombie. Jeg ble enda mer betenkt enn jeg var fra før. Samme ulla som de dystre prestene som kakler på IMRIs opptak av TV-sendinger.

Skrevet

En norsk imam på NRK1 nettopp satt og forsvarte selvmordsbombere. Kvinneundertrykkingen, kvinneforakten og kvinnenes manglende innflytelse hadde han skikkelige problemer med å rettferdiggjøre. Han var tydelig helt låst fast i bøkenes regler. I tillegg sa han at Saddam ikke hadde drept noen! Han mente vel muslimer? Hvis Saddam ikke har drept muslimer, så har han egentlig ikke drept noen? Jeg tipper det er klipt vekk en god del.

Og til slutt: ikke et smil, ikke en personlig mening. En zombie. Jeg ble enda mer betenkt enn jeg var fra før. Samme ulla som de dystre prestene som kakler på IMRIs opptak av TV-sendinger.

Jeg så ikke det der, men hvis en norsk Iman satt og påsto noe sånt vil jeg tro jeg får se overskriftene i morgen.

Skrevet

Joda - FFI sa nettopp at det var mer enn mulig.

Skrevet

Ikke organisert terror.

I hvert fall ikke ennå.

Det vet de alt. Bare spør Petter Nesser i FFI. HEr er litt lesestoff:

http://www.magazinet.no/default.asp?menuid=&linktype=2&linkid=22133

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109575

og nederst her er noe viktig: http://64.233.183.104/search?q=cache:gZWfrUXpMKoJ:www.vg.no/pub/vgart.hbs%3Fartid%3D106890+petter+nesser+ffi&hl=no&ct=clnk&cd=16&lr=lang_no

Skrevet

Jeg så ikke det der, men hvis en norsk Iman satt og påsto noe sånt vil jeg tro jeg får se overskriftene i morgen.

Det har blitt alt for vanlig til at det skaper noen større overskrifter - i tillegg til at det fremdeles ikke er "politisk korrekt" av media å sette det nødvendige kritiske søkelyset mot disse.

Det vil først bli gjort når det smeller litt ordentlig.

Skrevet

Det har blitt alt for vanlig til at det skaper noen større overskrifter - i tillegg til at det fremdeles ikke er "politisk korrekt" av media å sette det nødvendige kritiske søkelyset mot disse.

Det begynner å løsne litt, syns jeg, men kanskje det er mengdene som øker, ikke medias meddelsomhet?

http://www.nesteklikk.no/20060907/108133.html

Skrevet

Ups.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129718

Skrevet

Det begynner å løsne litt, syns jeg, men kanskje det er mengdene som øker, ikke medias meddelsomhet?

http://www.nesteklikk.no/20060907/108133.html

Dette er vel nok en (u)kultur de tar med seg.

For det er vel forholdsvis vanlig å bære våpen der de kommer fra.....og litt vel "enkelt" å bruke dem...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...