Gå til innhold

bryllupsgave hvis ikke invitert til middagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg og hennes mann er invitert i bryllup til noen som hun kun har kjent i et par uker. De er ikke invitert i middagen, kun i bryllupet og til mottagelse med kaffe og kaker etc etterpå. De er usikre på om det forventes at de skal ha med gave til paret eller ikke, når de kjenner dem såpass dårlig?

Jeg har aldri vært i bryllup og vet null om slikt, derfor spør jeg her. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helt klart hatt med gave, men kanskje ikke fullt så dyr som om jeg var bedt i hele selskapet.

Skrevet

Selvsagt skal de ha med gave!

vanlig å ha med gave ja...

Skrevet

Jeg synes de skal ha med gave, men ikke av de dyreste selvsagt.

Skrevet

Det er vanligt og ha med gave.

Men den er ikke så stor som hvis man var bedt til hele bryllupet.

Skrevet

Nå fikk jeg litt hakeslepp her. Er det virkelig noen som ikke vet at man skal ha med gave når man er invitert i bryllup, uavhengig av hvor lenge man har kjent brudeparet? Jeg er enig med de andre i at det ikke er nødvendig med en gave av det dyre slaget, men gave gir man.

Skrevet

Takk for svar! Men alle er enige om at det kan være en ganske beskjeden gave da? Tror de syntes det var litt merkelig at de ble invitert...

Skrevet

Nå fikk jeg litt hakeslepp her. Er det virkelig noen som ikke vet at man skal ha med gave når man er invitert i bryllup, uavhengig av hvor lenge man har kjent brudeparet? Jeg er enig med de andre i at det ikke er nødvendig med en gave av det dyre slaget, men gave gir man.

De er utenlandske da, og har bodd i Norge i kort tid.

Skrevet

De er utenlandske da, og har bodd i Norge i kort tid.

Ja - men du burde vel visst det eller?

Skrevet

Ja - men du burde vel visst det eller?

Jeg tenkte vel at det var forventet, men siden jeg er helt blank på sånt, lovet jeg å spørre for dem... :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Klart de skal ha med gave!

Jeg syns det var merkelig å i det hele tatt vurdere å ikke gjøre det!

Jeg ser at du spør under her om den skal være beskjeden. Vel, de må jo ha med noe skikkelig da!

Om de syns det er så merkelig å bli bedt, så får de heller takke nei. Jeg syns de burde ta det som den ære det er å bli bedt.

Gjest selvfølgelig !
Skrevet

Selvsagt ..... jeg blir litt målløs jeg over holdningen til folk !

Hvorfor noen mener at de skal gå ned på prisen på gaven skjønner jeg heller ikke ..... de er tross alt bedt til bryllupsfesten.

Er det virkelig noen her som mener; * når vi ikke er bedt til middag skal de neimen ikke få noen dyr gave heller * !!!!! Høres ut som noen sutrete bortskjemte unger !

Her gir vi gave til alle vi kjenner godt, selv om vi IKKE blir BEDT i bryllupet engang.

Gjest gulliksen
Skrevet

Hvorfor noen mener at de skal gå ned på prisen på gaven skjønner jeg heller ikke ..... de er tross alt bedt til bryllupsfesten.

Er det virkelig noen her som mener; * når vi ikke er bedt til middag skal de neimen ikke få noen dyr gave heller * !!!!! Høres ut som noen sutrete bortskjemte unger !

Her gir vi gave til alle vi kjenner godt, selv om vi IKKE blir BEDT i bryllupet engang.

Det er da normalt å gå ned i pris på gave til folk man ikke kjenner så godt, jeg skjønner at trådstarter spør. En bryllupsgave kan være alt fra en espressomaskin som koster 3500,- til en lysestake fra Nille. Hva er vanlig når man ikke kjenner paret godt og er bedt til kaffe? Jeg vil si det er vanlig å gi en rimeligere gave når man ikke kjenner paret godt.

Skrevet

Der jeg kommer fra gir man gave til naboer/naboers barn som gifter seg også. Selv om man ikke kjenner dem spesielt godt. Ikke de store greiene men en oppmerksomhet. Gjerne flere naboer som slår seg sammen og spleiser på noe. Koselig. :)

Skrevet

Det er da normalt å gå ned i pris på gave til folk man ikke kjenner så godt, jeg skjønner at trådstarter spør. En bryllupsgave kan være alt fra en espressomaskin som koster 3500,- til en lysestake fra Nille. Hva er vanlig når man ikke kjenner paret godt og er bedt til kaffe? Jeg vil si det er vanlig å gi en rimeligere gave når man ikke kjenner paret godt.

Det var jo ikk espørsmål om verdien på gaven - men om de skulle ha med gave i det hele tatt.Verdien syns jeg får være opp til den enkeltes lommebok.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Der jeg kommer fra gir man gave til naboer/naboers barn som gifter seg også. Selv om man ikke kjenner dem spesielt godt. Ikke de store greiene men en oppmerksomhet. Gjerne flere naboer som slår seg sammen og spleiser på noe. Koselig. :)

Det er vanlig der jeg kommer fra også :-)

Skrevet

"De er usikre på om det forventes at de skal ha med gave til paret eller ikke, når de kjenner dem såpass dårlig?"

De kjenner dem tydeligvis godt nok til å bli invitert i bryllupet. Og når man er invitert i bryllup, har man med gave. Det er helt selvsagt.

(Jeg mener jo at man godt kan gi gaver til folk man kjenner godt selv om man ikke er invitert i bryllup også jeg, da. Det har jeg gjort flere ganger. Men da er det jo som regel i en litt mer beskjeden prisklasse.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...