Gå til innhold

bryllupsgave hvis ikke invitert til middagen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da normalt å gå ned i pris på gave til folk man ikke kjenner så godt, jeg skjønner at trådstarter spør. En bryllupsgave kan være alt fra en espressomaskin som koster 3500,- til en lysestake fra Nille. Hva er vanlig når man ikke kjenner paret godt og er bedt til kaffe? Jeg vil si det er vanlig å gi en rimeligere gave når man ikke kjenner paret godt.

"Det er da normalt å gå ned i pris på gave til folk man ikke kjenner så godt, jeg skjønner at trådstarter spør."

De kjenner dem tydeligvis nok til å bli bedt! Med forholdsvis beskjeden gave mener i alle fall jeg 2-300 kroner, såpass bør en gi i en bryllupsgave, syns jeg.

Jeg også er vant til at man gir gave til folk man kjenner eller vet godt hvem er selv om man ikke er bedt, sånn som en del her sier. Noen får dette med gave til å høres ut som en inngangsbillett, jo mer man får være med på, dess dyrere gave, Rar holdning.

Skrevet

Selvsagt ..... jeg blir litt målløs jeg over holdningen til folk !

Hvorfor noen mener at de skal gå ned på prisen på gaven skjønner jeg heller ikke ..... de er tross alt bedt til bryllupsfesten.

Er det virkelig noen her som mener; * når vi ikke er bedt til middag skal de neimen ikke få noen dyr gave heller * !!!!! Høres ut som noen sutrete bortskjemte unger !

Her gir vi gave til alle vi kjenner godt, selv om vi IKKE blir BEDT i bryllupet engang.

Nemlig! :)

Jeg er helt enig med deg.

Skrevet

Jeg ville helt klart hatt med gave, men kanskje ikke fullt så dyr som om jeg var bedt i hele selskapet.

Hvor er sammenhengen med kostnaden på gaven og hvor stor del av bryllupet man er bedt i?

Det er mange av mine venner og familie vi er "bare" bedt til kaffe hos i bryllup, jeg har aldri tenkt på at gaven skal være mindre verdt for det.

Skrevet

"De er usikre på om det forventes at de skal ha med gave til paret eller ikke, når de kjenner dem såpass dårlig?"

De kjenner dem tydeligvis godt nok til å bli invitert i bryllupet. Og når man er invitert i bryllup, har man med gave. Det er helt selvsagt.

(Jeg mener jo at man godt kan gi gaver til folk man kjenner godt selv om man ikke er invitert i bryllup også jeg, da. Det har jeg gjort flere ganger. Men da er det jo som regel i en litt mer beskjeden prisklasse.)

HELT ENIG!!!

Skrevet

Og jeg! ;o)

Og jeg! :-)

Men tror det har mye med "lite sted" å gjøre. Der har naboene kanskje vært mer "stabile", man har bedre oversikt over hvem som gifter seg og når osv.

Da vi giftet oss var det påfallende forskjell når det gjaldt det å få "smågaver" fra slikt som foreldres naboer, foreldres _kollegere_, foreldre til barndomsvenner osv. Fra min hjembygd fikk vi fra mange slike - fra min manns nesten ingen.

Skrevet

For meg ville det vært helt naturlig å ha med gave. Jeg sender gave til dem jeg finner naturlig å gi gave til, selv om jeg ikke skulle være invitert i bryllupet!

Skrevet

Selvfølgelig tar man med gave når man er bedt i bryllup!

Skrevet

Hvorfor noen mener at de skal gå ned på prisen på gaven skjønner jeg heller ikke ..... de er tross alt bedt til bryllupsfesten.

Er det virkelig noen her som mener; * når vi ikke er bedt til middag skal de neimen ikke få noen dyr gave heller * !!!!! Høres ut som noen sutrete bortskjemte unger !

Her gir vi gave til alle vi kjenner godt, selv om vi IKKE blir BEDT i bryllupet engang.

Jeg gir gaver selv når jeg ikke er bedt.

Men dessverre, selv om jeg har lyst og gi folk masse, så går ikke det. Så da blir det størst der man er bedt til hele, litt mindre når man skal til kaffe, og enda litt mindre når man ikke er bedt.

Sånn må det bli her , da folk har giftet seg på rad og rekke her :o)

Men det er skikkelige gaver, og vi er ikke gniene, men har valgt og forskjellsbehandle.

Skulle gjerne gitt store gaver til alle jeg, men... *krysser fingrene på at lottotallene går inn* ;-)

Skrevet

De er ikke norske, usikre på skikkene her, og jeg tror overrasket over at de overhodet ble bedt av så perifere/nye bekjente, men syntes ikke de kunne si nei.

Gjest Nei - ikke i dag
Skrevet

Selvsakt skal de ha med en liten ting. Er man bedt til noe så gir man en gave.

Alle jeg kjenner ville nok gjort det....med unntak av min far som var bedt i bryllupet mitt - takket nei - og sendte ikke en blomst engang. DA var jeg skuffet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...