Gå til innhold

Apropos bryllup og gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er skikk og bruk dersom man er ivitert til et bryllup men har takket nei.

Trenger man sende gave?

Skrevet

Vi opplevde det der en gang, ble budne i et bryllup, men kunne ikke komme. Vi sendte gave ja.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, jeg sender gaver til bryllup jeg er forhindret i å komme i.

Skrevet

Nei, man trenger vel ikke gjøre det, men de fleste gjør det vel allikevel. I hvert fall hvis man er nær brudeparet.

Skrevet

Nei, man trenger vel ikke gjøre det, men de fleste gjør det vel allikevel. I hvert fall hvis man er nær brudeparet.

Jeg ville absolutt ha sendt en gave, ja.

Skrevet

Vi gjorde det da vi ble invitert til familie og vi ikke kunne komme (vi hadde ikke råd til reise/opphold). Men jeg vet ikke hva som er vanlig ellers. Kanskje ikke om det til venner eller noe.

Skrevet

Sorry - svaret mitt under skulle til trådstarter.

Skrevet

Sorry - svaret mitt under skulle til trådstarter.

Jeg skjønte det. ;o)

Skrevet

Ja, det er ne selvfølge, synes jeg.

en selvfølge skal det være.

Skrevet

Ja - det ville jeg gjort -men vet at mange ikke gir gave da.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hvis man blir invitert i bryllup er man vel ganske nær brudeparet?

Skrevet

Jeg har sendt gave, selv om vi takket nei.

Jeg sender jo også gave til venner og kjente som gifter seg, selv om vi ikke er bedt.

Skrevet

Man gir ikke gave først og fremst fordi man ble bedt. Synes det ville være høflig å ikke gi gave.

Skrevet

Hvis man blir invitert i bryllup er man vel ganske nær brudeparet?

Som regel, ja. Men ikke alltid - har hørt om noen svært overraskende invitasjoner.

Men jeg ville gitt gave uansett, jeg altså.

Skrevet

Man gir ikke gave først og fremst fordi man ble bedt. Synes det ville være høflig å ikke gi gave.

Når i alle dager ble det høflig å la være å gi gave? Syns det er rett og slett uhøflig, jeg.

Skrevet

Når i alle dager ble det høflig å la være å gi gave? Syns det er rett og slett uhøflig, jeg.

Nei og nei, glemte en "u" :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...