Gå til innhold

Er det så kjipt å gi gaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste gavetrådene har fått meg til å undres litt. Det virker som om det å gi gave av noen blir sett på som en litt slitsom plikt?

Jeg synes det er veldig hyggelig å gi en liten oppmerksomhet til kjente som gifter seg, får barn, flytter inn i nytt hus eller andre større og mindre livsbegivenheter, uavhengig av om jeg er i selskap der eller ei.

Det dreier seg jo ikke om noen "byttehandel" (gave mot middag), men nettopp om en hyggelig oppmerksomhet. Ikke trenger det være så dyrt heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker å kjøpe gaver og å gi de bort. Men det hjelper jo om jeg kjenner de jeg skal gi gaven til litt, så jeg vet at jeg gir noe som gleder de.

Skrevet

Jeg liker godt å gi gaver! Men nå er det f.eks. en person i familien jeg ikke gidder sende gaver til mer siden h*n ikke sender julekort eller noe til oss.... Når det bare er enveis er det litt kjedelig, men ellers så kan jeg godt finne på å sende gave uten noen anledning. Da søskenbarnet mitt kom inn på studie sendte jeg en pakke med penal, penner, notisbok osv. Det ble h*n glad for!

Skrevet

Jeg liker godt å gi gaver! Men nå er det f.eks. en person i familien jeg ikke gidder sende gaver til mer siden h*n ikke sender julekort eller noe til oss.... Når det bare er enveis er det litt kjedelig, men ellers så kan jeg godt finne på å sende gave uten noen anledning. Da søskenbarnet mitt kom inn på studie sendte jeg en pakke med penal, penner, notisbok osv. Det ble h*n glad for!

Ja, sånne smågaver som du ga til kusina di er kjempekoselige - både å gi og å få. ;o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har også den holdningen at gaver gir vi for å glede. Jeg har ikke vært så opptatt av verdien på de gaver jeg har fått.

Men jeg irriterer meg over min svigerfar. Hver enste gang han er i bursdagsselskaper hos oss, eller vi feirer julaften sammen, så spør han etter gaveoppakningen: "Nå, har det lønt seg?"

Jeg antar at han bare tror han er morsom. Men når guttungen ser på han med et usikkert blikk og svarer nølende: "Ja, det har lønt seg." så får ikke jeg lyst til å le. Derimot lurer jeg innerst inne på om han (svigerfar) mener det han sier :(

Gjest blomsterløk
Skrevet

Synes stort sett det er veldig koslig og både kjøpe og gi gaver.

Men liker ikke å gi presanger til broren min og hans familie. For der kommer det aldri så mye som et takk for gaven. Og da synes jeg det er leit å bruke mye tid på å finne noe fint til dem. Men sender gaver til dem, gjør jeg lell.

Skrevet

Jeg elsker å gi gaver. Kjøper ofte småting til folk utenom spesielle anledninger også. Får si som mamma: Det man gir, får man alltid tilbake i en eller annen form!

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes det er kjempekoselig å gi gaver.

Skrevet

Jeg synes gaveshopping er grusomt, ja!

Har allerede begynt å grue meg til julegaveshoppinga jeg.... :o

Det er morsomt å glede andre med gaver, så det er ikke det det går på - men det at jeg er grusomt idéløs når det gjelder å finne den "rette gaven til den rette prisen til den rette personen"... :(

Skrevet

Jeg elsker å gi gaver! :o)

Det er hyggelig og glede folk. Jeg må begrense meg når det gjelder prisen innimellom, men jeg prøver og finne noe som kan glede den som får gaven.

Og slike små overraskelsesgaver er kjempe koselig. En liten hilsen i hverdagen.

Fikk akkurat ett kort hvor det stod: Alle snille jenter fortjener en pakke i posten.

Og så lå det ved ett nydelig hårbånd som jeg har ønsket meg :o)

Skrevet

Jeg gjør også det. Synes selv at små-oppmerksomheter er koselig.

Sist gang var det ei venninne av min bestevenninne som fikk en liten baby. Vi var da 3 som spleiset på 3 bodyer. Ikke mye, men ho som fikk dem hadde blitt kjempeoverrasket og glad.

Skrevet

Jeg synes det er fryktelig vasskelig å finne gaver. Derfor er jeg glad når et brudepar har ønskeliste i butikken. Jeg er også glad om jeg kan gi en gave sammen med andre. Da blir gaven plukket ut av noen som har mer peiling enn meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...