Gå til innhold

Japan har fått keiserarvingen sin.

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Dessverre er det ikke kronprinsessen som har fått en sønn, men derimot kronprinsens bror og svigerinne. Det er ikke åpenbart at den nyfødte har arverett til tronen.

Det står i flere av nettavisene at den lille nevøen nå har arverett.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

10

• morsan

8

• Dorthe

3

• lex

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg ble faktisk mektig imponert over Ari i går. Da så jeg endelig "Lange flate ballær". At Ari stilte opp som en parodi på seg selv, var sprekt gjort.

Hun grusomme avdøde moren, var det hun som var din lokale revydronning?

Ja - det er Vivi Haug :)

Skrevet

Uff nei, Ari er atal.

Han er modig og flott, skal jeg si deg.

Skrevet

Han er modig og flott, skal jeg si deg.

Neiiiii, han er en liten pusling som er pompøs.

Skrevet

Keiserinnen har nok ikke fått noe barn nå, nei! Hun er ca. 70 år gammel.

Derimot har hennes svigerdatter som er gift med hennes yngste sønn nettopp fått en sønn.

Det er altså den nåværende kronprinsens nevø som kommer til å bli keiser etter ham. (Kronprinsen og -prinsessen har ett barn og det er ei jente.)

Okei, ikke helt lett å holde tunga i munnen der ;-)

Skrevet

Man håndhilser ikke i Japan, verken på kvinner eller menn. I den grad det håndhilses er dette businessfolk som ønsker å være høflige mot vestlige gjester. Manglende håndhilsing på kvinner har m.a.o ikke noe med forakt for kvinner å gjøre.

For øvrig er det sant at Japan er et land hvor det er langt fra likestilling mellom kjønnene.

I det hele tatt er Japan en underlig blanding mellom det hypermoderne og det eldgamle.

Og, ja, jeg har oppholdt meg ganske lenge i Japan, så det er ikke bare "synsing".

Jeg har bare sett fresende sinte norske kvinner komme tilbake fra Japan som ikke er villige til å akseptere kulturer uten kvinneinnflytelse.

Sitat: "Jeg fikk lyst til å kline til det svinet!!" Hun var blitt fullstendig oversett og respektløst irettesatt flere ganger av en eldre sjef. En kvinnelig japansk sekretær ble også fysisk dyttet vekk av en eldre mann. Da de skulle inn en dør, så dyttet mannen vekk flere kvinner med full kraft - som sto i veien. Det samme gjorde andre menn.

I London når du går på besøk til fremmede f eks før dere skal på puben med felles venner, så sier du bare morn, og ikke navnet ditt. Ikke hilser på noen før etter en stund, og da kun fornavnet. Norske som sier hele navnet sitt og hilser med en gang virker nedlatende og svært uhøflig.

I USA er det høflig å ikke si "mister" og "miss" eller "missis" og så etternavnet. Nordmenn sier bare etternavnet og det er svært nedlatende. Bl a derfor regnes nordmenn for å være uhøflige.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tja, Grunnloven ble endret før Laffen la på røret, så dersom man ikke hadde begrenset den endrede arveretten ville dagens monark faktisk ha vært RAGNHILD!!!

Tenk på DET, du!!

*grøss*

VRÆÆÆÆÆÆÆLLLHÆHÆHÆHÆHHH! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...