Gå til innhold

Fy f.... så urettferdig alt er :(

Anbefalte innlegg

Ok, ikkje alt er urettferidg då...men at det eg ikkje kan bli gravid :( Nokon blir gravid etter eit par mnd., men her går eg 14 mnd etter at vi begynte og er endå ikkje gravid. Jada, fekk mensen i går (to dagar FØR tida til og med, nesten som å understreke at "du har ikkje sjans")-så litt ekstra lei meg, sint og frustrert akkurat no. For første gong trudde eg faktisk at eg var gravid-tidlegare har eg berre håpa det veldig om dokke skjøner..Trur sambuaren min også hadde litt større forhåptninger denne gongen-så han syntes jo det var litt trist når mensen kom...

Jaja,det var siste nytt frå meg-desverre ingen gode. Trur dette får vere siste gong eg skriver ei "sytete" melding her inne,det gjer jo ingen noko godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244693-fy-f-s%C3%A5-urettferdig-alt-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Trøsteklem*

Jeg vet så alt for godt hvordan du har det. Vi prøvde i 3 år før vi klarte å få til førstemann. Det var kjempefrustrerende.

Og så hører man om alle de som blir gravide i fylle og tar abort osv. Jeg ble så utrolig sint!!! Selv om jeg selvfølgelig forsto dem, så var det så urettferdig.

Husker også veldig godt da svigerinna mi ringte. Mannen hennes bodde da langt borte for å gjøre ferdig skolen. Han hadde vært hjemme 1 helg på 3 mnd, og jammen blir hun gravid!

JEg gledet meg på hennes vegne, men var så utrolig misunnelig.

Men, det er håp. Som sagt ble jeg gravid etter 3 års prøving. Og etter det har jeg fått 2 barn uten å måtte jobbe spesielt hardt for det...

Hei solbaer.

Har vel egentlig ikke noe særlig å komme med, men ville bare si at jeg føler med deg.

Syns ikke du skal kutte ut å skrive inn til oss DOL-damer, det kan gjøre deg veldig godt å få ut tankene, og da er jo dette stedet perfekt!

Ønsker deg lykke til videre, og håper at du snart kan komme med en gla`melding!

*klem*

*Trøsteklem*

Jeg vet så alt for godt hvordan du har det. Vi prøvde i 3 år før vi klarte å få til førstemann. Det var kjempefrustrerende.

Og så hører man om alle de som blir gravide i fylle og tar abort osv. Jeg ble så utrolig sint!!! Selv om jeg selvfølgelig forsto dem, så var det så urettferdig.

Husker også veldig godt da svigerinna mi ringte. Mannen hennes bodde da langt borte for å gjøre ferdig skolen. Han hadde vært hjemme 1 helg på 3 mnd, og jammen blir hun gravid!

JEg gledet meg på hennes vegne, men var så utrolig misunnelig.

Men, det er håp. Som sagt ble jeg gravid etter 3 års prøving. Og etter det har jeg fått 2 barn uten å måtte jobbe spesielt hardt for det...

Ja, pleier faktisk å tenke på akkurat deg når eg får sånne "nedturer". Men denne gongen er det så vanskeleg å tenke positivt og ha ei sånn "pytt pytt, vi prøver igjen neste mnd." holdning...

Men takk for trøstande ord, det hjelp det altså :)

Uff - så trasig! Har du fått sjekket om det er noen grunn til at du ikke er blitt gravid?

Tja, eg var på ein GU (hos spes.) i sommar, men siden vi flytta utenlands for eit år så anbefalte han oss å prøve eit år til før vi begynte med endå meir utredning. Og på den enkle GU`en han gjorde (ultralyd) så såg han ingenting gale verken med eggstokker eller livmor, og det var egg der også...Men det kan jo vere tette eggledere sidan han ikkje får undersøkt det skikkeleg berre ved hjelp av ultralyd. Men han meinte at alt var ok. Han såg også på sædprøven til sambuaren min og det virka som den var i orden, men det var heller ikkje ein skikkeleg underøskele-det må gjerast på sjukehus...men det var svømmara der og dei såg bra ut sa han...

Annonse

Ja, pleier faktisk å tenke på akkurat deg når eg får sånne "nedturer". Men denne gongen er det så vanskeleg å tenke positivt og ha ei sånn "pytt pytt, vi prøver igjen neste mnd." holdning...

Men takk for trøstande ord, det hjelp det altså :)

Det er lov til å synes alt er mørkt. En stund. Det hjelper jo ikke noe å bare bli i kjelleren, men det vet du jo.

Det høres skikkelig teit ut, men det kan være greit å prøve å holde fokus på andre ting innimellom. Har du noen hobbyer du er glad i? Kanskje du kan bruke litt mer tid på dem.

Da blir liksom ikke tankene bare opptatt med den ene tingen.

Argh! Forstår akkuratt hva du mener... her kom også mensen to dager for tidlig, og 14 mnd her også uten resultat...:( I tillegg har mannen min nå fått vite at han har klart redusert sædkvalitet. Så jeg ser ganske svart på det nå. Vi har fått innkallelse til samtale om prøverør i januar, så da får vi bare vente å se. Det er så rart også liksom, for dette er noe som vi begge har hatt på følelsen hele tiden. Jeg får bare håpe at prøverør kan hjelpe oss, og /eller viss vi eliminerer noen faktorer som kan føre til dårlig sædkvalitet at det kan hjelpe på.

Skjønner frustrasjonen din, vi er iallfall to i samme sko, uten at det er noe særlig trøst da...

Håper du har det fint i Spania og at dere koser dere så godt dere kan:-)

Klem fra

Jepp, skjønner akkurat hvordan du har det! Jeg/vi har nå prøvd i 18 mnd.er. Vi har vært til utredning, men alt er normalt med begge to, likevel skjer det ingenting. Familie og venner sprader rundt med mager og trillevogner og jeg går der like forbanna barnløs.

Det værste er dagene før og etter mensen, da blir jeg direkte deprimert. Jeg fyller 35 år om 1 mnd, og leser stadig vekk at fruktbarheten synker drastisk etter den alderen.

Jeg går nok på med friskt mot igjen når mensen er over og jeg nærmer meg EL igjen, men dette er jammen meg til å miste motet av.

Verden er definitivt urettferdig!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...