Gå til innhold

Bryllupstale

Anbefalte innlegg

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Min samboer skal holde tale til sin søster i bryllupet hennes, og han sliter! Jeg har ikke vært i noe bryllup siden jeg var liten jente, så jeg har heller ingen peiling på bryllupstaler!

Er det noen som har tips? Hva slags ting kan en snakke om? Gode ordtak/dikt eller noe om ekteskap og kjærlighet?

Tenkte at han kunne si noe om søsteren som liten, noe morsomt om henne. Kanskje noe om hvor bra søsteren og brudgommen passer sammen. Det står i taletipsene han fant på biblioteket at han skal ønske brudgommen inn i familien, og det er greit.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste å huske på, er at en god tale aldri kan bli for kort. ;o)

Han kan feks trekke frem et par hendelser fra barndom oppvekst som forteller mye om henne som person. Gjerne med et litt humoristisk anslag.

Si litt om hva slags forhold han har til henne, og evt til brudgommen.

Et dikt eller ordtak er fint, så lenge det ikke blir noe sitatmaraton.

La ham øve på talen for deg, og kjenn etter om den virker for lang.

Gjest forskjellige opplevelser
Skrevet

Hold dere langt unna dikt og kjærlighetshistorier, det blir kjedelig.

Han har sikkert mange episoder han kan fortelle om fra tiden de har hatt sammen i barndommen og ungdomstiden o.l., her kan alt fortelles :) morsomme ting, litt på kanten ting, triste ting o.l.

Han bør ha i bakhodet at talen skal fenge, det må ikke bli kjedelig somsagt, da faller de fleste ut.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg har ingen forslag til noe som helst, bare at det er bedre med korte og morsomme taler enn lange og intetsigende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...