Gå til innhold

Er det straffbart for en mann å

Anbefalte innlegg

Gjest anmelde etter mange år?
Skrevet

Tvinge/true/presse kvinnen til abort?

Kan jeg isåfall

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil en anmeldelse føre til for deg? At gammelt hat kommer opp til overflaten igjen?

Jeg skjønner at du er knust over dette og at det har gitt sår som ikke gror, men.... Nei, jeg tror ikke du kan anmelde en mann på det grunnlaget, men jeg vet jo ikke.

Skrevet

Man vil vel neppe finne konkrete bevis for at du har blitt truet til abort, så jeg vil tro det kan være vanskelig å anmelde noe sånt. Aner ikke om det lar seg gjøre engang...

Kanskje du bør oppsøke hjelp for å takle følelsene du sliter med i forbindelse med dette?

*klem*

ylvali1365381015
Skrevet

Hva vil en anmeldelse føre til for deg? At gammelt hat kommer opp til overflaten igjen?

Jeg skjønner at du er knust over dette og at det har gitt sår som ikke gror, men.... Nei, jeg tror ikke du kan anmelde en mann på det grunnlaget, men jeg vet jo ikke.

trusler er jo srtaffbart uansett hva som er den bakenforliggende grunn?

Gjest ikke straffbart det da
Skrevet

trusler er jo srtaffbart uansett hva som er den bakenforliggende grunn?

og hvordan skal denne saken her bevises ....

ylvali1365381015
Skrevet

og hvordan skal denne saken her bevises ....

nei det var det. måtte i såfall trekke inn venner og fam som ev var involverte underveis. men det høres utrolig omfattende og slitsomt ut- en emosjonell belastning som kanskje overgår den hun allerede har gjennomgått?

ble selv en gang sterkt påvirket til å ta abort og vet hva det kan etterlate av dype sår-anger og skyldfølelse, tristhet og redsel for "straff" gjennom sterilitet. ble en periode helt opphengt i barn.

etter selve inngrepet er aborten kvinnens ansvar alene, når det kommer til ettervirkninger. derfor må det også være hennes beslutning til syvende og sist. bare så trist at enkelte menn går så langt i å presse, at de ikke skjønner hva det kan innebære av omkostninger.

et alternativ til å vurdere anmeldelse er å oppsøke samtalegrupper i regi av aan, alternativ til abort, eller bruke kloke venner som samtaleterapi.

lykke til!

mvh,

Skrevet

nei det var det. måtte i såfall trekke inn venner og fam som ev var involverte underveis. men det høres utrolig omfattende og slitsomt ut- en emosjonell belastning som kanskje overgår den hun allerede har gjennomgått?

ble selv en gang sterkt påvirket til å ta abort og vet hva det kan etterlate av dype sår-anger og skyldfølelse, tristhet og redsel for "straff" gjennom sterilitet. ble en periode helt opphengt i barn.

etter selve inngrepet er aborten kvinnens ansvar alene, når det kommer til ettervirkninger. derfor må det også være hennes beslutning til syvende og sist. bare så trist at enkelte menn går så langt i å presse, at de ikke skjønner hva det kan innebære av omkostninger.

et alternativ til å vurdere anmeldelse er å oppsøke samtalegrupper i regi av aan, alternativ til abort, eller bruke kloke venner som samtaleterapi.

lykke til!

mvh,

Det er selvfølgelig både trist og uakseptabelt å presse noen til å ta abort.

Men når en mann ikke ønsker barn eller ikke ønsker å betale bidrag i mange år så er jo ikke det rett at han skal tvinges til dette heller.

For det er jo det som ligger bak. Og det er lett å forstå at enkelte menn prøver å presse kvinnen til å ta abort.

Skrevet

Du kan anmelde hvem som helst for nesten hva som helst. Men du vil neppe få dem dømt.

Det er svært vanskelig å få noen dømt for trusler/utpressing. Når det i tillegg er mange år siden skal det meget godt gjøres.

Det vil kanskje føles godt å anmelde ham, men hva skjer når saken henlegges? Vil du se det som nok et nederlag, som en seier for han.

Jeg ville nok heller satses på en støttegruppe e.l.

Skrevet

Det er selvfølgelig både trist og uakseptabelt å presse noen til å ta abort.

Men når en mann ikke ønsker barn eller ikke ønsker å betale bidrag i mange år så er jo ikke det rett at han skal tvinges til dette heller.

For det er jo det som ligger bak. Og det er lett å forstå at enkelte menn prøver å presse kvinnen til å ta abort.

"Men når en mann ikke ønsker barn eller ikke ønsker å betale bidrag i mange år så er jo ikke det rett at han skal tvinges til dette heller."

Hvis valget er mellom å drepe fosteret eller ikke, så det selvfølgelig mer rett å ikke gjøre det. Det er dessuten kvinnen som er gravid, og i henne det vokser. Den endelige avgjørelsen må derfor være hennes, og (desverre?) ikke mannens.

"........................................"

Skrevet

"Men når en mann ikke ønsker barn eller ikke ønsker å betale bidrag i mange år så er jo ikke det rett at han skal tvinges til dette heller."

Hvis valget er mellom å drepe fosteret eller ikke, så det selvfølgelig mer rett å ikke gjøre det. Det er dessuten kvinnen som er gravid, og i henne det vokser. Den endelige avgjørelsen må derfor være hennes, og (desverre?) ikke mannens.

Enig - han får heller holde fillepikken sin unna om det er sånn en katastrofe å få unger :)

*troskyldig smil*

Skrevet

Enig - han får heller holde fillepikken sin unna om det er sånn en katastrofe å få unger :)

*troskyldig smil*

Ha ha! Har selv ofte lurt på om disse mennene som banner over barnebidrag har sovet i timen??? Eller ikke så Kroppen vår på Barne TV?

Sex er en risikosport! ; )

Skrevet

*troskyldig smil*

Jo, men jeg er enig i det. Aldri om jeg kunne tenke meg å så mye som å foreslå abort for et kvinnemenneske jeg hadde satt unge på, selv om jeg overhodet ikke har lyst på barn selv.

"........................................."

Skrevet

Ha ha! Har selv ofte lurt på om disse mennene som banner over barnebidrag har sovet i timen??? Eller ikke så Kroppen vår på Barne TV?

Sex er en risikosport! ; )

Ja - hehe, de kan ikke ha fått med seg taustumpene med knute i ene enden - :)

Skrevet

Selvfølgelig må avgjørelsen være hennes, men jeg forstår at desperate menn som ser for seg mange år med bidrag (evt våkenetter) prøver å overtale henne til å ta abort. Da er det lett å bli for ivrig og utøve for stort press.

Skrevet

Selvfølgelig må avgjørelsen være hennes, men jeg forstår at desperate menn som ser for seg mange år med bidrag (evt våkenetter) prøver å overtale henne til å ta abort. Da er det lett å bli for ivrig og utøve for stort press.

Sant, det. Og en kvinne bør jo faktisk høre på barnefaren - så lenge det er en mann hun har et forhold til.

Men hvis jeg var så dum å sette ungen på et kvinnemenneske på et ONS, så har jeg meg selv å takke for år med bidrag.

Skrevet

Du kan aldri bevise noe som helst. Med mindre du har tatt vare på diverse trusselbrev.

For trusler er naturligvis ikke lovlig.

Men hvis han kun har overtalt deg til å ta abort, med sterke overtalelsesevner og null trusler, har du uansett intet å fare med.

Gjest anmelde etter mange år?
Skrevet

Du kan aldri bevise noe som helst. Med mindre du har tatt vare på diverse trusselbrev.

For trusler er naturligvis ikke lovlig.

Men hvis han kun har overtalt deg til å ta abort, med sterke overtalelsesevner og null trusler, har du uansett intet å fare med.

Har ikke noe skriftlig, desverre. Det var ikke overtalelse, men reelle trusler på livet.

Forøvrig gjelder det også flere andre forhold som burde anmeldes.. Og vi var samboere.

Takker ellers for flere gode og støttende svar.

Skrevet

Har ikke noe skriftlig, desverre. Det var ikke overtalelse, men reelle trusler på livet.

Forøvrig gjelder det også flere andre forhold som burde anmeldes.. Og vi var samboere.

Såpass, ja. Da burde du nok anmeldt ham der og da.

Høres for øvrig ut som et voksent rasshøl den mannen der.

Skrevet

Trusler på livet er straffbart uansett hva årsaken til truslene er.

Men det var det med bevis, da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...