Gå til innhold

Er det usunt å spise ett egg om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Variert er best, enig i det. Men er man ute etter noe spesifikkt, så er det ikke alltid mulig å variere i like stor grad. Skal man f.eks ha i seg 250g proteiner pr. dag, så er det ikke så veldig mange ting å velge mellom.

".........................................."

Nei, det er klart, men det er vel kanskje ikke så mange som trenger å måle alt man får i seg. De fleste av oss er ganske normale mennesker som ikke er toppiddresttsutøvere eller har sykdomer hvor dietter er viktig.

I tillegg til variert vektlegger jeg grønt og grovt høyt. (I tillegg til trening.)

Og med disse prinsippene tror jeg at jeg er sunn og frisk. (La meg leve i troa nå da:-)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

16

• Prozak

12

• ShitDiddelyDo

8

• ylvali1365381015

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jupp, variert er best.

Det viktigste er å spise regelmessig for å holde forbrenninga konstant, holde seg i fysisk aktivitet - spesielt etter hvert som man begynner å bli eldre, for det blir garantert hardere for oss alle etter som årene går, holde seg unna urutinerte superslankekurer som ikke gjør noe annet enn å sørge for framtidig overvekt, og spise variert og relativt sunn mat uten å bli fanatisk.

Ja, og det er også fryktelig viktig å tillate seg en seriøs utskeielse med jevne mellomrom. :)

Meget godt sakt!!!!

I tillegg ser jeg en del kvinnfolk som spiser utrolig lite. EN brødskive er det de spiser i løpet av en hel arbeidsdag.

Selv spiser jeg 2-3 og er slankere enn dem alle. (Nesten i hvertfall:-)

Skrevet

Jupp, variert er best.

Det viktigste er å spise regelmessig for å holde forbrenninga konstant, holde seg i fysisk aktivitet - spesielt etter hvert som man begynner å bli eldre, for det blir garantert hardere for oss alle etter som årene går, holde seg unna urutinerte superslankekurer som ikke gjør noe annet enn å sørge for framtidig overvekt, og spise variert og relativt sunn mat uten å bli fanatisk.

Ja, og det er også fryktelig viktig å tillate seg en seriøs utskeielse med jevne mellomrom. :)

"Ja, og det er også fryktelig viktig å tillate seg en seriøs utskeielse med jevne mellomrom. :)"

Jeg leser mer og mer om viktigheten av en spisedag én dag i uken. En dag hvor man kan spise fint brød, chips, ta en pils eller fem, spise kake etc. Alt innenfor rimelighetens grenser, selvfølgelig. Jeg husker ikke det konkret, men det er ganske godt vitenskapelig dokumentert mht. viktigheten av dette for at et strengt/rutinert kosthold (spesiellt ved vektnedgang) skal ha effekt over tid.

"......................................."

Skrevet

Nei, det er klart, men det er vel kanskje ikke så mange som trenger å måle alt man får i seg. De fleste av oss er ganske normale mennesker som ikke er toppiddresttsutøvere eller har sykdomer hvor dietter er viktig.

I tillegg til variert vektlegger jeg grønt og grovt høyt. (I tillegg til trening.)

Og med disse prinsippene tror jeg at jeg er sunn og frisk. (La meg leve i troa nå da:-)

Selvfølgelig. Eksempelet mitt var jo ved styrketrening.

"........................................."

Skrevet

Meget godt sakt!!!!

I tillegg ser jeg en del kvinnfolk som spiser utrolig lite. EN brødskive er det de spiser i løpet av en hel arbeidsdag.

Spiser man for lite (får i seg for få kalorier), så går kroppen inn i "sparemodus", hvor den sørger for å forbrenne minst mulig. Så det er fullt mulig å legge på seg, evt. ikke klare å gå ned i vekt, ved å spise for lite.

Skrevet

Selvfølgelig. Eksempelet mitt var jo ved styrketrening.

Jeg trener litt styrke og litt sykling/spinning. Så jeg slipper å telle slike ting:-)

Annonse

Skrevet

Jeg trener litt styrke og litt sykling/spinning. Så jeg slipper å telle slike ting:-)

Telle er ikke nødvendig med mindre man driver på seriøst plan. Jeg, som er en total amatør i treningssammenheng, teller heller ikke kalorier/proteiner/karbohydrater. Men jeg passer på å få i meg så mye som mulig av proteiner, og da blir det ihvertfall litt :-) Men uten kosttilskudd har jeg ikke sjans i havet.

"........................................"

Skrevet

Telle er ikke nødvendig med mindre man driver på seriøst plan. Jeg, som er en total amatør i treningssammenheng, teller heller ikke kalorier/proteiner/karbohydrater. Men jeg passer på å få i meg så mye som mulig av proteiner, og da blir det ihvertfall litt :-) Men uten kosttilskudd har jeg ikke sjans i havet.

"........................................"

Da har jo du funnet en løsning som fungerer for deg:-)

Jeg har jo funnet meg en trenings-kombinasjon hvor jeg ikke kan bli god i noen av delene. MEN jeg blir glad av det, og holder meg i form. Og for meg er nettopp det målet:-)

Og selv om åra (og barnefødsel) jobber imot meg nekter jeg å gi opp:-)

Skrevet

Meget godt sakt!!!!

Hvis de spiser en brødskive i løpet av en arbeidsdag, spiser de naturligvis alt for lite.

En som spiser mange ganger mer og riktig, vil derimot forbrenne fett. Det vil ikke kvinnen som ligger på en brødskive om dagen.

Skrevet

"Ja, og det er også fryktelig viktig å tillate seg en seriøs utskeielse med jevne mellomrom. :)"

Jeg leser mer og mer om viktigheten av en spisedag én dag i uken. En dag hvor man kan spise fint brød, chips, ta en pils eller fem, spise kake etc. Alt innenfor rimelighetens grenser, selvfølgelig. Jeg husker ikke det konkret, men det er ganske godt vitenskapelig dokumentert mht. viktigheten av dette for at et strengt/rutinert kosthold (spesiellt ved vektnedgang) skal ha effekt over tid.

"......................................."

Det er veldig viktig. Spiser man sunt hele uka vil kroppen etter hvert forbrenne mindre. En spisedag vil få skikk på det.

Jeg har nå hatt spisedager i hele ferien, med øl og alt, og det kan derimot ikke anbefales for kroppens skyld. Det er jeg et levende bevis på akkurat nå. :)

Skrevet

Hvis de spiser en brødskive i løpet av en arbeidsdag, spiser de naturligvis alt for lite.

En som spiser mange ganger mer og riktig, vil derimot forbrenne fett. Det vil ikke kvinnen som ligger på en brødskive om dagen.

De spiser vel mer enn en brødskive om dagen. Det jeg skrev var i løpet av en arbeidsdag.

Jeg ser jo bare hva de spiser til lunsj.

Men jeg tror uansett en skive er for lite. (Det må jeg tro på ettersom jeg hadde sulta ihjel på det:-)

I tillegg kan jeg tenke meg at de spiser en del usunt på ettermiddag/kveld.

Skrevet

De spiser vel mer enn en brødskive om dagen. Det jeg skrev var i løpet av en arbeidsdag.

Jeg ser jo bare hva de spiser til lunsj.

Men jeg tror uansett en skive er for lite. (Det må jeg tro på ettersom jeg hadde sulta ihjel på det:-)

I tillegg kan jeg tenke meg at de spiser en del usunt på ettermiddag/kveld.

Det er for lite. Alt for lite.

Og her hjelper det ikke om jenta er dverg og veier 40 kilo. Det er for lite okke som.

Skrevet

Det er for lite. Alt for lite.

Og her hjelper det ikke om jenta er dverg og veier 40 kilo. Det er for lite okke som.

Nå fikk jeg bare såååå god samvittighet. Det du sier er at jeg er mye sunnere som faktisk spiser mer:-)

De tre jentene (eller rettere sakt kvinnfolka) er ikke pygmeer. Ho ene er ganske overvektig....

Annonse

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nå fikk jeg bare såååå god samvittighet. Det du sier er at jeg er mye sunnere som faktisk spiser mer:-)

De tre jentene (eller rettere sakt kvinnfolka) er ikke pygmeer. Ho ene er ganske overvektig....

Kanskje de bevisst spiser lite når andre folk ser på, så fråtser de uhemmet når de er hjemme alene?

Skrevet

Kanskje de bevisst spiser lite når andre folk ser på, så fråtser de uhemmet når de er hjemme alene?

Kan hende det.

Skrevet

Like sannsynlig er det nok at de ikke har skjønt at ved å innta så lite næring så går kroppen i sparemodus, og motvirker forbrenning. Dermed vil alt av kalorier lagres, fordi kroppen tror at her kommer det så lite at vi må lagre, lagre lagre!

Skrevet

Ikke rart hun blir overvektig hvis den ene brødskiva til lunsj representativt for kostholdet hennes, og det gjør den vel gjerne.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Like sannsynlig er det nok at de ikke har skjønt at ved å innta så lite næring så går kroppen i sparemodus, og motvirker forbrenning. Dermed vil alt av kalorier lagres, fordi kroppen tror at her kommer det så lite at vi må lagre, lagre lagre!

Jepp, det er også en mulighet.

Skrevet

Ikke rart hun blir overvektig hvis den ene brødskiva til lunsj representativt for kostholdet hennes, og det gjør den vel gjerne.

Tror ho enten spiser en skive eller f.eks. en helt potetgullpose.

Greit å kose seg, men litt med måte.

Skrevet

Tror ho enten spiser en skive eller f.eks. en helt potetgullpose.

Greit å kose seg, men litt med måte.

En hel potetgullpose eller en skive brød? Vel ... det kan i så fall forklare overvekten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...