Gå til innhold

Er det usunt å spise ett egg om dagen?

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

*gapskratter*

Den som ikke innser at man har mer å lære er DUM.....er i hvertfall min mening:-)

*Ligger fortsatt flat*

read: prozak.repeat: prozak, are you reading?

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

16

• Prozak

12

• ShitDiddelyDo

8

• ylvali1365381015

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er veldig viktig. Spiser man sunt hele uka vil kroppen etter hvert forbrenne mindre. En spisedag vil få skikk på det.

Jeg har nå hatt spisedager i hele ferien, med øl og alt, og det kan derimot ikke anbefales for kroppens skyld. Det er jeg et levende bevis på akkurat nå. :)

*Ler* Det er vel det som er problemet i ferier....

Vet jeg leste for maaaaange år siden at bodybuildere hadde en slik spisedag da de gikk ned i vekt. Jeg har tenkt litt mer i retning av at man trenger dette psykisk for å orke strenge dietter, men det du sier er at dette faktisk er viktig for å opprettholde forbrenningen. Interessant:-)

Skrevet

Like sannsynlig er det nok at de ikke har skjønt at ved å innta så lite næring så går kroppen i sparemodus, og motvirker forbrenning. Dermed vil alt av kalorier lagres, fordi kroppen tror at her kommer det så lite at vi må lagre, lagre lagre!

".........................................."

Var på et kostholds-seminer for litt siden. De hadde enda en forklaring.

Dersom du spiser for lite vil jo kroppen spare. Men det gjør den også på en annen måte.

Det er musklene som forbrenner masse. De trenger "brensel" for å virke. Dersom kroppen ikke får nok vil den kvitte seg med muskelmasse.

Og DET er det vel få som ønsker.

Skrevet

Dersom du spiser for lite vil jo kroppen spare. Men det gjør den også på en annen måte.

Det er musklene som forbrenner masse. De trenger "brensel" for å virke. Dersom kroppen ikke får nok vil den kvitte seg med muskelmasse.

Ja, akkurat det har sammenheng med det jeg sa. Du kan nesten si at kroppen "tærer" på musklene. Og nei - det er neppe mange som vil det :-)

"........................................"

Skrevet

Og apropos muskelmasse, så er det jo slik at muskler forbrenner det du putter i deg. Jo mer muskler, jo mer forbrenning. Derfor er det så mye smartere å trene ordentlig styrketrening for folk som slanker seg, enn å bare løpe.

"........................................."

Skrevet

Og apropos muskelmasse, så er det jo slik at muskler forbrenner det du putter i deg. Jo mer muskler, jo mer forbrenning. Derfor er det så mye smartere å trene ordentlig styrketrening for folk som slanker seg, enn å bare løpe.

"........................................."

Ja, ja, da er ikke min kombinasjon (styrke/sykkel) så ille alikevel:-)

Fikk også målt fettprosent da jeg seriøst begynte å trene i Januar + nå i Mai, og det var litt kult. Fettprosenten hadde gått ned litt, og fettfri masse hadde økt med en kilo. Kult:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...