Gå til innhold

Kattenavn

Gjest Kan jo ikke hete flekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt en katt. Det er en liten ho-pus. (Rasekatt som blir stor) Tidligere eiere kaldte ho bare for Flekken, men det kan ho jo ikke hete.

Prøver å finne et fint og litt verdig navn. Noen med gode forslag?

Har hørt at katter bør få navn med S-lyden i seg......

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• flisa

5

• Goliath

4

• Piraye

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Synes Flekken er bra, jeg. God motvekt til fjollete navn som Grevinne Victoria Antonette Elfrida von Beautiful etc.

"........................................."

Skrevet

Synes Flekken er bra, jeg. God motvekt til fjollete navn som Grevinne Victoria Antonette Elfrida von Beautiful etc.

"........................................."

Flekken får meg til å tenke på at ho kanskje ikke skulle blitt unnfanget, men skulle blitt en flekk på lakenet i stedet....

Jeg er IKKE ute etter et fjollete navn, men er lei søt-suppe-navn som Susi osv.

Skrevet

ENKELT!

behold de første bokstavene i Flekken og tilsett en S - hva våfr vi da?

jo

FLISA! :)

Skrevet

ENKELT!

jo

:-)

Skrevet

Flekken får meg til å tenke på at ho kanskje ikke skulle blitt unnfanget, men skulle blitt en flekk på lakenet i stedet....

Vi hadde en katt som het Flekken da jeg var lita!

Du kan jo gjøre som i engelsktalende land og kalle den Spot eller Spotty.

Skrevet

*LOL*

Ok, jeg skjønner :-)

"......................................"

Skrevet

ENKELT!

jo

"ENKELT! behold de første bokstavene i Flekken og tilsett en S - hva våfr vi da?

jo

FLISA! :)"

Uhm....og hvor kommer i, og a fra, om jeg tør spørre? :-)

Det nærmeste man kommer er fles...

Skrevet

Da jeg var lita var det ei pusi rundt huset hos besteforeldrene mine, den bestemte seg til slutt å flytte hjem til dem. Og jeg & søskenbarnet mitt, vi døpte denne stakkarsn pusn i kjøkkenvasken..(!!!) for det elegante navne PUSI SUSI ;) vi var vel i en alder av 6 år, og visste ikke helt at katter ikke er så glad i vann ;)

Kom bare på det da du nevnte ett navn med bokstavne S i :)

Men forslag.. hmmm

Snuppa,Pjuska er to søte forslag ;)

http://www.dyresiden.no/katt/kattenavn.php her kan du se om du finner noen du liker :)

Lykke til :)

Skrevet

Vi hadde en katt som het Flekken da jeg var lita!

Du kan jo gjøre som i engelsktalende land og kalle den Spot eller Spotty.

Har tenkt den tanken, men vil prøve å finne noe litt "flottere".

Skrevet

Pishild :-)

Denne var ny. Tar det med i betraktningen:-)

Skrevet

Da jeg var lita var det ei pusi rundt huset hos besteforeldrene mine, den bestemte seg til slutt å flytte hjem til dem. Og jeg & søskenbarnet mitt, vi døpte denne stakkarsn pusn i kjøkkenvasken..(!!!) for det elegante navne PUSI SUSI ;) vi var vel i en alder av 6 år, og visste ikke helt at katter ikke er så glad i vann ;)

Kom bare på det da du nevnte ett navn med bokstavne S i :)

Men forslag.. hmmm

Snuppa,Pjuska er to søte forslag ;)

http://www.dyresiden.no/katt/kattenavn.php her kan du se om du finner noen du liker :)

Lykke til :)

Ja, disse er SØTE navn, og det vil jeg jo ikke ha. Men linken du sendte skal sjekkes nøyere i kveld. Tusen takk:-)

Skrevet

*LOL*

Ok, jeg skjønner :-)

Princess of Sahara....

eller bare Gopusen :-)

Skrevet

For tiden har jeg selv to katter - én rasekatt med stamtavle, fra eget oppdrett, og én bakgårdskatt som flyttet inn på eget initiativ. Førstnevnte har selvfølgelig et "seriøst" navn og gode greier. Sistnevnte er stor, svart og ubestridt sje i nabolaget. Ergo heter han Sjefen :-)

"........................................"

Skrevet

For tiden har jeg selv to katter - én rasekatt med stamtavle, fra eget oppdrett, og én bakgårdskatt som flyttet inn på eget initiativ. Førstnevnte har selvfølgelig et "seriøst" navn og gode greier. Sistnevnte er stor, svart og ubestridt sje i nabolaget. Ergo heter han Sjefen :-)

"........................................"

Flott navn som passer godt på katten. Du vet: Er man sjef så er man sjef!!!!

Jeg har ikke stamtavle på vesla vår. Ho er 100% Main Coon, men var visstnok ikke en optimal blanding av mor/far i følge selger. Vi betalte derfor lite og har lovt at vi skal kastrere henne (så vi ikke kan bruke henne i oppdrett)

Skrevet

Mine to heter Kattja og Muskatt (etter forslag her på dol ;-)). Er kjempefornøyd med navnene!

Skrevet

Tordis

Hihi, fint navn :-)

Jeg kjenner en katt som heter Karl Petter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...