Gjest GA Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Vi venter på en kattunge vi også, og vi liksom kastet navnespørsmålet ut i luften under middagen her forleden. 4-åringen svarte kontant: "Den skal hete Kalle Katt!" så da hadde ikke vi andre noe vi skulle ha sagt. Cosinus eller Sinus hvis du liker matte? Sara? 0 Siter
Prozak Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Vi venter på en kattunge vi også, og vi liksom kastet navnespørsmålet ut i luften under middagen her forleden. 4-åringen svarte kontant: "Den skal hete Kalle Katt!" så da hadde ikke vi andre noe vi skulle ha sagt. Cosinus eller Sinus hvis du liker matte? Sara? Næh...hvis du _virkelig_ liker matematikk (ikke "matte"), så er Fourier (Fourier-rekker), Fibonacci (Fibonacci-rekken, det gyldne snitt) eller Hilbert (Hilbert-rom). Sånn i stedet for de mest åpenbare :-) "........................................." 0 Siter
Gjest Kan jo ikke hete flekken Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Hvilken farger er den da? Og hvordan blir den når den blir stor? Er det ala maincoon, eller omni? Perser eller hva? Mine forslag til kattenavn er; Venus, Scully, Silke, Sol, Pepsi, Maxina, Pixeline, Shada, Shadow, Sky, pixel... osv:) Det er en gråspraglete Main Coon katt. Takk for mange tips:-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Næh...hvis du _virkelig_ liker matematikk (ikke "matte"), så er Fourier (Fourier-rekker), Fibonacci (Fibonacci-rekken, det gyldne snitt) eller Hilbert (Hilbert-rom). Sånn i stedet for de mest åpenbare :-) "........................................." Jeg kom aldri så langt...-er musiker ;-) Ramla ut av matematikken ved påsketider i 1.klasse på gym. Men kattene til en av lektorene (realist) på gymnaset het Sinus og Cosinus. 0 Siter
Gjest Kan jo ikke hete flekken Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Hvorfor kan ikke pusen hete Flekken om det er det hun er vant til? Som jeg svarte under her så får jeg litt assosiasjoner med at ho kanskje ikke burde vært unnfanget, men heller endt som en flekk på lakenet. Om du forstår... Sikkert dum tankegang, men den har liksom satt seg fast litt. Og jeg tror også en 4 mnd. gammel katt klarer å takle å få et nytt navn:-) 0 Siter
Gjest Kan jo ikke hete flekken Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 ALEXIS eller Flexis Flexis synes jeg var fint:-) 0 Siter
Gjest Kan jo ikke hete flekken Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Pjusken Det het marsvinet jeg hadde for mange år siden.... Fint navn, men oppbrukt:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Vet at de kan vokse lenge. Så jeg gleder meg. Broren var en del større nå, men man kan visstnok ikke forutse endelig størrelse så tidlig. Den som er størst i dag bør ikke nødvendigvis bli størt til slutt. (Mente i hvertfall selger) Men guttene er jo normalt større enn jentene. Har to gutter selv, og de veier begge mellom 9 og 10 kilo. Som du sier så blir vanligvis hunnkattene ikke like store. Det er helt herlig gemytt på dem, så du har mye morro å se frem til:-) Vedrørende navn så foreslo jeg "Spotten" litt lenger opp - men det var før jeg visste at det var en Main Coon. Da "passer" det navnet litt dårlig, så jeg trekker forslaget tilbake:-) 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Det het marsvinet jeg hadde for mange år siden.... Fint navn, men oppbrukt:-) Puseline da:o) 0 Siter
vin Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Mine katter het Mjavo ;Mira og Betty ;o) 0 Siter
Gjest Kan jo ikke hete flekken Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Har to gutter selv, og de veier begge mellom 9 og 10 kilo. Som du sier så blir vanligvis hunnkattene ikke like store. Det er helt herlig gemytt på dem, så du har mye morro å se frem til:-) Vedrørende navn så foreslo jeg "Spotten" litt lenger opp - men det var før jeg visste at det var en Main Coon. Da "passer" det navnet litt dårlig, så jeg trekker forslaget tilbake:-) Jeg gleder meg:-) Hører mer og mer positivt om denne rasen nå. 0 Siter
Lurveline Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Min bror hadde en gang en katt som jeg fikk "døpe". Den fikk navnet Yetzhi, leses 'jetshi'. Vi rente mye på jetski (type plastski for å ha på beina) den gang ;o) 0 Siter
Gjest Kan jo ikke hete flekken Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Min bror hadde en gang en katt som jeg fikk "døpe". Den fikk navnet Yetzhi, leses 'jetshi'. Vi rente mye på jetski (type plastski for å ha på beina) den gang ;o) Husker jo de skia ja. Litt kult navn na:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Jeg gleder meg:-) Hører mer og mer positivt om denne rasen nå. Nicket mitt har jeg fra den første Main Coonen jeg hadde - og den 3.dje som "offisielt" ble importert til Norge (det var før det fantes oppdrett av den her). Han (Goliath) var enda litt større enn de jeg har nå, og bar navnet med "verdighet":-) Husker godt at dyrlegen jeg brukte ble så imponert at han slo fra seg tanken om å anskaffe hund, og gikk til anskaffelse av en Main Coon i stedet..... 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Nicket mitt har jeg fra den første Main Coonen jeg hadde - og den 3.dje som "offisielt" ble importert til Norge (det var før det fantes oppdrett av den her). Han (Goliath) var enda litt større enn de jeg har nå, og bar navnet med "verdighet":-) Husker godt at dyrlegen jeg brukte ble så imponert at han slo fra seg tanken om å anskaffe hund, og gikk til anskaffelse av en Main Coon i stedet..... Det er utrolig flotte og kraftige katter! Har du holdt på med utstilling og oppdrett? 0 Siter
Gjest Kan jo ikke hete flekken Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Nicket mitt har jeg fra den første Main Coonen jeg hadde - og den 3.dje som "offisielt" ble importert til Norge (det var før det fantes oppdrett av den her). Han (Goliath) var enda litt større enn de jeg har nå, og bar navnet med "verdighet":-) Husker godt at dyrlegen jeg brukte ble så imponert at han slo fra seg tanken om å anskaffe hund, og gikk til anskaffelse av en Main Coon i stedet..... Kjempekult:-) Slike navn liker jeg. Et som virkelig passer god!!! Og at til og med dyrlegen anskaffet en likte jeg. 0 Siter
Goliath Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Det er utrolig flotte og kraftige katter! Har du holdt på med utstilling og oppdrett? Nei - jeg valgte denne katterasen bare fordi jeg likte det jeg hadde lest om dem, og fordi de blir så store. Men den ene av de to jeg har nå ble parret med et par katter fra et oppdrett (ble kontaktet via de jeg kjøpte han fra). Og avkommet har visstnok gjort det meget bra på utstillinger. Men siden jeg ikke har noen spesiell interesse for det, så har jeg ikke fulgt med - og kun fått noen tilbakemeldinger fra de som driver oppdrettet der hunkattene kom fra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.