Gå til innhold

Kattenavn

Gjest Kan jo ikke hete flekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulrer med katt! Jeg fikk katt i sommer, og kalte den navn med S-lyder. Men etterpå har jeg lest anbefaling om det motsatte... Hvis katten går ute, så er det letter at folk (unger eller andre) kan lokke den med seg ved å rope pus-pus-pus. Men hvis katten din skal være innekatt, spiller det vel ingen rolle...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• flisa

5

• Goliath

4

• Piraye

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gratulrer med katt! Jeg fikk katt i sommer, og kalte den navn med S-lyder. Men etterpå har jeg lest anbefaling om det motsatte... Hvis katten går ute, så er det letter at folk (unger eller andre) kan lokke den med seg ved å rope pus-pus-pus. Men hvis katten din skal være innekatt, spiller det vel ingen rolle...

Det er ikke en innekatt. (Unntatt nå helt i starten hvor ho skal bli kjent først) Vi har flott uteområde der jeg bor, og da skal ho få kose seg ute også:-)

Skrevet

Det er ikke en innekatt. (Unntatt nå helt i starten hvor ho skal bli kjent først) Vi har flott uteområde der jeg bor, og da skal ho få kose seg ute også:-)

Bra :o) Pusen vår koser seg veldig ute, jeg hadde nok ikke hatt hjerte til å ha katten inne 24/7...

Skrevet

Nei - jeg valgte denne katterasen bare fordi jeg likte det jeg hadde lest om dem, og fordi de blir så store.

Men den ene av de to jeg har nå ble parret med et par katter fra et oppdrett (ble kontaktet via de jeg kjøpte han fra). Og avkommet har visstnok gjort det meget bra på utstillinger.

Men siden jeg ikke har noen spesiell interesse for det, så har jeg ikke fulgt med - og kun fått noen tilbakemeldinger fra de som driver oppdrettet der hunkattene kom fra.

Det å gå på utstillinger er for spesielt interesserte. Jeg drev selv med det for noen år siden. Nå i dag kan jeg ikke fatte at jeg brukte hele helger på det. Veterinærkontroll kl 0700 lørdag morgen..

De første årene var det omtrent ikke en eneste Maine Coon å se, på slutten var det utrolig mange. De ser sunne og sterke ut, flotte katter!

Gjest let blandt disneyfilmer
Skrevet

Mange horrible navn du har fått her du *grøsser og ler*

Shika er nevnt, skriver du det Chica så betyr det "jente" på spansk :)

Shiba er også nevnt, det synes jeg er et staselig frøkennavn på en pus.

Suri var det også en som nevnte, det synes jeg også er et fint pusenavn. (jeg ville vel bare sakt det litt mer sUri eller noe så det ligner minst mulig på SURi)

Utover det så har jeg hatt mang en artid jakt ved å bruke disneyfilmer, de bruker ganske mange fine og spesielle navn, ved å vri og vrenge litt på dem så har vi funnet noen artige oppetter tidene.

Vanlige navn som "Pus", "Katja" osv. osv. er helt horrible og megaoppbrukte spør du meg.

Lykke til med ulldotten vaffal ;)

Skrevet

Mange horrible navn du har fått her du *grøsser og ler*

Shika er nevnt, skriver du det Chica så betyr det "jente" på spansk :)

Shiba er også nevnt, det synes jeg er et staselig frøkennavn på en pus.

Suri var det også en som nevnte, det synes jeg også er et fint pusenavn. (jeg ville vel bare sakt det litt mer sUri eller noe så det ligner minst mulig på SURi)

Utover det så har jeg hatt mang en artid jakt ved å bruke disneyfilmer, de bruker ganske mange fine og spesielle navn, ved å vri og vrenge litt på dem så har vi funnet noen artige oppetter tidene.

Vanlige navn som "Pus", "Katja" osv. osv. er helt horrible og megaoppbrukte spør du meg.

Lykke til med ulldotten vaffal ;)

Chica har slått an hjemme, så dermed er valget tatt. Tusen takk for hjelpen:-)

Skrevet

Moses, Chess, Superkatt, Mons, Miss

Katten ble døpt Chica i går:-) Men takk for tips.

Skrevet

Katten ble døpt Chica i går:-) Men takk for tips.

Fint navn som er lett for katten å lære seg.

Verre var det med den ene dalmatinervalpen vi solgte i sommer.

Den fikk navnet Pinglepinnen ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...