Gå til innhold

Den j*vla naboen... igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med denne naboen min lengre. H*n kommer hjem fra jobb sånn mellom 15.00 og 18.00 engang og da står ofte babyen utenfor døren og sover ettermiddagsluren sin i vogna. Dette er den tryggeste plassen å sette babyen siden den da står under tak og slik at vi har full oversikt, samtidig som den får frisk luft. Dessuten har vi ingen terrasse å sette vognen på.

Men uansett, naboen kommer hvertfall hjem og h*n har ytterdøren rett vedsiden av vår. Så istedenfor å ta hensyn til den sovende babyen, låser vedkommende opp døra som om noen var etter ham/henne for å drepe ham/henne. Dette bilr etterfulgt av et SKIKKELIG smell med døren slik at babyen våkner og skriker som en gal fordi den får sjokk.

Jeg er luta lei av denne naboen nå, og at h*n ikke kan ta hensyn. Det er vel ikke nødvenig å smelle så hardt en kan med døra for å lukke den?? Det er nesten så jeg har lyst å lime døra til vedkommende igjen med superlim slik at h*n aldri kan komme seg inn i leiligheten igjen!!

Skrevet

Du virker stort sett noe amper.

Hva med å be naboen pent om å ikke smelle døra, men lukke den stille igjen?

Eller ikke plassere småen der ute når du _vet_ hva som skjer?

Skrevet

Han BOR der han også. Hvorfor ikke sette babyen et annet sted så slipper du å irritere deg.

Det er som om jeg skulle bytte soverom med minstemann slik at han aldri kunne sove om natta pga fulle mennesker som hyler og skriker og høy musikk fra nærmeste utested. Han har selvfølgelig fått det rommet som er stille om natta når han skal sove.

kakki1365380609
Skrevet

Dersom du har prøvd å si dette høflig til naboen og ikke fått noen respons, tror jeg at jeg ville lagt ungen inne og åpnet vinduet om jeg ville den skulle få frisk luft.

Skrevet

Du virker stort sett noe amper.

Hva med å be naboen pent om å ikke smelle døra, men lukke den stille igjen?

Eller ikke plassere småen der ute når du _vet_ hva som skjer?

Småen min sover KUN på dette tidspunktet. Jeg pleier å gå en tur med babyen og la den sove videre i vognen. Problemet er nemlig at vi vet ALDRI når naboen kommer, og leiligheten er svært liten, så vi kan ikke ha vognen inn! Og vi gidder da for faen ikke sitte å vente på våren for at h*n skal bli ferdig på jobb.

Skrevet

At leiligheten er så liten at det ikke er plass til ei vogn inne de få timene på dagen ungen sover har jeg vansker med å tro.

Sett opp soveromsvinduet på fullt gap og sett vogna med ungen i der.

Gjest snakke-nick
Skrevet

Småen min sover KUN på dette tidspunktet. Jeg pleier å gå en tur med babyen og la den sove videre i vognen. Problemet er nemlig at vi vet ALDRI når naboen kommer, og leiligheten er svært liten, så vi kan ikke ha vognen inn! Og vi gidder da for faen ikke sitte å vente på våren for at h*n skal bli ferdig på jobb.

Snakk med naboen og spør om han kan være litt rolig når babyen sover utenfor.

Skrevet

Hjelpe seg.

Stått opp på feil fot i dag?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du må nesten si det til han.

Han tenker sikkert ikke over det. Man gjør ikke det, når man ikke har baby selv.

Jeg går gjerne i min egen verden og tenker på mine egne ting, når jeg kommer hjem fra jobben. Jeg ofrer ikke naboen så mange tanker, for å si det slik.

Skrevet

Har du forsøkt å ta dette opp med naboen?

Fortrinnsvis på en rolig og saklig måte?

Skrevet

Har du forsøkt å ta dette opp med naboen?

Fortrinnsvis på en rolig og saklig måte?

Hvis jeg ikke husker helt feil har Solsikkfrø og denne naboen vært i tottene på hverandre lenge...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvis han ikke har unger selv, er det ikke sikkert han tenker over at han kan vekke ungen hvis han slamrer med døra. Det er ikke sikkert jeg hadde tenkt på slikt.

Gjest Persille
Skrevet

Dette er strengt tatt DITT problem og ikke naboen sitt.

Hadde du vært min nabo hadde jeg ikke vært STILLE hver eneste dag mellom 15 og 18 fordi barnet ditt skulle sove?!

Rolig etter kl 20, 23 eller på natte er selvfølgelig helt greit, men på ettermiddagen gjør jeg som jeg vil.

Skrevet

Før du gjør noe med naboen, så burde du kanskje gjøre noe med din egen toleransegrense. Du skjønner, hele verden dreier seg nok ikke om og rundt deg og babyen din.

Skrevet

Dette er strengt tatt DITT problem og ikke naboen sitt.

Hadde du vært min nabo hadde jeg ikke vært STILLE hver eneste dag mellom 15 og 18 fordi barnet ditt skulle sove?!

Rolig etter kl 20, 23 eller på natte er selvfølgelig helt greit, men på ettermiddagen gjør jeg som jeg vil.

Men herlighet da. Å be naboen om å ikke dundre døra igjen når det står en baby i vogn like ved, er da ikke det samme som å be han være stille hele tiden når ungen sover!

Syns godt hun kan høre med han om han ikke kan lukke døra litt stillere. Men det er ikke sikkert han vet at ungen ligger oppi engang, for en mann, uten barn, vil trolig ikke tenke tanken på at smellet skal forstyrre så veldig..

Gjest abrahamsen
Skrevet

Før du gjør noe med naboen, så burde du kanskje gjøre noe med din egen toleransegrense. Du skjønner, hele verden dreier seg nok ikke om og rundt deg og babyen din.

Godt sagt!!

En kollega hadde med ungen sin på møte på jobb en gang og ble sint på oss da vi brøt ut i spontan jubel for ett eller annet...Ungen vokna selvfølgelig. Kunne ikke brydd meg mindre.

Mødre asså!

Skrevet

Du har jo strengt tatt heller ikke nope med når på døgnet naboen din kommer hjem. Jeez!

Du kan jo spørre naboen pent om han/hun vil gå pent i døren når babyen sover i vognen, så får du håpe at han/hun gidder.

Men snakk på en hyggeligere måte enn du gjør her, ellers kommer du sannsynligvis ingen vei.

Skrevet

Et godt råd når alt og alle går en imot:

De som synes det er noe galt med alle andre bør stikke fingeren i jorden og vurdere seg selv. Kanskje det nettopp er der hovedproblemet ligger og ikke hos

Svigermor

Stemor

Nabo

Militæret

..

Skrevet

Jeg sitter med et aldri så lite inntrykk av at det er du som er den jævla naboen her.

Herregud. Greit nok at du har unge, men tror du virkelig at resten av verden skal kranse rundt englebarnet ditt og holde diverse klokkeslett hellig for deres skyld?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...