Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere alltid hender før dere spiser mat hjemme hos dere selv.

Før lunsj, middag, kvelds....??

Vi gjør det ikke....

Vi gjør det på jobb, men ikke hjemme, -med mindre vi har holdt på med noe møkkete da.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• morsan

8

• Dorthe

7

• Åsemor

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, vi voksne gjør ikke det. Ungene blir sendt ut for å vaske seg hvis de har vært utendørs.

Skrevet

Vasker ikke alltid hendene hvis det er andre som lager maten, men vasker alltid når det er jeg som lager maten.

Men det blir utrolig mange håndvasker i løpet av en dag, etter hvert bleieskift, etter hvert av snuppas måltider, etter hver gang jeg har vært ute er jeg nødt til å vaske hendene... og selvsagt etter hvert toalettbesøk. Og hver gang etter jeg har satt på vaskemaskinen, oppvaskmaskinen, eller vasket opp litt for hånd eller vasket bord eller benker. Så jeg tror ikke at jeg er spesielt skitten når jeg får middagen servert.

Skrevet

Bare hver gang jeg er på sykehuset for der bruker jeg hansker hele tida. Hjemme gjør jeg ikke det så jeg er allerede skitten fra vasken og til jeg skal spise.

Men jeg har ikke dødd enda :o)

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg vasker alltid henda hvis jeg skal spise mat med henda, hvertfall hvis jeg har vært ute, da føler jeg meg skitten. Skal jeg spise med kniv og gaffel er det ikke så farlig. På jobb vaskes hender hele tiden, spesielt før man skal finne på å ta i maten sin.

Skrevet

Jeg gjør.

Men jeg har baselusker på hjernen da... ;-)

Skrevet

Til frokost har vi jo som regel nettopp vært på badet og stelt oss.

Hvis vi har vært ute på formiddagen, vasker vi alltid hendene før lunsj. Det samme til middag.

Den som lager maten, vasker seg alltid før tilbereding.

Vi vasker oss alltid etter do-besøk (selv om jeg vet at mannen min kan slurve litt innimellom)

Jeg vasker meg alltid etter at jeg har tatt i skittentøy.

Jeg vasker meg alltid når jeg har skiftet bleie eller tørket ungen på do.

Er nøyere med at ungene SKAL vaske hendene rett før måltidet enn meg selv, av grunner overfor her. Jeg vasker meg MANGE ganger i løpet av dagen!

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Om morgenen kommer jeg jo rett fra badet/do, så da er selvsagt hendene vasket.

Middagen lager jeg, og da har jeg som regel vært gjennom mange håndvaskerunder fra jeg kommer hjem og før jeg setter meg til bords.

Det kan kanskje hende at jeg tar meg en blings utpå kvelden uten håndvask umiddelbart før, men da har jeg siden siste håndvask bare oppholdt meg i stua etc.

Jeg vasker hender :

- etter hvert dobesøk

- hver gang jeg kommer hjem

- etter å ha vært og handlet mat før jeg setter på plass matvarene (jeg har jo holdt i bakteriebombe nr én: Handlevogna!)

- etter å ha håndtert skittentøy

osv osv

Skrevet

Jo, for det er jeg som lager maten :;)

Jeg vasker også hendene når jeg lager maten da, men det er ikke det samme som å vaske seg før man spiser da *oppgitt*

Skrevet

Jeg vasker også hendene når jeg lager maten da, men det er ikke det samme som å vaske seg før man spiser da *oppgitt*

åfferikke? :)

Skrevet

åfferikke? :)

Jeg blir jo møkkete på hendene i mellom matlaging og spising da ;o)

Skrevet

Klar jeg gjør!

Klarer nesten ikke å spise hvis jeg ikke får gjort det.

Gjest Persille
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1157575790' post='3277866]

Klar jeg gjør!

Klarer nesten ikke å spise hvis jeg ikke får gjort det.

Du har vært i bhg for lenge :)

Skrevet

Ja, men dersom man blir møkkete av matlaginga så vasker man jo henda en gang til! :-)

Eksempel: Kommer hjem fra butikken, vasker henda (1), setter på plass matvarer, må en tur på do, vasker henda (2), begynner på middagslagingen, åpner karbonadedeigen og har i panna, vasker hender (3), steker ferdig kjøttet, deretter hakkes salat/grønnsaker (etter å ha skylt dem, men det at hendene blir med på denne skyllingen tells ikke som håndvask *S*), blir klissete av dette og vasker hendene på nytt (4) og fortsetter matlagingen. Mens man venter på noe som skal kokes ferdig el lign bestemmer man seg for å sette på en klesvask, hvorpå man derpå vasker henden nok en gang (5), går og gjør ferdig siste rest av matlaging, dekker bord, roper inn barn og sender til håndvask.

DA setter jeg meg til bords og spiser uten en aller siste håndvask for å vaske bort eventuell ubetydelig eller imaginær skitt etter borddekkingen! ;-)

Skrevet

Hva er det du driver med da da? hehe

Skrevet

Ja, men dersom man blir møkkete av matlaginga så vasker man jo henda en gang til! :-)

Eksempel: Kommer hjem fra butikken, vasker henda (1), setter på plass matvarer, må en tur på do, vasker henda (2), begynner på middagslagingen, åpner karbonadedeigen og har i panna, vasker hender (3), steker ferdig kjøttet, deretter hakkes salat/grønnsaker (etter å ha skylt dem, men det at hendene blir med på denne skyllingen tells ikke som håndvask *S*), blir klissete av dette og vasker hendene på nytt (4) og fortsetter matlagingen. Mens man venter på noe som skal kokes ferdig el lign bestemmer man seg for å sette på en klesvask, hvorpå man derpå vasker henden nok en gang (5), går og gjør ferdig siste rest av matlaging, dekker bord, roper inn barn og sender til håndvask.

DA setter jeg meg til bords og spiser uten en aller siste håndvask for å vaske bort eventuell ubetydelig eller imaginær skitt etter borddekkingen! ;-)

Hvis du vasker hendene, setter grandiosaen i ovnen og setter deg ved pcen i 12 minutter... da kan det hende det hadde vært greit med en ny håndvask før man spiser. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...