Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men dersom man blir møkkete av matlaginga så vasker man jo henda en gang til! :-)

Eksempel: Kommer hjem fra butikken, vasker henda (1), setter på plass matvarer, må en tur på do, vasker henda (2), begynner på middagslagingen, åpner karbonadedeigen og har i panna, vasker hender (3), steker ferdig kjøttet, deretter hakkes salat/grønnsaker (etter å ha skylt dem, men det at hendene blir med på denne skyllingen tells ikke som håndvask *S*), blir klissete av dette og vasker hendene på nytt (4) og fortsetter matlagingen. Mens man venter på noe som skal kokes ferdig el lign bestemmer man seg for å sette på en klesvask, hvorpå man derpå vasker henden nok en gang (5), går og gjør ferdig siste rest av matlaging, dekker bord, roper inn barn og sender til håndvask.

DA setter jeg meg til bords og spiser uten en aller siste håndvask for å vaske bort eventuell ubetydelig eller imaginær skitt etter borddekkingen! ;-)

Tenk hvor møkkete hjul jeg tar på fra jeg har vasket meg og til jeg spiser da. Kanskje det til og med er hundedritt på dem fra jeg har vært ute.

Egentlig er det ganske kjipt å tenke på. Æsj.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• morsan

8

• Dorthe

7

• Åsemor

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du vasker hendene, setter grandiosaen i ovnen og setter deg ved pcen i 12 minutter... da kan det hende det hadde vært greit med en ny håndvask før man spiser. ;)

Kommer vel an på hvem som har brukt pc'en og hva disse folkene har gjort før de brukte pc'en vel? ;-)

Hvis man forutsetter at alle i familien har god håndhygiene, og ikke bedriver "snusk" ved pc'en (fnis), så blir man vel ikke ultraskitten av å taste litt....;-)

Men egentlig er dette kun en teoretisk problemstilling for meg, for jeg tror faktisk jeg aldri har vært på pc'en midt i middagslaginga....;-)

Skrevet

Tenk hvor møkkete hjul jeg tar på fra jeg har vasket meg og til jeg spiser da. Kanskje det til og med er hundedritt på dem fra jeg har vært ute.

Ja, huff, du sier noe....

Skulle nesten ha hatt en "utestol", og så hatt en (mindre og lettere?) "innestol".

Skrevet

Du har vært i bhg for lenge :)

I know!

*Smøre de tørre hendene*

Skrevet

IIIIIIIIIIIIIK! du må få deg hjulmuffer - om det finnes!

Skrevet

Ja, huff, du sier noe....

Skulle nesten ha hatt en "utestol", og så hatt en (mindre og lettere?) "innestol".

Jeg skal egentlig ha det men så er den ene alltid i stykker. Jeg sliter alt ut mye fortere enn det er forventet :o) Det holder ikke et år engang og andre har sine i flere år.

Skrevet

Jeg vasker meg som regel på hendene før jeg spiser fordi det har jeg lært.

Gjest Persille
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1157577151' post='3277912]

I know!

*Smøre de tørre hendene*

Hvordan er nye bhg forresten?

Skrevet

IIIIIIIIIIIIIK! du må få deg hjulmuffer - om det finnes!

Tror ikke det finnes :o)

Skrevet

Kommer vel an på hvem som har brukt pc'en og hva disse folkene har gjort før de brukte pc'en vel? ;-)

Hvis man forutsetter at alle i familien har god håndhygiene, og ikke bedriver "snusk" ved pc'en (fnis), så blir man vel ikke ultraskitten av å taste litt....;-)

Men egentlig er dette kun en teoretisk problemstilling for meg, for jeg tror faktisk jeg aldri har vært på pc'en midt i middagslaginga....;-)

Det har jeg - maaaange ganger :)

Skrevet

Det har jeg - maaaange ganger :)

Det blir feil etasje for meg - er sikkert der det ligger! :-) Har jeg tid innimellom middagslaginga, benyttes denne stort sett til aktiviteter i "middagsetasjen"! ;-)

Skrevet

Det blir feil etasje for meg - er sikkert der det ligger! :-) Har jeg tid innimellom middagslaginga, benyttes denne stort sett til aktiviteter i "middagsetasjen"! ;-)

har laptop jeg se - den er med overalt :)

Skrevet

har laptop jeg se - den er med overalt :)

Ønsker meg laptop jeg også.... Men kjøpte stasjonær for at det ikke skulle bli mas fra ungen om å ha med seg pc'en inn på rommet sitt.....;-)

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke alltid det.

Men jeg vasker meg alltid på hendene før jeg _lager_ mat, og selvsagt alltid etter at jeg har vært på do og denslags uhumskheter.

Skrevet

Ja, men dersom man blir møkkete av matlaginga så vasker man jo henda en gang til! :-)

Eksempel: Kommer hjem fra butikken, vasker henda (1), setter på plass matvarer, må en tur på do, vasker henda (2), begynner på middagslagingen, åpner karbonadedeigen og har i panna, vasker hender (3), steker ferdig kjøttet, deretter hakkes salat/grønnsaker (etter å ha skylt dem, men det at hendene blir med på denne skyllingen tells ikke som håndvask *S*), blir klissete av dette og vasker hendene på nytt (4) og fortsetter matlagingen. Mens man venter på noe som skal kokes ferdig el lign bestemmer man seg for å sette på en klesvask, hvorpå man derpå vasker henden nok en gang (5), går og gjør ferdig siste rest av matlaging, dekker bord, roper inn barn og sender til håndvask.

DA setter jeg meg til bords og spiser uten en aller siste håndvask for å vaske bort eventuell ubetydelig eller imaginær skitt etter borddekkingen! ;-)

wow! :) rart jeg aldri er syk...

Skrevet

wow! :) rart jeg aldri er syk...

;-)

Hvilke av disse håndvaskene ville du hoppet over, da? ;-)

Handlevogna?

"Det er sannsynligvis flere bakterier på handlevognen i butikken på hjørnet, enn på toalettet i den lokale puben."

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article599994.ece

Eller etter kjøttdeigen? .... minner bare om ecoli-saken i vinter....

Etter toalettet? Etter å ha tatt i klesvask som f eks skitne truser og håndklær?

Det eneste som kunne latt seg forsvare å hoppe over av hygienehensyn er den der hendene har blitt klissete av grønnsakene!;-)

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Om morgenen kommer jeg jo rett fra badet/do, så da er selvsagt hendene vasket.

Middagen lager jeg, og da har jeg som regel vært gjennom mange håndvaskerunder fra jeg kommer hjem og før jeg setter meg til bords.

Det kan kanskje hende at jeg tar meg en blings utpå kvelden uten håndvask umiddelbart før, men da har jeg siden siste håndvask bare oppholdt meg i stua etc.

Jeg vasker hender :

- etter hvert dobesøk

- hver gang jeg kommer hjem

- etter å ha vært og handlet mat før jeg setter på plass matvarene (jeg har jo holdt i bakteriebombe nr én: Handlevogna!)

- etter å ha håndtert skittentøy

osv osv

Og kanskje etter du har pratet i mobilen:

http://www.mobilen.no/wip4/mobilenbakteriebombe-d.epl?id=6331

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...