Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør det, jeg er skikkelig nazi på håndvask (som på så mye annet).

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• morsan

8

• Dorthe

7

• Åsemor

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

;-)

Hvilke av disse håndvaskene ville du hoppet over, da? ;-)

Handlevogna?

"Det er sannsynligvis flere bakterier på handlevognen i butikken på hjørnet, enn på toalettet i den lokale puben."

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article599994.ece

Eller etter kjøttdeigen? .... minner bare om ecoli-saken i vinter....

Etter toalettet? Etter å ha tatt i klesvask som f eks skitne truser og håndklær?

Det eneste som kunne latt seg forsvare å hoppe over av hygienehensyn er den der hendene har blitt klissete av grønnsakene!;-)

Jeg har med meg våtservietter i vesken bestandig, og tørker av håndtaket på handlevognen før jeg kjører avgårde. Før puttet jeg plastpose i bunnen av handlekurven også, nå gjør jeg det bare innimellom. :)

Skrevet

Det er nok ikke så langt unna tror jeg. Jeg gjør det nesten hver gang, men det er tilfeller hvor det ikke blir gjort, men da er det kort tid siden jeg har vasket meg.

Håndvask er jeg ganske "god på"..:-)

Skrevet

Oftest er det jeg som lager mat, og jeg vasker alltid hendene før jeg lager mat.

Men ellers gjør nok ingen av oss det. Ikke på jobben heller.

Skrevet

Ønsker meg laptop jeg også.... Men kjøpte stasjonær for at det ikke skulle bli mas fra ungen om å ha med seg pc'en inn på rommet sitt.....;-)

hehe - gjett hvem so har den stasjonære jeg kjøpte først? :)

Skrevet

hehe - gjett hvem so har den stasjonære jeg kjøpte først? :)

*knegg* Men på _rommet_?

Jeg har jo merket hvor mye mindre tilgang jeg får til pc'en til tider, så det hadde vært flott med en til.

Den stasjonære er mer enn bra nok for "vårt behov", og det p ha en liten laptop i tillegg måtte ha vært først og fremst for litt lettvint surfing og slikt, trenger ikke å ha alt mulig stæsj mht programvare, dvd osv osv. Og da kan man kanskje klare seg med en veldig billig en???

*tenkeboksen*

Spørs om jeg ikke må vurdere å kjøpe bursdagsgave eller julegave til meg selv! ;-)

Skrevet

*knegg* Men på _rommet_?

Jeg har jo merket hvor mye mindre tilgang jeg får til pc'en til tider, så det hadde vært flott med en til.

Den stasjonære er mer enn bra nok for "vårt behov", og det p ha en liten laptop i tillegg måtte ha vært først og fremst for litt lettvint surfing og slikt, trenger ikke å ha alt mulig stæsj mht programvare, dvd osv osv. Og da kan man kanskje klare seg med en veldig billig en???

*tenkeboksen*

Spørs om jeg ikke må vurdere å kjøpe bursdagsgave eller julegave til meg selv! ;-)

Jeg fikk et betalt verv som sekretær i en organisasjon -og da tok jeg første lønning og køpte en bærbar - det var så flaut å sitte med blokk og penn på møte, mens alle mannfolka satt der med hver sin laptop som de overførte til storskjerm etc. Og da kan jeg ha alt slikt styrepapir-greier på den pc'en som unga ikke bruker. Så gubben har en gigant av en stasjonær på loftet - og så har fjortisen min gamle stasjonære på rommet sitt -og så har jeg laptopen i fred :)

Den hadde vi også med på ferie, på den måten kunne vi ta ubegrenset med bilder - bare la de inn på pc'en hver kveld :)...og sendte mail hjem og sånn.

Og så så vi film på den på hotellrommet - veldig kjekt!

Skrevet

Ja, jeg vasker alltid hendene før jeg spiser. For meg er det en del av helt elementær hygiene.

Skrevet

Kommer litt an på hva jeg har gjort. Har jeg bare vært hjemme, så nei, men har jeg vært ute så ja...

Og før jeg lager mat. Har håndsåpepumpe på kjøkkenbenken!

Skrevet

;-)

Hvilke av disse håndvaskene ville du hoppet over, da? ;-)

Handlevogna?

"Det er sannsynligvis flere bakterier på handlevognen i butikken på hjørnet, enn på toalettet i den lokale puben."

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article599994.ece

Eller etter kjøttdeigen? .... minner bare om ecoli-saken i vinter....

Etter toalettet? Etter å ha tatt i klesvask som f eks skitne truser og håndklær?

Det eneste som kunne latt seg forsvare å hoppe over av hygienehensyn er den der hendene har blitt klissete av grønnsakene!;-)

Brutalt ærlig? Opptil flere av dem. Vasker alltid hendene etter dobesøk og før jeg skal lage mat, men det er stort sett alt. På jobben derimot, vasker jeg hendene nærmest konstant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...