aaa123 Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Jeg klaget herved på en lege ved Røntgenavdelingen ved Ullevål sykehus. for grovt brudd på taushetsplikten. Jeg har aldri vært hans pasient. Han har imidlertid tilgang på kondidensielle opplysninger på ullevål sykehus der han arbeider.Det var en dag i sommer 2006 som jeg var invitert i et selskap med venner og bekjente hvor påklagede lege også var tilstede. I løpet av kvelden konfronterte påklagede lege meg med følgende uttalelse: Du må være ærlig mot meg, jeg vet at du er hiv-positiv." Videre fortalte han at han jobber på Røntgenavdelingen ved Ullevål sykehus og hadde sett disse opplysningene om meg da han så fotografier av mine lunger på avdelingen. Han sier dette til meg i venners påhør og setter meg i en svært vanskelig og nedverdigende situasjon. Det er et psykisk overgrep. 0 Siter
Gjest good luck123 Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 ja knus legen. Han skal ha sparken!Lykke til 0 Siter
Gjest baren en Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Send en klage du. Desverre får legen bare en klapp på skulderen og en fy fy pekefinger med beskjed om at dette må du ikke gjøre igjen. Jeg har nemlig klag på flere i helsevesenet og ingenting skjer. 0 Siter
Prinsessemamma Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Å hjelpe meg!! Er det sant?! I så fall bør denne legen ha sparken og betale deg en alvorlig erstatningsum! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.