Gå til innhold

ang. charter

Gjest charterpiken2

Anbefalte innlegg

Gjest charterpiken2
Skrevet

vi kommer med buss nordfra til gardermoen presis når innsjekkingen stenger. Det er chartertur og det vil ta oss kanskje 10 min og komme til innnsjekkinga fra bussen har kommet fram. Blir dette for sent eller? går det an å kontakte dem på forhånd å si i fra at man blir så sen??

Gjest charterpiken2
Skrevet

Du er nødt til å ha bedre tid enn som så.

ja, må jeg egentlig det??

bussen ankommer gardermoen 16.00

flyets avgang er 17.00, insjekkingen starter ca 15.00 og stenger ca 16.00 står det.

Helt urealistisk å rekke det?

Skrevet

flyets avgang er 17.00, insjekkingen starter ca 15.00 og stenger ca 16.00 står det.

Nå i disse køtider er det absolutt å anbefale å ha god tid..De aller fleste flyselskapene anbefaler å møte opp minst 1,5 time før flyet går.

Skrevet

Det er ikke urealistisk å rekke det. Men det er langt fra usannsynlig at du ikke rekker det.

Er det virkelig en sjanse du vil ta?

Skrevet

Nå i disse køtider er det absolutt å anbefale å ha god tid..De aller fleste flyselskapene anbefaler å møte opp minst 1,5 time før flyet går.

Hentet fra Vings sider: "Innsjekkingen åpner to timer før avgang. Absolutt seneste innsjekking er en time før flyavgang." Det er en risk å møte opp akkurat en time før flyet går, du kan lett bli nektet å få sjekke inn..

Skrevet

Hvis avgang er 1700, så STENGER innsjekkingen for den flighten kl 1600, det er blitt strengere de siste årene:

http://tinyurl.com/k3u33

Jeg ville ikke tatt sjansen, tenk å gå glipp av ferien pga sånt.

Dessuten kan bussen bli forsinket pga et trafikkuhell eller andre årsaker, du kan rett og slett risikere å komme fram til Gardermoen etter at flyet er gått. Og tro meg, ingen pilot vil holde igjen flyet for deg...

Hvis problemet er at du ellers må komme fram til Gardermoen kvelden i forveien, så vel, det er kjipt men fullt mulig å overnatte i terminalbygget, jeg vet om flere som har gjort det, altså om man ikke har lyst til å bruke penger på hotellovernatting.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Dumt å miste turen på grunn av at du ikke rekker det. Hva hvis bussen blir forsinket på en eller annen måte. Da er du ille ute. Ta en tidligere buss og kos deg heller i litt i kafeen på Gardermoen. Det er en bedre start på ferien å ha god tid enn å stresse så man er utslitt før turen starter.

Skrevet

Hvis avgang er 1700, så STENGER innsjekkingen for den flighten kl 1600, det er blitt strengere de siste årene:

http://tinyurl.com/k3u33

Jeg ville ikke tatt sjansen, tenk å gå glipp av ferien pga sånt.

Dessuten kan bussen bli forsinket pga et trafikkuhell eller andre årsaker, du kan rett og slett risikere å komme fram til Gardermoen etter at flyet er gått. Og tro meg, ingen pilot vil holde igjen flyet for deg...

Hvis problemet er at du ellers må komme fram til Gardermoen kvelden i forveien, så vel, det er kjipt men fullt mulig å overnatte i terminalbygget, jeg vet om flere som har gjort det, altså om man ikke har lyst til å bruke penger på hotellovernatting.

Hehe, jeg var visst ikke helt våken når jeg skrev den meldingen, ref. klokkeslettene. Tror jeg tenkte 5-6 om morgenen, selv om jeg jo leste og skrev 1700 osv.

Jaja... :)

Skrevet

Det hadde jeg aldri tatt sjansen på. Surt å komme dit 16.02 å ikke få sjekke inn?

Skrevet

nei det tror jeg rett og slett ikke du rekker. Jeg er alltid 2 timer før når det er charter.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjangsen.

Tenk om du ikke fikk sjekke inn da...

Etter å sett på det flyplassprogrammet på TvNorge, hadde jeg i allefall ikke turt ;-)

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjangsen.

Tenk om du ikke fikk sjekke inn da...

Etter å sett på det flyplassprogrammet på TvNorge, hadde jeg i allefall ikke turt ;-)

hehe, så for meg den koselig gutten med tenna på tørk hos EasyJet jeg også :)

Skrevet

hehe, så for meg den koselig gutten med tenna på tørk hos EasyJet jeg også :)

Jeg tenkte på den serien med en gang jeg leste tråden.

Og jøsses så folk blir sinna der da, selv om de selv har gjort feilen...

Skrevet

Jeg tenkte på den serien med en gang jeg leste tråden.

Og jøsses så folk blir sinna der da, selv om de selv har gjort feilen...

Ja -det er helt utrolig. Jeg kommer heller et par dager før jeg - - sånn er jeg - derfor surrer jeg også mye rundt i bokhandlere og drikker mye kaffe....)

Skrevet

Ja -det er helt utrolig. Jeg kommer heller et par dager før jeg - - sånn er jeg - derfor surrer jeg også mye rundt i bokhandlere og drikker mye kaffe....)

Sånn er jeg også, må ha godt tid, ellers får jeg panikkanfall!

Heldigvis lider sambo av samme diagnosen, men mamma derimot... *hiver etter pusten*

Skrevet

Men man har jo ikke noe valg. Greit nok at man muligens kan rekke innsjekkinga i siste sekund, men det jeg har opplevd etter å ha flydd 4 ganger i sommer er at det tidvis tar jævla lang tid i sikkerhetskontrollen.

Da jeg dro hjem fra Praha sjekket jeg inn godt over 2 timer før avreise, men jeg fikk kun 5 minutter på en stol før vi gikk inn på flyet - og det til tross for at flyet var cirka halvtimen forsinket.

1 time er alt for lite.

Skrevet

Men man har jo ikke noe valg. Greit nok at man muligens kan rekke innsjekkinga i siste sekund, men det jeg har opplevd etter å ha flydd 4 ganger i sommer er at det tidvis tar jævla lang tid i sikkerhetskontrollen.

Da jeg dro hjem fra Praha sjekket jeg inn godt over 2 timer før avreise, men jeg fikk kun 5 minutter på en stol før vi gikk inn på flyet - og det til tross for at flyet var cirka halvtimen forsinket.

1 time er alt for lite.

Enig i det -GOD tid skal man ha :)

Skrevet

Absolutt altfor stor risiko.

Gjest charterpiken2
Skrevet

da blir det 7 timers venting på Gardermoen istedet. Bare to avganger i døgnet med den bussen jeg skal ta*sukk* men takk for at dere var ærlige!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...