Gå til innhold

Gavetips til venninne som trenger trøst.

Anbefalte innlegg

Gjest takk for forslag
Skrevet

Hun hadde håp om å bli gravid, men befruktet egg som ble satt inn festet seg ikke... Hva er en fin ting å gi som oppmuntring (ikke blomster)? Bare en liten ting.

Gjest hallow :o/
Skrevet

En fin CD, bok med oppmuntrende dikt eller en annen god bok. Eller kanskje rett og slett en god klem og det at du bryr deg er mer enn nok. Jeg har selv vært i samme situasjon og husker best de som kom med varme klemmer og gode, trøstende ord. Og, jeg er enig med deg IKKE blomster. Det gjorde meg enda mer nedtrykt.

Gjest takk for forslag
Skrevet

En fin CD, bok med oppmuntrende dikt eller en annen god bok. Eller kanskje rett og slett en god klem og det at du bryr deg er mer enn nok. Jeg har selv vært i samme situasjon og husker best de som kom med varme klemmer og gode, trøstende ord. Og, jeg er enig med deg IKKE blomster. Det gjorde meg enda mer nedtrykt.

Eller kanskje ingenting?

Gjest hallow :o/
Skrevet

Eller kanskje ingenting?

En venn kom på besøk da jeg nok engang hadde mislyktes med et forsøk. Han ga meg en god klem og sa at han og kona tenkte på oss. Jeg gråt, og takket ham for omtanken. Da sa han at "er man en venn i medgang skal man også være en venn i motgang". Både klemmen og ordene varmet og jeg har aldri glemt ham for det. Ordene har jeg også bevart som gode kloke ord å ta med seg videre.

Han hadde også takt til ikke å komme inn til oss, men kun snakke med meg ved døren. Jeg hadde på det tidspunktet ikke orket å måtte sitte å holde i gang en lengre samtale med ham.

Det var koselig at han kom i stedet for bare å ringe, men jeg er glad han kjente sin besøkelsestid. Han er en klok mann som jeg er veldig glad i!

Skrevet

Omtanke er det viktigste.

Kanskje invitere ut på et lite måltid og en god prat....?

Gjest takk for forslag
Skrevet

Omtanke er det viktigste.

Kanskje invitere ut på et lite måltid og en god prat....?

Vi bor ikke i samme by.

Skrevet

Ring henne og snakk med henne så lite eller mye hun orker. Du kan jo i tillegg sende henne et brev med noen kloke ord, et fint dikt eller noe annet. Håndskrevet selvsagt ikke på e-mail.

Skrevet

Vi bor ikke i samme by.

Da er jo ikke mitt forslag mulig..

God helg! :-)

Gjest takk for forslag
Skrevet

Da er jo ikke mitt forslag mulig..

God helg! :-)

God helg til deg også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...