Gå til innhold

misjonærbarndialekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det er? Er det en blandingsdialekt eller hva?

Skrevet

kjenner noen misjonærbarn. bor i stavanger, har bodd i madagaskar (noen er født der). Men alle snakker litt mer østlandsk/stavangersk blandingsting. Kan godt hende det er enda mer blandet inn(?) (Jeg kjenner barn fra to misjonærfamilier).

Var det det du lurte på? Eller er det faktisk noe som kalles misjonærbarndialekt?

Skrevet

Det er vel som natobarndialekt - en salig blanding av litt av hvert.

Eller idiolekt, som det også kalles.

Skrevet

Jeg kjenner en del som er vokset opp på Madagaskar, og jeg har hørt at det er mye felles med deres dialekt, selv om de er havnet på ulike steder i Norge etterpå. Vet ikke om det er gjort noe seriøs undersøkelse på det, men jeg har altså hørt uttrykket misjonærbarndialekt, jeg også!

Husker kusina mi fortalte at hun kunne høre på en fremmed person at han/hun sannsynligvis var misjonærbarn på måten han/hun snakket på - og det stemte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...