Gå til innhold

Heia Andersen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En junkie er en som skyter ting i åra/setter sprøyter!!!!

Ad verbet å junke.

Klokere nå lille besserwisser?

"Junkie" er, etter alle meningsfulle definisjoner, ensbetydende med "narkoman". Hva ordet egentlig kommer av er ikke så interessant, når det har en helt klar og akseptert betydning. Altså - er du avhengig, er du narkoman/junkie.

".........................................."

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

18

• Prozak

11

• Goliath

8

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

da kjente du rare (fantasi)folk tror jeg..

Vel, de slet med narkotika. Jeg ferdes ellers så lite i junkiekretser at jeg ikke vet hvordan de som driver med mer enn festdop gjør det.

Skrevet

du er nok det ja..

man er junkie så lenge man ikke bruker sprøyer.

god kveld.

Det er i grunn ganske godt å være grønn på slike områder :)

Skrevet

Jeg er klar over at det ikke er vanlig å dra fram sprøyta på fest, men her snakker vi om en narkoman. Ikke en som festa litt hardt på lørdager.

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg vet at de jeg kjenner som tidligere slet med amfetamin, injeserte. Alle som en.

"Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg vet at de jeg kjenner som tidligere slet med amfetamin, injeserte. Alle som en."

Uhm...er du sikker på det? Det er i såfall så godt som unikt. Så godt som all bruk av amfetamin gjøres ved å "snorte".

"........................................."

Skrevet

"Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg vet at de jeg kjenner som tidligere slet med amfetamin, injeserte. Alle som en."

Uhm...er du sikker på det? Det er i såfall så godt som unikt. Så godt som all bruk av amfetamin gjøres ved å "snorte".

Nei, det stemmer ikke. Det er er endel som skyter amfetamin. I hvert fall for noen år siden når jeg jobbet med prostituerte så var ikke det så uvanlig.

Skrevet

Jeg er sikker. Han ene viste meg armene sine.

Inntil da trodde også jeg amfetamin kun ble inntatt via nese eller munn.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Det er er endel som skyter amfetamin. I hvert fall for noen år siden når jeg jobbet med prostituerte så var ikke det så uvanlig.

I forhold til å snorte det, så er det veldig uvanlig. Det er litt fordi de aller, aller fleste som bruker anfetamin ikke sitter på plata og junker hele tiden, men bruker det (gjerne ofte) til "fest" o.l. Men jeg skal ikke nekte på at de skyter det på strøket - det er jo tross alt mer økonomisk.

"......................................"

Skrevet

I forhold til å snorte det, så er det veldig uvanlig. Det er litt fordi de aller, aller fleste som bruker anfetamin ikke sitter på plata og junker hele tiden, men bruker det (gjerne ofte) til "fest" o.l. Men jeg skal ikke nekte på at de skyter det på strøket - det er jo tross alt mer økonomisk.

http://www.rus.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1181 står at det er vanlig her

Skrevet

Nå har jeg bare møtt de som ligger lengst nede så antagelig er det derfor.

Skrevet

Jeg tror det er noe som blir gjort når man har brukt det så lenge at dosene må økes ganske kraftig. Det var i hvert fall sånn jeg forsto det.

Og det var ikke til festbruk. Det begynte naturligvis sånn, men det sklei ut.

Skrevet

du er nok det ja..

man er junkie så lenge man ikke bruker sprøyer.

god kveld.

Så sent er det ikke her, men en riktig god ettermiddag til deg.

Skrevet

Jeg tror ikke det er å anbefale nei.

Så vidt jeg har forstått er amfetamin noe av det verste. Abstinensene er visst hinsides en hver fatteevne etter at man har brukt det en stund.

I tillegg til at mange amfetaminhuer tilter der heroinvraka ligger og slapper av i en annen verden.

Skrevet

Så vidt jeg har forstått er amfetamin noe av det verste. Abstinensene er visst hinsides en hver fatteevne etter at man har brukt det en stund.

I tillegg til at mange amfetaminhuer tilter der heroinvraka ligger og slapper av i en annen verden.

Jeg har sett folk tilte skikkelig, ikke noe særlig nei. Kan være ganske skremmende, jeg foretrekker heroinmisbrukerne, de oppfører seg ganske normalt i forhold til de andre.

Skrevet

Jeg tror det er noe som blir gjort når man har brukt det så lenge at dosene må økes ganske kraftig. Det var i hvert fall sånn jeg forsto det.

Og det var ikke til festbruk. Det begynte naturligvis sånn, men det sklei ut.

Sant nok. Alt blir jo mer effektivt av å skytes rett inn i blodet.

En av grunnene til at norge har så mange dødsfall av heroinoverdoser, er jo at her blir det alltid, nesten uten unntak, skutt med sprøyte. Da er det så små og konsentrerte doser at det skal bare en liten feilberegning til før det går galt. I andre deler av verden er det ganske vanlig å røyke det, og det blir mye vanskeligere å feilberegne.

".........................................."

Gjest kjente han
Skrevet

Nå får du gi deg.. Man blir IKKE fysisk avhengig av amfetamin.. Like vanskelig å slutte med som å slutte med å drikke melk.

Er det så vanskelig å høre på erfarne folk eller?

Skrevet

Nå får du gi deg.. Man blir IKKE fysisk avhengig av amfetamin.. Like vanskelig å slutte med som å slutte med å drikke melk.

Du er vitterlig ikke erfaren hvis du mener det er like enkelt å slutte med amfetamin som med melk.

Skrevet

Da sa han vel ikke heller? Du, som er så "erfaren", burde vel vite at abstinenser overhodet ikke er knyttet til kun fysisk avhengighet? Abstinenser i form av depresjoner, psykoser, fysiske smerter i muskler og ledd, er veldig vanlig i forbindelse med å slutte med amfetamin etter langvarig, jevnt forbruk.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...