Gå til innhold

Lærere, evt andre, ang fagvalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og tenker. Er lærerstudent, 4. året nå. Har fra før Norsk 2 (som sammen med Norsk 1 utgjør norsk grunnfag), tar uteskole 30 st.p. ved siden av nå i år.

Lurer på om jeg skal fortsette på Spesped til våren (det vil da utgjøre 60 st.p, eller om jeg skal ta Mat og ernæring 30 st. p. i stedet for.

Hva tror dere er mest fordelaktig i forhold til jobb?

Gjest Cahdaffih
Skrevet

Utenom tema, men lever du på studielån i alle disse årene?

Skrevet

Utenom tema, men lever du på studielån i alle disse årene?

Ja, jeg gjør det. Har ikke særlig tid til å jobbe utenom (det er jo 4 år det er snakk om, da).

Gjest lærerdatter
Skrevet

Ped. tror jeg. Eller norsk om du kan ta noe der. Det og engelsk er viktige fag.

Gjest Cahdaffih
Skrevet

Ja, jeg gjør det. Har ikke særlig tid til å jobbe utenom (det er jo 4 år det er snakk om, da).

Jeg kjenner ei dame som fikk lærerutdanningen gratis under attføring, omskolering etter sykdom altså. Vet om ei til som skal prøve det samme nå.

Får du ettergitt lånet (omgjort til stipend) når lærerstudiet er fullført eller?

Skrevet

Jeg kjenner ei dame som fikk lærerutdanningen gratis under attføring, omskolering etter sykdom altså. Vet om ei til som skal prøve det samme nå.

Får du ettergitt lånet (omgjort til stipend) når lærerstudiet er fullført eller?

Deler av lånet blir omgjort til stipend ved beståtte eksamener, ja.

Gjest Trondheim student
Skrevet

Spesped er alltid fordelaktig når du skal søke på lærerjobber. Ved flere skoler er det nesten et krav at lærerne har noe spesped, siden du faktisk ofte har barn med atferdsvansker inne i klasserommet, uten ekstra assistanse.

Samtidig vil jeg si at Mat og helse(gamle heimkunnskap) kompetanse er etterspurt mange plasser. Så dette må du nesten sjekke ut der du ønsker å jobbe.

Husk at du kan ta spesped første halvår, og mat og helse andre, da har du litt av hvert!

Skrevet

Spesped er alltid fordelaktig når du skal søke på lærerjobber. Ved flere skoler er det nesten et krav at lærerne har noe spesped, siden du faktisk ofte har barn med atferdsvansker inne i klasserommet, uten ekstra assistanse.

Samtidig vil jeg si at Mat og helse(gamle heimkunnskap) kompetanse er etterspurt mange plasser. Så dette må du nesten sjekke ut der du ønsker å jobbe.

Husk at du kan ta spesped første halvår, og mat og helse andre, da har du litt av hvert!

Ja, det var det som var tanken. Enten spesped hele året, eller bytte til mat og ernæring andre halvdel.

Tror jeg bestemmer meg for mat og ernæring. Har lyst til å lære mer om det! Og det er jo et godt utgangspunkt for læring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...