Gå til innhold

Trist at det skal være slik!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kankje det ikke er en menneskerett å få barn, men synes det er på kanten å si at dem som ikke kan føde vaginalt ikke skal få lov til å få barn..

Har ei veninne som ødela bekkenet da hun datt av en hest, er det liksom umoralsk av hun å ville ha barn iogmed hun må ta keisersnitt...

Gode gud, A4 mennesker!

Kanskje ingen menneskerett, men de som vil må jo for f... få lov!

Å ta keisersnitt er en så rutinemessig ting at jeg ser ingen grunn til at noen skal nektes det, nei.

Imidlertid er jeg ikke spesiellt begeistret for at staten skal bruke hundretusener av kroner på prøverørsbefrukning av noen som i utgangspunktet (fra naturens side) ikke er fruktbare nok til å bli gravide. Men det er en annen diskusjon.

"......................................"

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

7

• flisa

5

• morsan

5

• org

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Angel in trust til Excelsion
Skrevet

Klart sånnt er synd, men vil man egentlig at folk egentlig ikke skal leve, skal leve?

Har man skikkelige defekter som gjør at man er avhengig av noe for å leve, så er det jo i utgangspunktet bare bortkastet plass, de viderefører jo også disse defekte genene!

Ja, jeg kan godt dra allergikere inn i samme kategori.

Akkurat som fødsler, klarer man ikke å føde naturlig, så mener jeg at barnet ikke skulle vært født idetheletett.!

Stakkars deg! Du har det vel egentlig ikke så bra med deg selv kanskje?

Håper du går bedre tider i møte! Lykke til!!

Skrevet

Å ta keisersnitt er en så rutinemessig ting at jeg ser ingen grunn til at noen skal nektes det, nei.

Imidlertid er jeg ikke spesiellt begeistret for at staten skal bruke hundretusener av kroner på prøverørsbefrukning av noen som i utgangspunktet (fra naturens side) ikke er fruktbare nok til å bli gravide. Men det er en annen diskusjon.

de jeg kjenenr betaler det selv.

Skrevet

de jeg kjenenr betaler det selv.

Og det er selvfølgelig greit.

"....................................."

Skrevet

Vi betalte alt sjøl. Rundt 50 000 kr for 11 år siden. Tror ikke engang jeg forventet at noen andre skulle betale det.

Men den gangen var ikke ICSI lovlig i Norge så vi måtte til utlandet.

Skrevet

Jeg tror staten får igjen i tifold for hver ny skattyter som blir født.

Enten det gjelder prøverørsbarn, adoptivbarn eller "egenfødte barn unnfanget på naturlig vis" bør man slutte å se på dette som noe bare gagner de respektive familiene, men noe som samfunnet vårt _trenger_ for å kunne bestå.

Men gidder ikke en lang diskusjon om dette - ville bare påpeke dette! :-)

Gjest Angel in trust
Skrevet

ER det noen av dere som har vært inne på siden hans og underskrevet eller er dere mer opptatte av å kuppe tråden med alt annet piss??

Kan dere ikke prate om keisersnitt/prøverør etc. i en egen tråd??

Sorry, litt lettere irritert nå. Min bønn til dere var å underskrive på siden hans.

Skrevet

Klart sånnt er synd, men vil man egentlig at folk egentlig ikke skal leve, skal leve?

Har man skikkelige defekter som gjør at man er avhengig av noe for å leve, så er det jo i utgangspunktet bare bortkastet plass, de viderefører jo også disse defekte genene!

Akkurat som fødsler, klarer man ikke å føde naturlig, så mener jeg at barnet ikke skulle vært født idetheletett.!

I utgangspunktet sånn som verden -skulle- fungere, ja, og som det fungerer for å sikre en god stamme blandt dyr. Men nå er mennesket kommet noen skritt lenger en betegnelse som dyr....

Skrevet

ER det noen av dere som har vært inne på siden hans og underskrevet eller er dere mer opptatte av å kuppe tråden med alt annet piss??

Sorry, litt lettere irritert nå. Min bønn til dere var å underskrive på siden hans.

For det første: Synes du det er det minste rart at folk føler behov for å kommentere Excelsions innlegg??

For det andre: Vær takknemlig for at tråden din fylles opp litt mer på "åpent"! det er MYE lettere å legge merke til lange tråder og dermed interessere seg for dem, en enn bitteliten tråd nesten uten svar. Den "drukner" fort i mengden av innlegg. Det er alltid større sjans for at folk åpner innlegg i litt lengre tråder, og dermed større sjans for at folk gjør det som du oppfordrer til.

Skrevet

Oj, dette var nok godt gjennomtenkt...

Gjest Angel in trust
Skrevet

For det første: Synes du det er det minste rart at folk føler behov for å kommentere Excelsions innlegg??

For det andre: Vær takknemlig for at tråden din fylles opp litt mer på "åpent"! det er MYE lettere å legge merke til lange tråder og dermed interessere seg for dem, en enn bitteliten tråd nesten uten svar. Den "drukner" fort i mengden av innlegg. Det er alltid større sjans for at folk åpner innlegg i litt lengre tråder, og dermed større sjans for at folk gjør det som du oppfordrer til.

Ok, skjønner!

Synes bare det var rart at ikke EN eneste kunne kommentere den saken jeg i utgangspunktet skrev inn her. Og det så heller ikke ut som om noen har vært inne på den siden jeg henviser til, så jeg må få lov til å bli litt skuffet over det. Da hadde det vært bedre om bare et par stykker kunne gå inn å underskrive for å hjelpe han, så kunne heller tråden vært så kort den bare ville. ;-)

Skrevet

Det er jeg helt enig med deg i, dyrt med prøverør osv... Men det trodde jeg folk betalte selv- jeg er ikke opplyst i alle lover og regler her til lands-

Men jeg forstår at folk som ikke kan få barn på naturlig vis vil prøve alle metoder for å_kunne_få et eget barn.

Hadde det vært lettere å adoptert så hadde kanskje folk som sliter med å få barn heller valgt dette-ikke vet jeg-

Skrevet

En liten mann med brun skjorte og bart mente det samme som deg. Han hadde også noen fine raseteorier/renhetsteorier.

Her er det ikke snakk om at samfunnet skal betale for en dyr behandling, kun at han får importere de legemidlene han selv mener han trenger. Hva har staten å tape på det?

Jeg er enig i at mange behandlinger er sløsing med ressurser, men å kalle mennesker som trenger noe for å leve bortkastet plass, er langt over streken.

Hva mener du vi skal gjøre med alle de som trenger hjelp da? La dem dø? Drepe dem før de formerer seg? Det er ikke så mange år siden bl.a. tatere ble tvangssterilisert i dette landet. Slike tilstander vil vi ikke tilbake til.

Skrevet

Det er jeg helt enig med deg i, dyrt med prøverør osv... Men det trodde jeg folk betalte selv- jeg er ikke opplyst i alle lover og regler her til lands-

Men jeg forstår at folk som ikke kan få barn på naturlig vis vil prøve alle metoder for å_kunne_få et eget barn.

Hadde det vært lettere å adoptert så hadde kanskje folk som sliter med å få barn heller valgt dette-ikke vet jeg-

Ja, for all del. Jeg vet ikke hvem som får støtte og hvem som ikke får. Og så lenge ingen får støtte til akkurat det, så er jeg fornøyd.

"........................................."

Skrevet

Slapp av :)

Skrevet

Ok, skjønner!

Synes bare det var rart at ikke EN eneste kunne kommentere den saken jeg i utgangspunktet skrev inn her. Og det så heller ikke ut som om noen har vært inne på den siden jeg henviser til, så jeg må få lov til å bli litt skuffet over det. Da hadde det vært bedre om bare et par stykker kunne gå inn å underskrive for å hjelpe han, så kunne heller tråden vært så kort den bare ville. ;-)

Jeg føler ikke for å skrive inn der, jeg tror ikke det hjelper det spøtt heller.

Skrevet

Det er altfor lite informasjon der som gjør at jeg vil skrive under, og jeg vet altfor lite om sykdommen, til å kunne skrive under.

Skrevet

Det siste ordet ditt er ganske beskrivende føler jeg nå:

"idetheletett"

*LOL*

Skrevet

Hvis du støtter din egen teori, bør du absolutt bruke prevensjon. Snakker om defekt.

Skrevet

dette svaret her synes jeg var enda tristere enn temaet for tråden.

Trist at folk har så lite i pappen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...