Gå til innhold

Billige forlovelsesringer..?

Anbefalte innlegg

Gjest håper på "ja"
Skrevet

Jeg har planer om å fri, men har ikke råd til "ordentlige" ringer ennå. Noen som har forslag til enkle, billige ringer som fåes kjøpt i Oslo?

Skrevet

Hallo!? Man frir ikke med noen billige nødløsnings-ringer! Da frir du uten ring og venter med ringen til du har spart en stund.

Skrevet

Hallo!? Man frir ikke med noen billige nødløsnings-ringer! Da frir du uten ring og venter med ringen til du har spart en stund.

Det er mange av oss som driter i hva ringen koster Lillemus.

Jeg kunne godt fått en nøkkelring jeg, det er budskapet som er viktig ikke hvor stor sten ringen har.

Skrevet

Jeg kunne godt fått en nøkkelring jeg, det er budskapet som er viktig ikke hvor stor sten ringen har.

Jeg har ikke snakket om steiner, men jeg hadde foretrukket å bli fridd til med en rose fremfor en blikk-ring ja.

Skrevet

er det slik at det nå har blitt samma trenden her som i USA, at man skal egne forlovelsesringer?? Eller er det "tradisjonelle" gyldne ringer du snakker om?

I fall det er det siste: Det er et sted borti Storgata, i nærheten av Gunerius hvis jeg ikke husker feil, som skal ha nokså lave priser. Tror det heter Gullborgen eller noe slikt.

Ellers kan du få kjøpt brukte ringer med eller uten sten hos Esaias Solberg i kirkeristen.

Gjest Skjønner dere ikke jeg
Skrevet

Rart det der!!!

Når vi ønsker oss smykker i bursdagsgaver, til jul el. eller skal kjøpe oss noe selv, da har vi for oss hva vi ønsker oss og det er nok helt sikkert noe pent.

Men, for mange heter det altså "det viktigste er budskapet" og "det kan være plastikkringer" liksom når det gjelder ringer.

Det skjønner jeg ikke.

Noen bruker samme ringer til bryllup som forlovelse, og dette smykket er det smykket vi alle går med hele tiden.

Kjeder, øreringer, andre ringer osv. bytter vi ut etter farger og klesstil men DEN ringen er det alltid uansett.

Og den er altså minst viktig høres det ut som?

Vrengt syn mener nå jeg. Klart kjærligheten er viktigst, og hva man gjør, men herrejemini sier nå jeg, klart mange ønsker seg et vakkert smykke når det smykke er det eneste som bæres rundt til enhver tid.

Skrevet

Rart det der!!!

Når vi ønsker oss smykker i bursdagsgaver, til jul el. eller skal kjøpe oss noe selv, da har vi for oss hva vi ønsker oss og det er nok helt sikkert noe pent.

Men, for mange heter det altså "det viktigste er budskapet" og "det kan være plastikkringer" liksom når det gjelder ringer.

Det skjønner jeg ikke.

Noen bruker samme ringer til bryllup som forlovelse, og dette smykket er det smykket vi alle går med hele tiden.

Kjeder, øreringer, andre ringer osv. bytter vi ut etter farger og klesstil men DEN ringen er det alltid uansett.

Vrengt syn mener nå jeg. Klart kjærligheten er viktigst, og hva man gjør, men herrejemini sier nå jeg, klart mange ønsker seg et vakkert smykke når det smykke er det eneste som bæres rundt til enhver tid.

.....og man kan også se på selve kostnadsspørsmålet fra tilsvarende synsvinkel:

Forutsatt at dette blir et livslangt forhold - som man jo helst bør forutsette idet man gifter seg - så blir ikke ringkostnaden ille i det hele tatt.

Men man kan jo likevel ha visse _likviditets_problemer ved innkjøp, da. Litt rart å f eks måtte låne penger til å kjøpe ring! :-)

Skrevet

Jeg har ikke snakket om steiner, men jeg hadde foretrukket å bli fridd til med en rose fremfor en blikk-ring ja.

Sten eller ikke, en dyr ring var det vel snakk om. En såkalt "ordentlig" ring koster sikkert noen tusenlapper uansett.

Skrevet

Rart det der!!!

Det skjønner jeg ikke.

Nå bryr jeg meg ikke om smykker i det hele tatt, jeg fikser det ikke og går derfor aldri med noe av det.

Jeg er gift og bruker heller aldri ringenm ikke mannen min heller, vi fikk dem og det er eneste grunnen til at vi i det hele tatt har. Og de er ikke i gull heller, men meksikansk sølv. :)

Gjest puss puss
Skrevet

Ingen jeg kjenner har hatt forlovelsesringer, og gifteringer har man kjøpt sammen. Noen jenter har fått fete diamantringer etter amerikansk skikk, men de kan komme til jul eller påske også de. Kan du ikke fri med roser, jordbær og champagne og spare ringene til giftemålet?

Ellers spørs det hva du mener med rimelige, da jeg giftet meg kostet ringer alt fra 1500 til 20 000, og for 2-3 tusen kroner får du helt fine gullringer i forskjellig design hos vanlige gullsmedforretninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...